Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87382 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #135 el: 19 de De Gen. de 11, 17:23:17 p. m. »
Cada eixida es pitjor....
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #136 el: 19 de De Gen. de 11, 17:31:56 p. m. »
Cada eixida es pitjor....

La mes aixuta del GFS per al dijous/divendres.
Montitxelvo, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #137 el: 19 de De Gen. de 11, 17:40:55 p. m. »
I el UKMO continua marcant precipitació per al divendres de matí.

És pot observar lo complicat que resulta modelitzar la precipitació en estes situacions  ???
Montitxelvo, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #138 el: 19 de De Gen. de 11, 18:30:46 p. m. »
Bueno, pues ja va aclarintse la cosa.

En primer lloc, demà dijous o divendres pel mati alguna plujeta dèbil a la zona de sempre ( costa nord d´alacant i sud de valència). Quant entre el fred les plujes ja no estaràn entre nosaltres. A partir de ahí fred que ens acompanyarà segurament fins dijous de la pròxima setmana.

Ara, les dos dubtes del mil.lio per resoldre, hi haura neu per a diumenge nit-dilluns o per a dimecres-dijous? Son els dos moments probables...es formarà baixa al nord de africa o s´acostarà el suficient?

mirar mes enllà als models es tonteria.

Tensa espera
« Darrera modificació: 19 de De Gen. de 11, 18:32:20 p. m. per L´herberet, MANU »

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #139 el: 19 de De Gen. de 11, 18:43:56 p. m. »
El GFS y sus locuras, en las proximas salidas volverá a cambiar radicalmente.

Estan actualizando los modelos y de momento GFS y UKMO indican levante con recorrido maritimo, asi que ojo. En cambio GEM da mas fuerza a la baja de Marruecos
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #140 el: 19 de De Gen. de 11, 19:32:42 p. m. »
que vos pareix el mapa del europeu per al dilluns cregeu que faria algo per açi es que no vec un gregal marcat
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #141 el: 19 de De Gen. de 11, 19:43:42 p. m. »
El UKMO allarga la precipitació pel nord d'Alacant-sud de València durant tot el divendres i ve així:

Montitxelvo, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #142 el: 19 de De Gen. de 11, 20:11:51 p. m. »
Bona nit:
Models, nervis, tensió, ara plou, ara neva, ara va sol... jo estic al.lucinant, faltan menys de 24 hores i ningú sap que passarà amb seguretat.
La veritat és que tenim un clima molt curiòs i depen de tantes coses (vent, muntanyes, temeperatura del mar,...) que és molt difícil de previndre amb exactitut. Tot al contrari que passa a la majoria d'Europa que a cents de quilèmetres veuen arribar el front de plujes i saben a quina hora començarà a ploure.
De totes formes estic en fase depressiva desprès de la tardor que hem viscut així que fins que no vega el carrer mullats no ho tinc clar. És veritar que la meua zona només amb una mica de gregal i podem tindrem bones alegries, així doncs esperar les hores que venen...

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
« Respondre #143 el: 19 de De Gen. de 11, 21:11:33 p. m. »
es tot tant dificil que no se yo que si el UKMO  clava preci i no fret que si el GFS clava fret pero no prou, lo que tinga que ser sera en la serra de madrid esta nevant tota la vespra de manera forte sense que ningun model marcara res.per la meua part les eixides que mes ´m,agraden son les de la nit a vore si canvia a millor i tenim sort, per cert este fin de semana eia vaqueta asi el qui vuiga vindre esta convidat
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat Bas

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 7
« Respondre #144 el: 19 de De Gen. de 11, 21:30:22 p. m. »
Si l'anticicló no afluixa o s'allunya un poc... :-\, crec que és difícil que s'acumulen grans quantitats de neu i de pluja. Una llàstima, almenys el fred sembla asegurat.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #145 el: 19 de De Gen. de 11, 21:32:32 p. m. »
Jo me pegat una miradeta als meteogrames i res de res...sec sec i sec,tant el GEM, com el NOGAPS, i per supost el GFS aunque aunque pareixca raro , el GFS es el que mes ens dona per a diumenge-dilluns.

Ens an llevat la preci del diumenge i dilluns, i del divendres ja ni parlarne. Jo personalment crec que aço sera una loteria, i ja sabeu que la loteria no es facil  ;D ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #146 el: 19 de De Gen. de 11, 21:45:24 p. m. »
Jo me pegat una miradeta als meteogrames i res de res...sec sec i sec,tant el GEM, com el NOGAPS, i per supost el GFS aunque aunque pareixca raro , el GFS es el que mes ens dona per a diumenge-dilluns.

Ens an llevat la preci del diumenge i dilluns, i del divendres ja ni parlarne. Jo personalment crec que aço sera una loteria, i ja sabeu que la loteria no es facil  ;D ;D

Els mesoscalars son els que donen precipitació ara per ara.
Montitxelvo, València.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #147 el: 19 de De Gen. de 11, 21:57:31 p. m. »
Despres d'una absència justificada pels examens vinc a dir el que han dit ara mateix a tv3.
Possibilitat de Neu per al divendres, dissabte, diumenge i dilluns a partir de 300m al sud de valència i nord d'Alacant, ja que en aquesta zona el vent es preveu que entre més allevantat i per tant arrastrarà més humitat i per tant precipitació!!
Jo confie prou en els de Tv3, a vore si no s'equivoquen!!  ;)
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #148 el: 19 de De Gen. de 11, 22:11:27 p. m. »

Els mesoscalars son els que donen precipitació ara per ara.

I en realitat son dels que mes deuriem fixarse ja que els models no tenen en conter moltes coses.  ;)
Be mentres hi haja algo a lo que agarrarse...
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #149 el: 20 de De Gen. de 11, 06:33:04 a. m. »
el hirlam ens marca gregal del diumenge fins dimarts :-si
Castelló de Rugat, València.