Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87354 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #645 el: 02 de De Març de 11, 23:39:44 p. m. »

Pegant una miradeta als models per demà i divendres, es veu com van a coincidir precipitacions amb aire fred a tots els nivells, AEMET, ens ha baixat la cota als 700 metres i parla fins i tot de tronades. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #646 el: 03 de De Març de 11, 00:39:47 a. m. »
Jo aquesta vegada tinc alguna esperança mes!!
Demà a poqueta nit quan baixe la temperatura pot ser que vegem l'ansiada neu almenys per a mi aquest any!!
Esperarem!!
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #647 el: 03 de De Març de 11, 08:07:27 a. m. »
hui que ens pot vindre algo interesant i ningu diu res ,jo crec que vorem la neu mes avall del que es diu a lo millor al meu poble no neva pero a alcoy city si, i per a dimarts a la nit molt bona situacio segons l europeu i el nogaps i algua atre gfs tambe pero no entra tant d aire fred
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #648 el: 03 de De Març de 11, 08:42:36 a. m. »
Dons la veritat es que este any aemet a clavar prou els cotes de neu, no bi ha cap alta página de prediccio que Done la cota tan baixa.....pero be estarem espectants..
« Darrera modificació: 03 de De Març de 11, 08:44:46 a. m. per biarut »

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #649 el: 03 de De Març de 11, 10:36:43 a. m. »
Una pregunta, he vist que pot vindre en forma de tormenta, creeu que podria haber algun desplom de la cota de neu? tenim quasi la -30  ::)
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #650 el: 03 de De Març de 11, 12:12:01 p. m. »
si es tormenta segur que hi han desploms, te molt a vore la cota amb la intensitat de pluja.... crec jo¡¡¡ ho he pogut observar en mes de una ocasio ¡¡¡¡¡ 

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #651 el: 03 de De Març de 11, 12:23:09 p. m. »
No està mal l'assumpte la veritat..

Mirant els ensembles (del GFS) d'algun punt del sud de València/nord d'Alacant:

I mirant la taula de les cotes per a tindre alguna referència:

Amb una -28/-30 a 500hpa i una -2 a 850hpa la cota pot baixar dels 600 metres, més les tronades..
Montitxelvo, València.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #652 el: 03 de De Març de 11, 20:11:09 p. m. »
Apunteu que el gfs ha encertat amb la pluja i neu... per a que després no el critiquem tant  8) ;D

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #653 el: 03 de De Març de 11, 23:31:10 p. m. »
Apunteu que el gfs ha encertat amb la pluja i neu... per a que després no el critiquem tant  8) ;D

Com te n'aprofites de que no està l'almansa per ací......  ;D

Lo de hui, ho veig mes com un 'efecte xalòc', efecte molt localitzat perque depén no sols de que bufe xalòc mes sec per el sud sino també de que hi faça algo de gregal mes humid per el nord de la Foia.

Com que el GFS veia clarament convergència en superfície i fred en alçada, ha posat pluja. Clar, ell l'ha posada on veia més marcada la convergència -Albacete-, sense tindre en compte l'orografía i el fet de que pesava mes el fet de que el Maigmó tirara aire sec damunt del gregal.

La meua opinió sabeu que sempre ha segut que lo bonic del tema dels models és tractar d'interpretar-los a la llum de la nostra orografia particular, per que posar-mos a dir que el model marca pluja o no, pos... això ja ho diu ell, no?
« Darrera modificació: 03 de De Març de 11, 23:33:11 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #654 el: 04 de De Març de 11, 13:11:12 p. m. »
Be, per fi ja tinc per davant ací a UK un bon temporal d'hivern esperant-me per a la setmana que ve.

;D

Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #655 el: 04 de De Març de 11, 16:09:35 p. m. »
No sé.. és una situació un poc extranya la que dibuixen els models per a esta setmana que entra, no?

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #656 el: 04 de De Març de 11, 16:55:39 p. m. »
No sé.. és una situació un poc extranya la que dibuixen els models per a esta setmana que entra, no?

Per quin motiu?
Agullent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #657 el: 06 de De Març de 11, 15:39:27 p. m. »

Apartir de demà entre l´anticicló a centre europa i la borrasca al Golf de Cadis provocaràn una advecció de llevant prou forta a les nostres comarques, estes situacion solen pportant pluges més persistents a la zona sud de València i nord d´Alacant, sobretot a les zones prelitorals, solen ser pluges provocades pels estrats de llevant, no com la setmana passada que eren provocades per convecció per l´aire fred.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #658 el: 06 de De Març de 11, 18:54:41 p. m. »

Apartir de demà entre l´anticicló a centre europa i la borrasca al Golf de Cadis provocaràn una advecció de llevant prou forta a les nostres comarques, estes situacion solen pportant pluges més persistents a la zona sud de València i nord d´Alacant, sobretot a les zones prelitorals, solen ser pluges provocades pels estrats de llevant, no com la setmana passada que eren provocades per convecció per l´aire fred.

Jo també ho veig com tu i els models són més favorables que la setmana passada (més encara per al dissabte) però a Canal 9 ens posen Xaloc i amb eixe vent poca pluja cal esperar. De totes formes jo espere llevant (pot ser gregal) i així si es podría arreplegar alguna quantitat decent...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #659 el: 06 de De Març de 11, 20:29:55 p. m. »
També crec que arreplegareu uns litrets esta setmana als llocs on sol ploure be de gregal. La llàstima és que el gregal sols bufarà arran de terra, essent xalòc un poc mes amunt.

Lo que he dit abans de lo extrany de la situació era per la bufada freda d'origen atlàntic tan forta que marquen els models. Es extrany que la baixa al oest de la península siga capaç de partir la bambolla càlida del nord del atlàntic en tan poc de temps. Encara es veu la línia de bloqueig que s'ha de trencar prou nítida (entre Islàndia y UK):

http://img151.imageshack.us/img151/6871/animacio.gif