Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87487 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #660 el: 07 de De Març de 11, 11:55:57 a. m. »
si que esta astó paraet, si esta semana promet, promet caure 10 litrets!!!!!!!!!!!!!!!
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #661 el: 07 de De Març de 11, 13:47:21 p. m. »
Lo que he dit abans de lo extrany de la situació era per la bufada freda d'origen atlàntic tan forta que marquen els models. Es extrany que la baixa al oest de la península siga capaç de partir la bambolla càlida del nord del atlàntic en tan poc de temps. Encara es veu la línia de bloqueig que s'ha de trencar prou nítida (entre Islàndia y UK):

Em cite, per que veig que, efectivament, els models hui ja han recobrat el seny, de manera que van atrasant la glopada freda atlántica.

Això en la práctica pot suposar mes aigua per a nosaltres esta setmana y, pot ser, la formació de una bona borrasca cap al cap se setmana vinent al mediterrani.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #662 el: 07 de De Març de 11, 18:38:39 p. m. »
Lo que he dit abans de lo extrany de la situació era per la bufada freda d'origen atlàntic tan forta que marquen els models. Es extrany que la baixa al oest de la península siga capaç de partir la bambolla càlida del nord del atlàntic en tan poc de temps. Encara es veu la línia de bloqueig que s'ha de trencar prou nítida (entre Islàndia y UK):

Em cite, per que veig que, efectivament, els models hui ja han recobrat el seny, de manera que van atrasant la glopada freda atlántica.

Això en la práctica pot suposar mes aigua per a nosaltres esta setmana y, pot ser, la formació de una bona borrasca cap al cap se setmana vinent al mediterrani.
:D** (vaig a llevar el niu de teuladins que tinc al pluvio  :P )

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #663 el: 07 de De Març de 11, 18:40:34 p. m. »
 ::)

avant*

Algú ha tret el sant de l'esglèssia a passetjar este cap de setmana??

De moment demà ja poden començar les precipitacions mullant la pols dels carrers.
I lo del Divendres-Dissabte... això si que podria ser més "apreciable". Ho deixe ahí... que no vull xafarme els dits que ja els tinc prou xafaets després d'aquesta memorable tardor i hivern  :D.
Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #664 el: 07 de De Març de 11, 18:56:48 p. m. »
Bona vesprada:
Ara mateix està ben núvol i començen a tapar-se les muntanyes, no m'ho puc creure: serà veritat que plourà tota la setmana?
No porte bigot però si no faria com el meteorég dels anys 70 (un tal Eugenio Martín Rubio) que com no va acertar el temps s'afeità el bigot. Jo faria el mateix i si esta setmana no plou m'afaitaria el bigot  ;D.

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
« Respondre #665 el: 07 de De Març de 11, 21:19:26 p. m. »
La mare q va!
No se si se me plenen els ulls de llàgrimes o son llaganyes! menuda setmana més wapa desde ja mateix...

Saludets!
Xàtiva

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #666 el: 08 de De Març de 11, 11:03:38 a. m. »
Mire i remire els models i encara no me ho crec. Massa bo per a ser deveres...

A aquesta zona i durant tota la setmana dependrem de les horetes en que el Llevant gire cap a Gregal i ens entre per la Safor. El divendres-dissabte la circulacio en superficie ja seria perfecta.

Salutacions.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #667 el: 09 de De Març de 11, 09:12:07 a. m. »

Res de trellat per ací. Semblava que entravem en una dinàmica millor per a les nostres comarques, pero cada vegada ho veig mes com tot l´hivern, borrasques que donan aigua a manta als de sempre (Andalusia)  i alguna coseta per ací, pero amb SE sempre el sud de València miolt al marge.

Continuem doncs amb una sequera ja prou preocupant. :'(

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #668 el: 09 de De Març de 11, 13:43:08 p. m. »
El viernes por la noche y el sábado puede estar la cosa entretenida por el Mediterráneo. Con una lengua de aire frio sobre la peninsula y llegando hasta el N de África, y la presencia de vientos del SSE en niveles bajos en esa zona (que aportará polvo en suspensión) podría provocar la aparición de la "ciclogénesis de Argel".

