Autor Tema: Octubre de 2010  (Llegit 34040 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Octubre de 2010
« Respondre #285 el: 18 de D'oct. de 10, 20:02:19 p. m. »
Baixa ben ràpid!

9,1ºC en Barx - La Drova
10,5ºC en Ontinyent - Santa Anna Nord
10,9ºC en Castalla
11,1ºC en Alcoi - Serra de Mariola
11,4ºC en Fontanars - Torrevellisca
12,2ºC en Bocairent
12,4ºC en Ontinyent - La Solana

Ací tinc 13,3ºC ara.
Ontinyent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #286 el: 18 de D'oct. de 10, 21:02:41 p. m. »
Bona nit.

Mínima de 3,7ºC al meu observatori, destacar que la superfície del terreny on tinc l'observatori estava coberta de gebre.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #287 el: 18 de D'oct. de 10, 22:51:06 p. m. »

En Otos també minima baixeta, però no tant com en altres llocs de la comarca, ha hagut una miqueta d´inversio tèrmica i s´ha nota, aixina i tot uns inusuals per a estes dates 6,5º. El dia ha transcorregut amb molt de sol, però el termòmetre només ha pujat fins als 19,6º.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #288 el: 18 de D'oct. de 10, 23:40:59 p. m. »
Una pregunteta, lo de Barx serà real? O el sensor no estarà ben cobert o algo paregut? O serà a causa de la inversió, em referixc a la temperatura. Esta vespra quan totes les estacions del meteoclimatic de Valencia marcaven mes de 15º, ayi anavaen pels 10º ja, i a hores d'ara tambe hi ha una gran diferència.
Montitxelvo, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #289 el: 19 de D'oct. de 10, 00:04:37 a. m. »
Una pregunteta, lo de Barx serà real? O el sensor no estarà ben cobert o algo paregut? O serà a causa de la inversió, em referixc a la temperatura. Esta vespra quan totes les estacions del meteoclimatic de Valencia marcaven mes de 15º, ayi anavaen pels 10º ja, i a hores d'ara tambe hi ha una gran diferència.

El que vaig dir ahir al post de la xarxa Meteoclimatic:

L'estació de Barx està en un polje (el polje de Barx).
Els poljes són llocs perfectes per a les inversions térmiques, ja que l'aire fred no pot escapar d'ells. (I l'aigua només pot escapar pels ponors (o simes), en aquest cas, per l'avenc de la donzella). De totes maneres, la zona de la Drova està una mica més elevada, a 370-380msnm, mentre que la part més baixa del polje està a uns 313msnm, i allí crec que encara farà més fred.

A mitjan vesprada m'he fixat que diversos observatoris pròxims a la costa marquen molt poc (Barx, Llaurí st. Sofí i Pego), jo em crec les dades.

8,8ºC ara. No crec que baixe tant com ahir, excepte a les zones més fondes, on encara farà més fred.
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #290 el: 19 de D'oct. de 10, 00:15:45 a. m. »

El que vaig dir ahir al post de la xarxa Meteoclimatic:

L'estació de Barx està en un polje (el polje de Barx).
Els poljes són llocs perfectes per a les inversions térmiques, ja que l'aire fred no pot escapar d'ells. (I l'aigua només pot escapar pels ponors (o simes), en aquest cas, per l'avenc de la donzella). De totes maneres, la zona de la Drova està una mica més elevada, a 370-380msnm, mentre que la part més baixa del polje està a uns 313msnm, i allí crec que encara farà més fred.

A mitjan vesprada m'he fixat que diversos observatoris pròxims a la costa marquen molt poc (Barx, Llaurí st. Sofí i Pego), jo em crec les dades.

8,8ºC ara. No crec que baixe tant com ahir, excepte a les zones més fondes, on encara farà més fred.
Moltissimes gracies per l'explicació!! És sorprenent la temperatura que hi marca, vindrà molt be per a les nits de hivern doncs, no?  ;D
Estan entrant-me unes ganes de posar-me o instalar-me un estacioneta d'estes al meteoclimatic de por  :'( i poder veure Montitxelvo on-line  ::)
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #291 el: 19 de D'oct. de 10, 15:15:57 p. m. »

Buenas.

