Autor Tema: Agost de 2010  (Llegit 26771 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Agost de 2010
« Respondre #225 el: 27 de D'ag. de 10, 14:24:30 p. m. »
Superem a hores d'ara els 40ºC a Ontinyent - Germanies.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #226 el: 27 de D'ag. de 10, 14:58:57 p. m. »
Increïbles el 41.4ºC, que marquem a hores d'ara a Novelda-Cucuch. És la temperatura més alta registrada des de que va entrar en funcionament l'automàtica l'1 de Gener de 2007. A més a més, també es la temperatura més alta registrada per mi (i amb diferència) durant els anys 1999-2000/01/02, anys en els que vaig estar pillant dades de temperatura de forma manual.

Dia abrasidor.  :o
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #227 el: 27 de D'ag. de 10, 15:32:16 p. m. »
39ºC. En estos moments....... :-X INSOPORTABLE...... :P

En la caseta del Vaquer de Castalla, estarán bufant de valent...

Pd: L´estació d´Almassera en Valéncia a hores d´ara marca 43,3ºC. amb un 92% d´humitat. No vullg ni imaginar el que estarán patint aquestes persones.....
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #228 el: 27 de D'ag. de 10, 15:33:35 p. m. »
Pd: L´estació d´Almassera en Valéncia a hores d´ara marca 43,3ºC. amb un 92% d´humitat. No vullg ni imaginar el que estarán patint aquestes persones.....

Ojo, que el 92% és la màxima diària d'humitat, que no la actual que és del 12%... ;D

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #229 el: 27 de D'ag. de 10, 15:36:55 p. m. »

Ojo, que el 92% és la màxima diària d'humitat, que no la actual que és del 12%... ;D

Acabaramos pues.... ;D

Ja estaba fent calculs de temperatura de sensació, i en quant he aplegat als 50ºC. he tancat la calculadora...... :-X
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #230 el: 27 de D'ag. de 10, 15:44:01 p. m. »
per biar 39.6º i en villena ja van pels 41º.....mireu esta estacio de l´alcudia....brutalll¡¡¡

http://lalcudia.inforatge.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=58

edite:  40.0 ª  historic...es la primera vegada que veig els 40 graus i tinc 30 anys que jo recorde..
« Darrera modificació: 27 de D'ag. de 10, 15:50:46 p. m. per biarut »

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #231 el: 27 de D'ag. de 10, 16:04:52 p. m. »
per biar 39.6º i en villena ja van pels 41º.....mireu esta estacio de l´alcudia....brutalll¡¡¡

http://lalcudia.inforatge.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=58

edite:  40.0 ª  historic...es la primera vegada que veig els 40 graus i tinc 30 anys que jo recorde..

No dubte d'eixes dades, però a les fotos de l'estació no s'observa com ni en quin nivell està protegit el sensor. És una estació Oregon WMR298...

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #232 el: 27 de D'ag. de 10, 16:52:34 p. m. »
Acabe de vindre del carrer i ara entenc el motiu pel qual el vent que ací es diu "cartaginé" (SW) es tan odiat.... sec com la moixama i això sumat als 42.2ºC de màxima (i que siguen per molts anys), fan una vesprada infernal.

Pel poble, este matí, ja s'escoltàven comentaris alvoltant de que hui la calor faria "bollir" el raïm de taula, fent-lo malbé. Eixos comentaris, crec que s'han quedat curts, ja que portem més de 5 hores per damunt dels 40ºC (al sol ni veges), i el que queda........

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #233 el: 27 de D'ag. de 10, 18:54:04 p. m. »
Ací a la platja de Sant Joan hem arribat a migdia als 37.1º amb 30% HR però de sobte el ponent ha girat a xaloc i ara marquem 30º amb 68% HR i brisa agraïda.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #234 el: 27 de D'ag. de 10, 18:56:38 p. m. »
En la caseta del Vaquer de Castalla, estarán bufant de valent...

Tampoc hem estat malament: dins de la caseta s'estava prou bé, però fora... pareix que s'ha batut algun rècord. Abans de dinar la situació era...

