Autor Tema: Seguiment especial: Onada de fred siberià (dies 21- ?)  (Llegit 53177 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Situació especial: Onada de fred siberià (dies 21- ?)
« Respondre #135 el: 22 de De Gen. de 11, 14:39:25 p. m. »
Bon dia,

Increïbles les gelades de la passada nit, sense dubte. El més perillós és encara que la pròxima nit les gelades seràn molt fortes, entre 1 i 2ºC menys si continuem amb cels clars. He realitzat un llistat ordenat de les gelades de l'onada de fred siberià extretes de Meteoclimatic.

http://ontimet.es/blog/?p=158

He juntat les dades més destacades de Meteoclimatic amb les del SAIH i les del CEAMET

Bon treball.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #136 el: 22 de De Gen. de 11, 15:11:24 p. m. »

La màxima no ha pogut passar dels 8,4º, i això que el sol calfa, ara ja va baixant poc a poc, en fer-se de nit no vullc ni pensar-ho, i hui  es la festa de Sant Antoni en Otos, i ací es tipic sopar al carrer, ens haurem d´arrimar a la foguera.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #137 el: 22 de De Gen. de 11, 15:26:42 p. m. »
Nit molt gèlida la que hem tingut, crec que feia anys que no queien tant les temperatures. El que si vós puc assegurar és que he registrat la mínima mes baixa desde que prenc dades, aconseguint -5,6 ºC.

De moment la situació per a demà matí es manté incerta, encara que és probable que per aquesta zona vegem caure uns quants flocs. Ara com ara seguisc marcant la màxima del dia i la pressió que es troba en lleuger descens.

7.4 ºC
1015 hPa
20 %
« Darrera modificació: 22 de De Gen. de 11, 15:38:13 p. m. per Alcoianet »
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #138 el: 22 de De Gen. de 11, 15:35:11 p. m. »
Comença a baixar la temperatura poc a poc, i encara són les 15.30h...7,9ºC. La humitat baixíssima, del 15%.

Destacables els 2,7ºC de Barx - La Drova a estes hores....i d'ací res també es desplomaran Llaurí st. sofí i Pego, com m'he fixat que passa moltes vesprades.

Supose que a abans de les 19h ja gelarà amb ganes....llàstima que acabe cobrint-se a mitjanit (això pareix), només en que estiguera ras fins a les 6-7 del matí, les gelades serien bestials.
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #139 el: 22 de De Gen. de 11, 15:36:26 p. m. »
Nit molt gèlida la que hem tingut, crec que feia anys que no queien tant les temperatures. El que si vós puc assegurar és que he registrat la mínima mes baixa desde que prenc dades, aconseguint -5,6 ºC.

De moment la situació per a demà matí es manté incerta, encara que és probable que per aquesta zona vegem caure uns quants flocs. Ara com ara seguisc marcant la màxima del dia i la pressió que es troba en lleuger descens.

7.4 ºC
1015 hPa
20 %

La memoria que tenim deixa molt que desitjar, al any 2006 vam tindre -8.0 Cº, si vols el dia el busque i a l'hivern passat al 2009 vam tindre una minima de -5.9 Quasi 1 grau menos que aquesta nit.

Sense acritud eh  ;)

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
« Respondre #140 el: 22 de De Gen. de 11, 15:42:35 p. m. »
La memoria que tenim deixa molt que desitjar, al any 2006 vam tindre -8.0 Cº, si vols el dia el busque i a l'hivern passat al 2009 vam tindre una minima de -5.9 Quasi 1 grau menos que aquesta nit.

Sense acritud eh  ;)

Faltaria més home, moltes gràcies per l'apunt   :)

Per cert, algú podria dir-me per que tenim la pressió tan baixa?

Segons este mapa del model MM5, hauríem de superar perfectament els 1020 hPa. Ho he comprovat amb altres estacions i no és un problema del meu sensor. Creieu que pot afectar a la situació de demà?

Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #141 el: 22 de De Gen. de 11, 16:04:43 p. m. »

Sense acritud eh  ;)

Faltaria més home, moltes gràcies per l'apunt   :)

Per cert, algú podria dir-me per que tenim la pressió tan baixa?

Segons este mapa del model MM5, hauríem de superar perfectament els 1020 hPa. Ho he comprovat amb altres estacions i no és un problema del meu sensor. Creieu que pot afectar a la situació de demà?

Així és, a la meua estació tinc 1015.5 hPa. I per exemple, fixant-me en la de Carboner (Otos) posa: bajando rápida en referència a la pressió.
Montitxelvo, València.