Ha pujat un poc la minima en Otos, hui 7,6º, s´ha notat molt l´inversió tèrmica. El dia malgrat el sol que fa, continua fresquet, ara tinc 18º i  bufa vent molt fluixet del N-NE.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #292 el: 19 de D'oct. de 10, 16:12:22 p. m. »
Bona vesprada!!

Com tots els dies la meua germana em diu la temperatura que li marca el coxe quan ix de casa de Montitxelvo i quan pasa per el pont, hui un poc mes baixeta que ahir, 4º pel poble i ha baixat fins a 3º en el pont, parle de les 07:30 hores del mati, no son les minimes exactes i menys si parle del termòmetre del coxe.

Ja fa frescoreta ja
Montitxelvo, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #293 el: 19 de D'oct. de 10, 18:43:34 p. m. »
Hui la inversió tèrmica ha tingut que ser brutal, ja que la diferència entre el meu observatori i el de Santa Anna Nord, que disten aproximadament uns 2 km, ha sigut de 2,7ºC, tenint en compte que el meu es troba a 318 msnm i el de Santa Anna Nord a 375 msnm. Esta nit segurament les mínimes ja no seran tan baixes, ja que està pujant ràpidament la humitat, el punt de rosada se situa ja en 8ºC.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #294 el: 19 de D'oct. de 10, 18:45:14 p. m. »
Hui la inversió tèrmica ha tingut que ser brutal, ja que la diferència entre el meu observatori i el de Santa Anna Nord, que disten aproximadament uns 2 km, ha sigut de 2,7ºC, tenint en compte que el meu es troba a 318 msnm i el de Santa Anna Nord a 375 msnm. Esta nit segurament les mínimes ja no seran tan baixes, ja que està pujant ràpidament la humitat, el punt de rosada se situa ja en 8ºC.

M'he queda't molt sorpés al vorer els registres aquest matí.

Pel que fa a l'Obs. Germanies, Telefònica està fent coses a la xarxa i estem a dos veles.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #295 el: 19 de D'oct. de 10, 22:38:03 p. m. »

Hola.

Un poc més de 19º ha sigut la màxima de hui en Otos. El dia ha resultat novament molt tranquil, amb sol i apenes vent.

Bona nitttttt. ;)

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #296 el: 19 de D'oct. de 10, 23:10:35 p. m. »
molta inversió avui! 9,3ºC de minima ací! maxima de 19,7ºC
Agullent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #297 el: 19 de D'oct. de 10, 23:57:26 p. m. »
Hola Bona nit, per aci la minima de 4.8 i la maxima ha pujat fins als 19.0 Cº. En estos moments 9.3 Cº i 50 % humitat.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #298 el: 20 de D'oct. de 10, 10:50:21 a. m. »
Bon dia,

14.8ºC
44 %
1016.0 mb
WSW a 1.6 km/h

La mínima ha sigut de 9,3ºC i hi han hagut diferències de fins a 4ºC pràcticament entre el casc urbà i l'Obs. de la Solana. Molt bèstia en situacions d'inversió.

Ahir la mínima a Germanies va ser de 6,3ºC i fa dos dies de 6,9ºC. Afortunadament, l'Observatori ja està online.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #299 el: 20 de D'oct. de 10, 18:32:18 p. m. »
avuí a Canals la minima s'ha quedat en 8,7, i la màxima en 22,9ºC.L'anemometre no em marca la velocitat així que porte en "calma" uns quans dies, nose que li pot pasar perque em la veleta si que funciona... l'estacio de Barx-La Drova donara bons registres que a mi personalment no em sorprendran ... i anirmar a Monti a ficar-sen una  ;)
« Darrera modificació: 20 de D'oct. de 10, 18:35:37 p. m. per MeteoCanals »