Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87593 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #570 el: 03 de De Febr. de 11, 14:31:42 p. m. »
a mi em  pasa el mateix jo a l estiu no mire ni models alla a finals d agost em pose ja a mirarlos , i em pose a pensar enguany hi haura una bona gota freda enguany nevara molt , hi ha anys que pasa ,hi ha anys que no, normal pero aixo es lo guai tambe . Ara a esperar fins mitjans o finals de la setmana que ve que ja s intueixen canvis ,jo encara estic en que enguany ens te que caure una bona neva, a vorem
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #571 el: 03 de De Febr. de 11, 19:40:17 p. m. »
Bona nit:
Encara es prompte per saber el que passará en una setmana però s'intueixen canvis. Cal dir dues coses respecte al mes de Febrer:
-És el segon més més eixut de l'any (almenys a Pego)  per darrere de Juliol. En teoria deuria ser juny o agost però clar a principis de juny encara sol ploure i a finals d'agost poden ocórrer tempestes. És per això que els anticiclons com el d'ara poden durar fàcilment una setmana o més.
-En segon lloc remarcar que les nevades a cotes realment baixes (cota 0) es donen amb molta més probabilitat al mes de Febrer o inclús principi de Març. De fet les tres últimes nevades series a vora mar al meu poble durant els últims 100 anys (el meu avi va morir l'any passat amb gairebé 100 anys i només va conéixer tres nevades en la seua vida fins la voreta del mar) es van donar els anys 40 en el més de març, els anys 50 durant mes de febrer i l'any 83 també per febrer.
Per tant és veritat que l'hivern encara no ha dit la última paraula i perquè no podem haver sopreses  ;).

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #572 el: 03 de De Febr. de 11, 20:58:32 p. m. »
Bueno, mireu l'exida control..qui no firma?
Ontinyent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #573 el: 03 de De Febr. de 11, 21:59:52 p. m. »
Ay, ay......i el europeu casi igualet. Vinga una altra il.lusió que aniran posant fins que ja no la posen dos dies abans i ens deixen ja arrematats.... :-X :-si :'( ;D ???

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
« Respondre #574 el: 03 de De Febr. de 11, 22:07:57 p. m. »
hasta que no veiga nevar o ploure ja no dic res, que ja  estic escarmentat, tot aio son ilusions.......ojala fora deveres..jajaja
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #575 el: 03 de De Febr. de 11, 22:27:29 p. m. »
Pareix ser que si que vullga tirar cap a dalt i cap a l'est l'anticicló afavorint l'arribada d'alguna baixa de l'oest que puga pasar per l'estret cara el Mediterrani, falten un fum d'hores, però hi haurà que seguir aquesta opció.
Montitxelvo, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #576 el: 03 de De Febr. de 11, 22:30:34 p. m. »
Ja comencem. Sempre ens possen algo per a lo que estar enganxats a totes hores.. mirat cada eixida...
Esperem que esta siga la bona.. que ja va siguent hora..
Agullent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #577 el: 03 de De Febr. de 11, 22:54:43 p. m. »
Bufff.... això mola prou, no? Poc a poc... Per UK els models es compleixen a "raja tabla". No sé com pot viure la gent amb aquests camvis brutals de pressió atmosfèrica i el corresponent aire diabòlic.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #578 el: 03 de De Febr. de 11, 22:58:34 p. m. »
jo vaig a vore models pero sense ilusionarme creguent que no te que pasar i si pasa millor que millor  ara meu agarrare amb mes tranquilitat, almenys ja es veu moviment a partir de finals de la semana que ve , vorem en que queda
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #579 el: 04 de De Febr. de 11, 10:26:32 a. m. »
El que no m'agrada d'aquesta situació que ve i de la que hem passat es que la pressió és molt alta per a que es forme un borrasca potent, no oblideu que quan ens ha caigut un bon paquet de neu per les nostres terres ha sigut perquè la pressió era realment baixa...de 992 a 998 hpa. jo crec que en pressions de 1012 hpa cap amunt poca cosa podrem veure, ja que no sols conten les isos, el vent, la humetat...pense jo eh!!
Ho dic per l'experiència viscuda al meu poble, si estic equivocat rectifiqueu-me però crec que és un factor important a tenir en conter.
Salutacions.
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat Suecafinero

• Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
« Respondre #580 el: 04 de De Febr. de 11, 11:24:04 a. m. »
Ara toca periode sec. Crec que aquestes situacions anticiclòniques a l'hivern solen ser llargues i difícilment es veu el final. No cal desesperar-se fins a març-l'abril s'ha vist neu, pero tots els anys no es pot repetir. En canvi, respecte a precipitacions, a vore si la primavera es plujosa, perquè si no, a alguns llocs patirem sed a l'estiu. Paciència, la meteorologia es molt més que pluja o neu.
Llaurí - Ribera Baixa, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #581 el: 04 de De Febr. de 11, 15:11:34 p. m. »
Raro que no haja aparegut per ací Nevà Grossa, ara que en dos setmanes ve La Siberiana en majúscules.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #582 el: 04 de De Febr. de 11, 17:50:33 p. m. »
Raro que no haja aparegut per ací Nevà Grossa, ara que en dos setmanes ve La Siberiana en majúscules.

la siberiana eixa que es una rusa,  esta bona? segur que si¡¡¡¡¡

la esperarem amb els braços oberts¡¡¡¡

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #583 el: 04 de De Febr. de 11, 17:55:31 p. m. »

M'han dit que les ruses eixes solen ser prou sequetes. Casi preferisc una murciana-alacantina més garbosa...

Entretinguts els models, però fins d'ací una setmana no em calfaria molt el cap...
]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #584 el: 04 de De Febr. de 11, 21:01:53 p. m. »

M'han dit que les ruses eixes solen ser prou sequetes. Casi preferisc una murciana-alacantina més garbosa...

Entretinguts els models, però fins d'ací una setmana no em calfaria molt el cap...

Home, sí... pero no és cosa de models, sino de la circulació general d'este any.

Este any li ha pegat per formarse una ona planetaria bestial amb dos nodes: un a les Aleutianes i l'altre a Europa. Aixina es forma un bloqueig de tres parells de collons primer a un lloc, després a l'altre, y volta a començar.

Esta setmana passada, mentres que s'esvaia el bloqueig europeu, se n'ha format un al oest de amèrica del nord, y conforme vaja debilitant-se tornarà a crear-se un al nord d'Europa. Ping-pom que te crio....

Climatològicament això és interessantissim, perque denota que la terra està irradiant mes energía al espai per el pol nord que de costum (a menys banquisa mes irradiació, i a mes nuvolositat menys temperatura, també. S'han juntat les dos coses) Y això causa uns vertaders 'rius' de aire calent pujant des de les zones sub-tropicals amb els seus corresponents 'rius' de aire fred baixant. Estos últims son els que formen les anticiclons de bloqueig, situats enmig del riu de pujada (al seu oest) i del de baixada (al est).