Contestant a Joseppe i a Pego,
En primer lloc, jo sóc un altre aficionat com vosaltres i res expert, però en aquests casos crec que hi ha que tirar de ensembles, adjunte els del GEM, GFS i NOGAPS.
GEM:

GFS:

Nogaps:

Podem observar com hi ha una clara tendència a pujar les temperatures tant a 850hpa com a 500hpa fins el 26/27, i a partir d'ací, per part de la mitja dels ensembles del GEM i del GFS és veu una clara davallada a partir del 27, a causa de la baixa d'orige àrtic (crec) que creuarà la península fins arribar al mediterrani, el NOGAPS no és tant fresc a partir del 27 com els dos anteriors.
Aquesta baixa que pareix que acabarà situant-se enfront del golf de València portarà precipitacions per les nostres terres, primer el dimecres on la cota de neu amb una mitja d'uns 0/2 a 850hpa i uns -20 a 500hpa és pot situar pels 1000 metres (més o menys), i el dijous pareix que les temperatures en ambdues capes tendirà a baixar, situant-se en mitja en -2/-3 a 850hpa i uns -25 a 500hpa, amb aquestes temperatures jo ja he vist nevar en el meu poble, a uns 300 metres, però clar, no és tant sencill, hi han molts més factors que no em veig en coneixements suficients a explicar.
A partir d'ací, ja és pot observar com hi ha una notable dispersió entre els ensembles, però on la mitja és situa en el cas del GEM i el GFS per baix dels valors normals per a l'època, i en el cas del NOGAPS ens situa en lo normal per a l'època.
Segurament és dir açò per a que no siga així

!!
Total, que farà encara frescor, i depenent on acabe situant-se eixa baixa que es despenja del nord, ens plourà més o menys, i farà més frescor o menys. Crec que és dificil per als models modelitzar-la.