Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87728 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #435 el: 29 de De Gen. de 11, 02:22:17 a. m. »
Si sols mirem els GFS, els ensembles ara per ara uns centímetres sí, però vaja, que han dividit per 100 en les eixides d'ahir en quant a precipitació.

Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #436 el: 29 de De Gen. de 11, 04:00:45 a. m. »

Fills meus, que voleu que vos diga, la esperança es l´ultim que es perd, pero ara mateixa jo ja dubte  que arriva a ploure i tot, si ho fa, llevat de La Marina, en la resta 4 gotes mal contades, i de neu, res de res.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #437 el: 29 de De Gen. de 11, 08:50:38 a. m. »
males eixides de models el unicque v pro plutja es el boom , jo tinc l esperança que a partir de ya canvien tots a millor , no seia la  primera vegada que ens heu tornen ha posar tot a ultimisima hora , a vorem
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat joseppe

• Pluja
  • *
  • Missatges: 100
« Respondre #438 el: 29 de De Gen. de 11, 09:23:43 a. m. »
Bon dia , jo n'entenc molt d'aço però he mirat difernes mapes i tots diuen aigua i fred per al dilluns, crec que si que fara algo, no?
 :-[
Albaida, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #439 el: 29 de De Gen. de 11, 09:31:48 a. m. »
QUe barbaritat de poc a poc anar llevant "xixa" al asun....
Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #440 el: 29 de De Gen. de 11, 09:35:11 a. m. »
Ho faran a postes? ens diuen a tan sols 2 o 3 díes que ens caurà la mundial i que cal preparar les barques per a la pluja i les pales per a la neu, pero a última tot canvia i sempre a pitjor  :-\. Això és massa.
Hui per hui espere una mica de pluja per la meua zona (menys mal que visc a Pego i quasi sempre ens toca alguna coseta) però no res a veure a el que esperavem i a més a més la neu está alta i com que no plourà gaire cap al interior doncs ja s'ho podeu imaginar.
Esperem que a última hora canvies el models altra vegada però ho veig negre com un perol.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #441 el: 29 de De Gen. de 11, 09:39:21 a. m. »
Ho faran a postes? ens diuen a tan sols 2 o 3 díes que ens caurà la mundial i que cal preparar les barques per a la pluja i les pales per a la neu, pero a última tot canvia i sempre a pitjor  :-\. Això és massa.
Hui per hui espere una mica de pluja per la meua zona (menys mal que visc a Pego i quasi sempre ens toca alguna coseta) però no res a veure a el que esperavem i a més a més la neu está alta i com que no plourà gaire cap al interior doncs ja s'ho podeu imaginar.
Esperem que a última hora canvies el models altra vegada però ho veig negre com un perol.
el boom ahir era roin hui es molt bo a vore si es el primer pas per a que canvien tots

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #442 el: 29 de De Gen. de 11, 10:12:15 a. m. »
aemet encara ens posa plutges de debils a moderades i ocasionalment amb tronada el dilluns al nord d alacant i neu a partir dels 700 m

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #443 el: 29 de De Gen. de 11, 10:38:40 a. m. »
Encara mireu AEMET?  ;D ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #444 el: 29 de De Gen. de 11, 10:57:00 a. m. »
Vale, vejent esta eixida , ja tinc clar que ni anem a vore aigua , ni neu!  :'(
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #445 el: 29 de De Gen. de 11, 11:38:24 a. m. »
En esta eixida no a escatimat no, 1 litre voriem. I queden 48 hores, massa deuria cambiar tot per poder vore algo de pluja.
Montitxelvo, València.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #446 el: 29 de De Gen. de 11, 11:41:02 a. m. »
Mañana por la tarde un embolsamiento de -30ºC a 500 hpa llegará al E y S de la península

A 1500 metros, la isoterma de -1ºC afectará el N de Alicante, Valencia y S de Castellón. La -2 abrazará esta última provincia

La humedad no será excesivamente baja, en general por encima del 55/60% en niveles medios y bajos, irá aumentando poco a poco a lo largo del dia. Este mapa corresponde  a la humedad a 850 hpa mañana por la tarde

Tendremos buenas condiciones para que se produzcan ascensos en el E Y SE de la peninsula

Y podrian producirse algunas precipitaciones, que serán de nieve a partir de 900/1000 metros en Murcia, 800/900 metros en Alicante, 700/800 en Valencia y 600/700 en Castellón. Estas cotas son para la tarde, cuando hay probabilidad de que hayan algunas lluvias

Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #447 el: 29 de De Gen. de 11, 11:43:56 a. m. »
Jo no perdria tan prompte l'esperança, tingueu paciència i potser encara tingam una lleugera nevadeta. L'atmosfera estarà molt inestable, hi haurà molt de fred en altura, potser alguna tempesta. Açò ho dic des de la ignorància, però crec que és una situació un tant difícil de modelitzar. A més, els models continuen marcant precipitació en moments puntuals, jo crec que encara que siguen un parell de flocs malcontats els veurem.

Edite: Ací teniu l'anàlisi d'algú mes format en açò, encara hi ha possibilitats, potser els models actualitzen i ens fiquen un poc més de precipitació, açò últim ho he vist jo a poques hores d'un episodi.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #448 el: 29 de De Gen. de 11, 12:00:40 p. m. »
com ve diuen els companys, esta situació es molt dificil de modelitzar, i si vos doneu conter, els models canvien dia si, dia tambe. Aixina que encara podem esperar alguna sopresa.
Ademés crec que esta eixida es sense radiosondejos no?
Agullent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #449 el: 29 de De Gen. de 11, 12:02:43 p. m. »
com ve diuen els companys, esta situació es molt dificil de modelitzar, i si vos doneu conter, els models canvien dia si, dia tambe. Aixina que encara podem esperar alguna sopresa.
Ademés crec que esta eixida es sense radiosondejos no?
Sí, en la dels famosos radiosondejos marcava 3 litres o 4, i en esta en marca 1.2 més o menys. No m'agrada que el GFS jugue tant en nosaltres  ;D !!
Montitxelvo, València.