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #235 el: 27 de D'ag. de 10, 22:02:51 p. m. »

Res més que comentar, dia infernal, menys mal que bona part de la calor  l´he passada amb bona companyia, ifent un seguiment com si estiguera en casa. :D

En Otos 42,1º, record des de que tinc l´estació i possiblement des d´aquell fatidic dia de juliol de l´any 94.

Ara encara 34,5º. amb vent sec de llebeig que mante la humitat relativa en només un 20%.

Esperant amb els braços oberts l´entrada de la beneida brisa de gregal.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #236 el: 27 de D'ag. de 10, 22:54:45 p. m. »
Mentre que hi haja cervessa, ja pot fer calor, ja....

Dades actuals (27/ago/10 a les 20:53 UTC)

Temperatura:                         
    Actual:  30,8oC
    Màx.:    39,6oC a les 16:00
    Mín. :    23,3oC a les 00:50
Mitjana 24h: 31,6o (+5,2o respècte ahir)

Humitat:                                 
    Actual:  22,4%
    Màx.  :  51,0% a les 00:35
    Mín.   :  12,5% a les 15:55
 Mitjana:  25,9%

Presió:                                     
    Actual: 1015,4 hPa
   Tend. : -0,1 hPa/h

Precipitació:                             
    en 1h : 0,0 mm
     Hui   : 0,0 mm
     Màx   : 0,0 mm/h a les 00:00

Vent:                                         
    Actual:   0 km/h  NNW
    Màx.  :   37 km/h  a les 15:05

Salut. (& canut power)  ;)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #237 el: 27 de D'ag. de 10, 23:16:53 p. m. »

Ara si que has parlat com un home Vaqueret!!!!!!!! ;)

Ací no només no baixa, sino que puja de nou la temperatura, a les 11 de la nit i 35º, no se si es per a riures o per a plorar :-X.

Tindrem la màxima de demà ara, i segurmanet la minima de demà també es donarà d´aci algo més de 24 hores.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #238 el: 28 de D'ag. de 10, 00:21:43 a. m. »
De segur que la màxima de demà, la estan donant molts observatoris a partir de les 00:00 (UTC). Ací la temperatura també ha pujat 1.5ºC en mitja hora i ens plantem en 30.7ºC, coincidint en unes ratxetes de ponent.

En fi.... dia que pasarà als arxius meteorològics i confiem que tarde molt en repetir-se.

Esperem que les previsions es confirmen per a dimarts - dimecres i tingam un començament de setembre "mogudet".
« Darrera modificació: 28 de D'ag. de 10, 00:23:51 a. m. per meteoloco »

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #239 el: 28 de D'ag. de 10, 03:09:17 a. m. »
Bona Nit.

Ja va baixant i ja tinc 24,8ºC.

He estat sopant a una caseta de camp, i fa una hora he tornat i menudes diferències de temperatura he observat a Ontinyent, bestials.

A la caseta un termòmetre marcava 25ºC, al baixar al riu, per la zona de la Costa (El Filaner), jo no sé quina temperatura hauria perquè anava en un cotxe que no té termòmetre, però l'ambient era realment molt molt fresc, menuda gelor feia, jo crec que menys de 19ºC segur. Al pujar cap a dalt pel Carril s'ha notat una brafada d'aire calent bestial, i els termòmetres de les farmàcies marcàven 28ºC, i fins a 29ºC al centre de Sant Josep. Al baixar cap al Salvador (Entrada NE), el termòmetre d'allí marcava 25ºC i es notava un ambient un poc més agradable (però ni de bon tros la frescor que feia al riu), i al pujar pel Tirador es notava més calentor. He baixat pel Camí dels Carros, i a mesura que baixava la temperatura descendía ràpidament, pel Pont Vell feia molta frescor (encara que no tanta com al Filaner), jo diría que uns 20ºC.
A partir de la plaça de l'Ajuntament es tornava a notar moltíssima calor i al tornar a Sant Rafel 28ºC a una farmàcia. Al arribar a ma casa em marcava 27ºC el termòmetre.

M'agradaria molt que algun dia hi haguera una estació prop del riu per a comparar les temperatures de dalt i baix, perquè quan hi ha inversió tèrmica les diferències entre dalt i baix son brutals.
Ontinyent, València.