Presión en superficie del UKMO

Previsión de nubes medias, es preciosa la forma que podría tener

Habrán condiciones excelentes para los ascensos, al estar en la zona más activa, y no sería extraño que frentes tormentosos arrancaran desde el N de África o desde el mar, las nubes tendrian dirección SSE-NNW

El MASS ve el centro de la baja un poco mas al W. Después el GFS a cada salida la refuerza o le quita chicha pero la ve, el PROMES es parecido, también la ve, y el GME lo mismo, los demás ven algo pero no la acaban de cerrar

Habrá que estar atentos a las asctualizaciones de los modelos, porque puede ser una situación interesante y que se produzcan lluvias fuertes y algunas tormentas. Destacar que la humedad en distintos niveles será superior al 85/90%. La baja iria subiendo paralela a la costa mediterránea. Pero vemos que pasa porque estas situaciones son muy complicadas de modelizar, tras 4 dias viendola los modelos puede ser que al final no se forme o sea mas fuerte de lo que pinta ahora. Ya se irá viendo
« Darrera modificació: 09 de De Març de 11, 15:28:03 p. m. per samu_alicante »
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #669 el: 09 de De Març de 11, 15:46:24 p. m. »
El viernes por la noche y el sábado puede estar la cosa entretenida por el Mediterráneo.

Te olvidas de la capa seca que sube desde áfrica. Eso puede cambiar muchas cosas.

Creo que lo que hay que vigilar es el ataque de la masa fría de origen polar oceánica de finales de semana. O mucho me equivoco o creará una zona de bajas presiones maja, y no muy lejos de por aquí.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #670 el: 10 de De Març de 11, 20:14:09 p. m. »
A veure si es compleix el que pronostica el COSMO-7 i arrepleguem demà entre 10 i 15 mm. No es molt, però tal i com està el tema enguany no està gens malament.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #671 el: 10 de De Març de 11, 20:42:56 p. m. »

Res de trellat per ací. Semblava que entravem en una dinàmica millor per a les nostres comarques, pero cada vegada ho veig mes com tot l´hivern, borrasques que donan aigua a manta als de sempre (Andalusia)  i alguna coseta per ací, pero amb SE sempre el sud de València miolt al marge.

Continuem doncs amb una sequera ja prou preocupant. :'(

Va a ser qüestió que lo de les inèrcies pluviomètriques i els cicles plujosos i de sequera van a ser una veritat com un temple, el que no m'esperava és que amb situacions sinòptiques molt favorables com les que estem tenint estos dies per xicotets detalls foten els episodis al fem i perllonguen en el temps la sequera. Es curiós que a zones tan properes a la península com Andalusia i Catalunya tinguen un cicle humid en general i tan a prop a gairebé tot el Pais Valencià el fantasma de la sequera s'hi va apropant perillosament.

A vore si almenys amb el que sembla la "pedrea" dels 2 pròxims episodis va banyant-se el terreny una mica.
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #672 el: 10 de De Març de 11, 21:26:16 p. m. »
Esta complicat de preveure la cosa. Per a demà jo no esperaria molt... si de cas regadeta de 2-4 mm per la Costera com a molt! i despres la cosa es fica interessant perque cada modèl situa la borrasca que es forma en Irlanda en un lloc diferent. Pareix que el dimarts podria afectarnos, porta prou d'aire fred en altura osiga que es podria formar algo inesperat, espere que no siga la dels vents del sud que marquen alguns models >:(

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #673 el: 10 de De Març de 11, 23:03:21 p. m. »
Bona nit:
La setmana passada i al llarg d'esta els models marcaven poca aigua i així ha sigut, però per a dema i dissabte si que marquen una mica de pluja i per tant pense que finalment plourà un regaeta decent...el que passa és que estem tots molt deprimits per tanta desil.lusió seguida... en fi demà eixirem de dubtes.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #674 el: 17 de De Març de 11, 01:09:55 a. m. »
La semana que ve promet ser aiguà!!
Banyeres de Mariola, Alacant.