Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87499 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #180 el: 20 de De Gen. de 11, 14:54:28 p. m. »
Tambe mirant ensembles del GFS, esta eixida que estaria molt be, no es de les mes humides  ::) ::)
Vaig a pegarme una miradeta als ensembles del europeu.
Ontinyent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #181 el: 20 de De Gen. de 11, 14:59:15 p. m. »
de moment al facebook  oratge rtvv ha dit que no saben si al final nevara o no que es dos grans marca cadascu una cosa

I son els profesionals???????? aixo tambè ho se dir jo. Supose que tendrien que tindre algo mes de coneiximents i base cièntifica per a dir que te mes posibilitats de ocorrer. Que a ells les paguen, pa dir aixo, ja estem tots nosaltres que tambè savem mirar models.

Vist les ultimes eixides es confirma el que he dit al missatge anterior. Jo per si de cas pasare el diumenge a Aitana, perque dubte que la precipitació arrive a Beneixama, es quedara mes a la costa, com a molt Alcoi. Els meus 600 m em valen de poc en estes ocasions ( altra cosa es que la zona de baixes del nord de africa ajudara un poc mes del previst, aleshores de la nit del diumenge a dilluns podria caure una bona nevadeta. El dimecres pense que podria estar mes xulo, pero a partir de 500 m cap amunt, en sort.

A esperar

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
« Respondre #182 el: 20 de De Gen. de 11, 15:05:42 p. m. »
son professionals pero tenen els mateixos mapes que nosaltres, yo en esperaria a esta vesprada per a dir algo segur la eixida de este mati en sense radiosondeo, ojala clave mes preci esta vesprada
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #183 el: 20 de De Gen. de 11, 15:12:00 p. m. »
de moment al facebook  oratge rtvv ha dit que no saben si al final nevara o no que es dos grans marca cadascu una cosa

I son els profesionals???????? aixo tambè ho se dir jo. Supose que tendrien que tindre algo mes de coneiximents i base cièntifica per a dir que te mes posibilitats de ocorrer. Que a ells les paguen, pa dir aixo, ja estem tots nosaltres que tambè savem mirar models.

Vist les ultimes eixides es confirma el que he dit al missatge anterior. Jo per si de cas pasare el diumenge a Aitana, perque dubte que la precipitació arrive a Beneixama, es quedara mes a la costa, com a molt Alcoi. Els meus 600 m em valen de poc en estes ocasions ( altra cosa es que la zona de baixes del nord de africa ajudara un poc mes del previst, aleshores de la nit del diumenge a dilluns podria caure una bona nevadeta. El dimecres pense que podria estar mes xulo, pero a partir de 500 m cap amunt, en sort.

A esperar
entonces que penses de laemet ell s ha mullat i ha dit que no pasara res alguna plutjeta debil , entonces creus que pasara lo que diuen ells
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #184 el: 20 de De Gen. de 11, 16:01:53 p. m. »
el GFS és el models de les ilusions que moltes vegades acaben en els "bandasos" que nosaltre diguem.

Esteu obsessionats, els "musicasos".

Pero sí, per ara tot te pinta de entrada seca.

Heu de tenir en compte que quan s'estableix una circulació de vents estos NO seguixen les isobares. Ho farán conforme s'allargue la situació en el temps. Quan arrive la massa freda ésta tindrà una component nord, básicament, anant curvant-se (Coriolis) posteriorment cap a la seua dreta i ajustan-se a les isobares.

Resumint: Fred el dissabte i diumenge, res del altre mon, tampòc, amb alguna possibilitat de vore alguna nevadeta anecdòtica el diumenge. (llevat d'Alcoi, on la possibilitat de neu és dirèctament proporcional al num. de parts que tinguen en l'hospital, aixina que allí segur que neva)

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #185 el: 20 de De Gen. de 11, 16:06:04 p. m. »

A esperar

No estic gens d'acord  :-\ , estas donanli mes importancia a lo del dimecres , que al diumenge, i crec que el dimecres no el nevará ni a tu , ho senc pero pense així xD les cotes estarien prou mes altes ..mes o menys per esta zona 800-900 metres.
Ontinyent, València.

Desconnectat Fontyx

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 45
« Respondre #186 el: 20 de De Gen. de 11, 16:29:32 p. m. »
Bona vespraeta:
Soc nou en aquest forum, aixina que salude a tot el mon, jeje
Be volia comentar que com pot ser que açi cuan neva normalment es per que entra gregal i fred, i aquest cap de setmana va a fer aixo i no neva ni plou ni res de res!!!!!!
Es una zona massa complicada per aquestes situacions i cuan estan, no fa RES de RES >:(
Muro d'Alcoi, Alacant.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #187 el: 20 de De Gen. de 11, 16:44:20 p. m. »
Mucho ojito que los mesoescalares están señalando vientos mas de levante para el domingo por la mañana, con una humedad en Alicante y parte de Valencia superior al 70%. PROMES y MASS

Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #188 el: 20 de De Gen. de 11, 17:23:49 p. m. »

A esperar

No estic gens d'acord  :-\ , estas donanli mes importancia a lo del dimecres , que al diumenge, i crec que el dimecres no el nevará ni a tu , ho senc pero pense així xD les cotes estarien prou mes altes ..mes o menys per esta zona 800-900 metres.

Estic en tu, per aixo he dit que amb sort....segurament la cota entre dimecres-dijous ja siga per damunt de 900 m. i com diu Vaqueret, per desgràcia crec que entre diumenge i dilluns poc o res vorem ( igual Aitana)....espere que els models vajen canveinat, pero crec que em engrandit esta onada de fred.

Un abraç
« Darrera modificació: 20 de De Gen. de 11, 19:57:54 p. m. per Timonet gelat »

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #189 el: 20 de De Gen. de 11, 17:31:51 p. m. »
ahveu vist el hirlam amb una -32 i una-6 el diumenge a mig dia i vent de gregal molt poca precipitacio pero no meu crec eixe embolsament d aire  fred damunt de nosaltre i que no ploga mes

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #190 el: 20 de De Gen. de 11, 17:35:17 p. m. »
Lo mes bonic que veig ara es el divendres que vé... jaja bueno primer lo que puga pasar este finde. 8)
Xàtiva, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #191 el: 20 de De Gen. de 11, 17:42:39 p. m. »
bueno bueno.

jo compartisc la opinio de manu....poca cosa de  moment, el dimecres que ve algo pero tampoc esta clar. be jo creec qu el millor model serà alçar la finestra i vore que pasa. hi han diversitat d´opinions a altres forums ningu ho te clar ni l´aemet ni ningu. el que hem sorpres es oratgenet que clava neu el diumenge i el dilluns i a ells els costa posar el simbolet, no com a freemeteo. quin model utilitzen, algu ho sap?

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #192 el: 20 de De Gen. de 11, 17:43:54 p. m. »
A mi la consola de l'estació em marca precipitació  ;D ;D !!

Pareix que el GFS ens marca un poc mes de precipitació per a demà mati que abans.

I lo del diumenge poc a poc, perque ara ens mostra lo del cap de setmana que ve i ens te jugant així així  :-si !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #193 el: 20 de De Gen. de 11, 17:46:13 p. m. »
 :(ningu opina la eixida del hirlam? :(

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #194 el: 20 de De Gen. de 11, 17:49:58 p. m. »
Jo veig este mapa i no se per on agafar-ho. És un meseoscalar del servici Català, prou fiable i ens marca açò per a demà als set del matí  ;)

« Darrera modificació: 20 de De Gen. de 11, 17:51:45 p. m. per Alcoianet »
Alcoi, Alacant. 560 msm