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #142 el: 22 de De Gen. de 11, 16:09:50 p. m. »
Bona vesprada màxima de 8.7ºC i una mínima de -2,9ºC la mínima des de que tinc la Davis. A hores d’ara comença a baixar la temperatura,vorem quina es la mínima d’aquesta nit. Respecte a demà com comenteu potser que vejam alguna volveta, ja que alguns model donen un poc de precipitació. La pressio també baixa a bon ritme
  :)

Vorem al final quina sorpresa se’m duem...

P.D.:  Com pengeu els mapes del model? Amb adjuntar arxiu o com? Ja que volia penjar uns i no apareixen quant publique, els he intentat penjar amb (img)(/img)
« Darrera modificació: 22 de De Gen. de 11, 16:13:36 p. m. per soriano »

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #143 el: 22 de De Gen. de 11, 16:15:09 p. m. »
P.D.:  Com pengeu els mapes del model? Amb adjuntar arxiu o com? Ja que volia penjar uns i no apareixen quant publique, els he intentat penjar amb img entre claudàtors.

http://ontimet.es/foro/index.php?topic=72.0

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
« Respondre #144 el: 22 de De Gen. de 11, 16:15:48 p. m. »
Així és, a la meua estació tinc 1015.5 hPa. I per exemple, fixant-me en la de Carboner (Otos) posa: bajando rápida en referència a la pressió.

Açò és prou important, tots els models s'han equivocat en la pressió i molt. Ara mateix tinc 1014 hPa quan hauria de estar en 1022 hPa. Açò es posa molt interesenta, he llegit en Meteored la possibilitat que es forme una DANA en les costes de Catalunya. Esperem que vinguen pronte els experts per que estic totalment perdut.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Quique

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 71
  • L'Alcoià
    • Voluntaris Contra Incendis Alcoi
« Respondre #145 el: 22 de De Gen. de 11, 16:17:44 p. m. »
¿ On estan els núvols ?  ;D
ACIF - Alcoi, Alacant.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #146 el: 22 de De Gen. de 11, 16:27:40 p. m. »

Açò és prou important, tots els models s'han equivocat en la pressió i molt. Ara mateix tinc 1014 hPa quan hauria de estar en 1022 hPa. Açò es posa molt interesenta, he llegit en Meteored la possibilitat que es forme una DANA en les costes de Catalunya. Esperem que vinguen pronte els experts per que estic totalment perdut.
Jo tb he llegit el tema de la DANA... Molt interessant
A mes cada cop esta mes clar q ploura pero hi han dues coses q no em quadren. Primera, pq pujen tan la cota de neu per damunt del 500 metres? I dues pq no s'atreveixen a posar mes aigua i sols parlen de ruixats anecdotics?

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #147 el: 22 de De Gen. de 11, 16:30:02 p. m. »
He fet una prova: he possat un sensor se una oregon en la part trassera de casa, a 1,5 m. d'altura sobre gespa i quina ha sigut la meua sopresa? Doncs que ara ja tinc 4,3ºC en eixa estació; però per contra en l'estació PCE situada al terrat en tinc 7,9ºC. Aixo en questió de 7-8 metres......
Lo de la pressió que comenteu, ja tinc ara 1015,4 hPa.. aixo es bo per a nosaltres o com ho vegeu?
Agullent, València.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #148 el: 22 de De Gen. de 11, 16:39:11 p. m. »
He fet una prova: he possat un sensor se una oregon en la part trassera de casa, a 1,5 m. d'altura sobre gespa i quina ha sigut la meua sopresa? Doncs que ara ja tinc 4,3ºC en eixa estació; però per contra en l'estació PCE situada al terrat en tinc 7,9ºC. Aixo en questió de 7-8 metres......
Lo de la pressió que comenteu, ja tinc ara 1015,4 hPa.. aixo es bo per a nosaltres o com ho vegeu?

Si fas la comparació amb un sensor a l'ombra doncs "no val". Ha de ser en gàbia i si no en tens, en alguna cosa que protegeixca, però no ha d'estar a l'ombra, sinò al sol.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #149 el: 22 de De Gen. de 11, 17:18:50 p. m. »
Doncs a estes hores les 17:13 ja esta gelan aixo si en altura com son dos puestos molts significants de les nostres comarques com son el Reconco amb -0.9 i Agres a 1256 metros amb 0.0 Cº, encara que alguns diuen que no es ni fred ni calor pero ahi estan.

Per aci ja baixa poc a poc, pero no espere molt per a que baixe en picat, de moment 6.1 Cº. I destacar la pressio com heu dit, de 1015 pero fa una estona era de 1014 Hpa, aixo no vol dir res pero vol dir molt al mateix temps, perque ja han errat els models.  ::)

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.