Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87422 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #540 el: 30 de De Gen. de 11, 17:24:48 p. m. »

Tampoc llançem les campanes al vol , eh!!!!!!!!!!!!!!!!

Pero si, augmenten un pelet les precis per a demà, i es manté el fred, realment són mapes per a veure la neu en estes comrques del sud de valència i nord d´Alacant, però no em quadra amb el temps actual, ara 10,7º, això si l´anemometre em marca ara vent del nord.

Tranquil , que baixará , o això esperem  ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat dadisap

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 17
  • Tinc les ulleres brutes...
« Respondre #541 el: 30 de De Gen. de 11, 17:28:15 p. m. »
cregeu que dema pel mati nevara?  :)
Pot ser que si --- pot ser que no................
Tinc les ulleres brutes...

Desconnectat Bas

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 7
« Respondre #542 el: 30 de De Gen. de 11, 17:47:24 p. m. »
Quasi segur que ni neva ni plou. Després de repassar els models no veig ni precipitació ni fred per a veure neu en cotes baixes. Sembla que hem entrat en un cicle sec  >:(

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #543 el: 30 de De Gen. de 11, 17:50:54 p. m. »
Lo que no compensa, es el temps que hem perdut mirant models, i lo que va a fer... que serán ruixats que allá on vuiguen deixarán alguna volva i poc més...
Xàtiva, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #544 el: 30 de De Gen. de 11, 17:59:01 p. m. »
Lo que no compensa, es el temps que hem perdut mirant models, i lo que va a fer... que serán ruixats que allá on vuiguen deixarán alguna volva i poc més...

Tens raó perdem hores i hores mirant i esperant que algú fassa un comentari optimista per a estar content i al final...ja veus fa el que vol i ens deixa a tots amd dos pams de nas.
De totes formes hem de tindre esperances doncs encara no està tot perdut i el Gregal ens pot donar alguna alegria  :).

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #545 el: 30 de De Gen. de 11, 22:29:48 p. m. »
Mañana por la mañana el embolsamiento de aire frio, de hasta -30ºC a 500 hpa, afectará de lleno al E peninsular

A 850 hpa estaremos en el levante bajo la isoterma de -2ºC, la -4 podria entrar en el interior de Castellón

Parece que sobre todo durante la mañaan encontraremos humedades alta en los distintos niveles de la atmósfera, aunque el viento en superficie tendrá poco recorrido maritimo. Mañana esa baja a primeras horas se situará sobre Alborán y a lo largo de la mañana se irá desplazando hacia el E. En esta zona cuando mas probabilidad hay de que llueva es mañana por la mañana, a primeras horas, las precipitaciones podrian ser moderadas, con alguna tormenta, y nieve por encima de los 400/500 metros.

PROMES para mañana

Y ya al mediodia prácticamente el centro de la baja estaria sobre Tunez, debilitándose las precipitaciones poco a poco en el levante

Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #546 el: 30 de De Gen. de 11, 22:36:08 p. m. »
quins mapes de precis mes bonics... :P
Agullent, València.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #547 el: 30 de De Gen. de 11, 22:50:31 p. m. »
Estic prou nerviós, content e intraquil. Els models el dissabte ens donaven com a màxim alguna possibilitat de veure a penes un litret per esta zona. Jo mateix vaig comentar a les onze del matí del dissabte que encara no estava tot perdut, ja que eixos trenta sota zero a 500 hPa podrien fer parlar i, m'alegra saber que al final algo d'inestabilitat tindrem.

El GFS ha tornat a actualitzar, comptabilitze per a l'Alcoià aproximadament deu litres des d'ara mateix fins demà a l'una de la vesprada. Senzillament no m'ho crec. I és que ens marca precipitació fins a les dotze de la nit, increïble. I repetisc, no m'ho crec, no es que pensar.

Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #548 el: 30 de De Gen. de 11, 22:53:56 p. m. »
Estic prou nerviós, content e intraquil. Els models el dissabte ens donaven com a màxim alguna possibilitat de veure a penes un litret per esta zona. Jo mateix vaig comentar a les onze del matí del dissabte que encara no estava tot perdut, ja que eixos trenta sota zero a 500 hPa podrien fer parlar i, m'alegra saber que al final algo d'inestabilitat tindrem.

El GFS ha tornat a actualitzar, comptabilitze per a l'Alcoià aproximadament deu litres des d'ara mateix fins demà a l'una de la vesprada. Senzillament no m'ho crec. I és que ens marca precipitació fins a les dotze de la nit, increïble. I repetisc, no m'ho crec, no es que pensar.

La veritat és que ha aumentat considerablement la precipitació, apareguent taques d'acumulats d'entre 5 i 10 litres!! El mal és que mirant el radar jo em pose nervios de no vore cap taqueta per ací  ;D ;D !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #549 el: 30 de De Gen. de 11, 22:54:25 p. m. »
BRUTAL, ENS HO POSEN UN ATRA VEGA.....!!!!!  :-X :-X :-X
Xàtiva, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #550 el: 30 de De Gen. de 11, 22:56:34 p. m. »
a aço li dic jo bandazo de ultima hora.
Agullent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #551 el: 30 de De Gen. de 11, 22:57:14 p. m. »
a aço li dic jo bandazo de ultima hora.
CARREGUEU CAMARES PA DEMA PER LA VESPRA!!
Xàtiva, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #552 el: 30 de De Gen. de 11, 23:09:01 p. m. »

Però que reexagerats que sou :-si, va, a vore si almenys tenim enfarinadeta, les probabilitats realment són prou elevades, i els models hui en cada actualització van millorant. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #553 el: 30 de De Gen. de 11, 23:22:53 p. m. »
Això estava pensant jo també: que la borrasca en alçada s'ha mogut cap al est molt menys de lo que marcaven els models per a estes hores.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #554 el: 30 de De Gen. de 11, 23:30:46 p. m. »
Això estava pensant jo també: que la borrasca en alçada s'ha mogut cap al est molt menys de lo que marcaven els models per a estes hores.

Podries explicar-te un poc més i dir-nos que conseqüències pot tindre? Açó a provocat l'augment de la precipitació?
Alcoi, Alacant. 560 msm