Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87350 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #375 el: 27 de De Gen. de 11, 21:42:35 p. m. »
es qu jo crec que les darreres eixides que marcava tanta aigua amb inundacios lo mes segur, no es podia complir per que ara el mar no esta tan calent per a que ploga tant, si les gotes fredes son excepcionals tenen que tindre tres factors vent de llevant, embolsament d aire fred i el mar a una temperatura de mes de 18 graus i lo mes normal que amb un embolsament tant gelat de -30 damunt de nosaltres neve a cotes baixes home fa falta mes  factors com el fred a  850ph pero una de les ultimes vegades crec que  va ser al 2006 tanmbe va nevar açi abundanment per un enmbolsament tant fred i senyalava neu a 600 m i jo estic a a 325m gracies no soc un expert pero m agrada tant la meteorologia que pels anys m he ensenyat algo gracies a llegir per internet, escoltar meteorolegs,i llegirvos a tots vosaltres , gracies a tots i a disfrutar del que puga vindre

lo que marcava i marquen els models no son inundacions, son/eren 100-200 litres ben caiguts en 3 dies amb un llevant marcadisim. En una gota freda te poden caure 200 en 12 hores.
  Com no estic en Otos ara mateixa no puc mirar l´any que va ser, però un febrer tinc jo amb mes de 500 mm acumulats, mes de 200 van caure crec que el dia 2, amb una nit de trons i pluja torrencial, crec que va estar 4 o 5 dies sense parar de ploure i crec que en Bocairent es va posar mes de mig metre de neu, dema vore en quin any va ser i vos ho dic.

Carboner, si no m'equivoque, crec que et referixes a febrer de 1993, en Ontinyent aquell any també va ploure una barbaritat. Va ser aquesta situació:

Aquell mes de febrer a Ontinyent es van acumular 443 mm, i la quantitat màxima en 24 hores va ser de 176 mm.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #376 el: 27 de De Gen. de 11, 21:44:16 p. m. »
La veritat es que mirant ensembles la cosa pinta be, pero clar encara tenen que arrivar les rebaixes... :'(
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #377 el: 27 de De Gen. de 11, 23:18:35 p. m. »
en esta eixida el fred continua igual pero amb menys precipitacio pero jo no faig cas en l altra ens tornaran a posar mes precipitacio hasta que no queden 36-48h no hi haura res clar
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #378 el: 27 de De Gen. de 11, 23:19:46 p. m. »
Pues ara ho lleven tot, deurien de vendre valerianes online el gfs...
Xàtiva, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #379 el: 27 de De Gen. de 11, 23:27:10 p. m. »
no ho lleven pero ara sols nevaria del diumenge a la nit  i dilluns ademes esta es la eixida sense sondejos :)

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #380 el: 27 de De Gen. de 11, 23:45:53 p. m. »
no ho lleven pero ara sols nevaria del diumenge a la nit  i dilluns ademes esta es la eixida sense sondejos :)

Sols? Jo amb aixo que has dit tindria mes que de sobra!
Ontinyent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #381 el: 27 de De Gen. de 11, 23:52:41 p. m. »

Jo, si per mi fora, renunciaria a veure la neu a canvi que possaren l'eixida eixa tan burra que hi havia ahir amb acumulats de precipitació de quasi 200 mm en tres dies.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #382 el: 28 de De Gen. de 11, 00:04:15 a. m. »

Jo, si per mi fora, renunciaria a veure la neu a canvi que possaren l'eixida eixa tan burra que hi havia ahir amb acumulats de precipitació de quasi 200 mm en tres dies.

Jo igual, o la d´este matí, perque ara mateixa no veig ni neu, ni practicament aigua. :'(

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #383 el: 28 de De Gen. de 11, 00:10:41 a. m. »

+1

Jose no cal anar-se'n tan lluny, l'eixida de les 06Z també era molt bona i si vos caigueren eixa burrada de litres amb llevant anticiclònic al 93 que cauria amb açò:

Uploaded with ImageShack.us

Des d'Alacant fins a Girona aigua a dojo i temporal de 3 parells. Caldrà esperar a més endavant per a descartar-ho, però cada vegada tiren la baixa més ràpidament cap a la mar, el blogueig de centreuopa perd potència i molt en tem que al capdavall és quede en una cosa tipus el de hui... Però bé, encara hi estem lluny i tombs més grosos s'han vist als models (tant per a bé com per a mal)

Me'n torne al cau que encara me'n queden 2.
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #384 el: 28 de De Gen. de 11, 00:10:50 a. m. »
Doncs els ensembles del GFS també ens han fet un "zas en toda la boca" ben fortet !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #385 el: 28 de De Gen. de 11, 05:56:29 a. m. »
bona eixida del gfs amb prou precipitacio de neu per açi i el hirlam tambe amb una bolsa de aire fred de hasta-32 o -33 damunt de nosaltres i una 0 -2 a 850 ph i plutja per al diumenge a la nit

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #386 el: 28 de De Gen. de 11, 09:16:46 a. m. »
bona eixida del gfs amb prou precipitacio de neu per açi i el hirlam tambe amb una bolsa de aire fred de hasta-32 o -33 damunt de nosaltres i una 0 -2 a 850 ph i plutja per al diumenge a la nit

Ens posa molta precipitació a partir de dilluns/dimarts amb una cota de neu de uns 500/600 metres.
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #387 el: 28 de De Gen. de 11, 09:24:50 a. m. »
uf...mirant el meteograma crec que anem a quedarse sense neu , i sense aigua , esta eixida ens a posat molta aigua i cota de neu 500-600 pero esque esque va sola! les demes linees ens posen mes fred pero mes sec que la moixama
Ontinyent, València.

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
« Respondre #388 el: 28 de De Gen. de 11, 09:37:23 a. m. »
anit va ser una eixida sense radiosaondegos i va ser una eixida loca, en la ultima eixida  a tornat per  aon anva i esta pero que molt interesant la cosa a  vorer les proximes eixides.........
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #389 el: 28 de De Gen. de 11, 09:38:00 a. m. »
Han tornar a cambiar a favor nostre, ara posen mes o menos lo de ahir per la vesprá, bona grapa de neu, i cota a partir de 600m ;D
Xàtiva, València.