Autor Tema: Novembre de 2011  (Llegit 20119 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Novembre de 2011
« Respondre #120 el: 21 de De Nov. de 11, 21:32:31 p. m. »

Collons Pego, quin orinal, això si es que és una maquina de sumar litres, t´has deixat a Barx a l´altura del betum. :-si

Aci, mentres tu sumes litres, jo sume dècimes, mig litret més, que fan 66,2 mm en el dia de hui, en la davis, però molt ben caigudets, anem fent bona saó.

Ara cel cobert, però no plou, encara que alguna arruixadeta més podrà fer. Esta nit a dormir pronte, que anit es pot dir que no vaig dormir, encara com hui no currava, :P i demà per la nit te la pinta de que em passe el mateix.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #121 el: 21 de De Nov. de 11, 21:41:57 p. m. »
açi el total 165l en domes 7 hores lo de dema impresionant per estar a ultims de novembre
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #122 el: 21 de De Nov. de 11, 23:05:40 p. m. »
Aquest matí he anat des d'Ontinyent a València i feia temps que no vivia un viatge amb cotxe com aquest, amb més de 5 ulls a la carretera amb la barbaritat d'aigua que queia del cel, sobretot a la zona de la ribera baixa...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #123 el: 21 de De Nov. de 11, 23:05:59 p. m. »
açi el total 165l en domes 7 hores lo de dema impresionant per estar a ultims de novembre

Ja m´imaginava jo que el bombardeig de trons que tenia des d´Otos cap a l´est, hauria deixat molta aigua en algun lloc, impresionant eixa dada de Castelló de Rugat, el tren convectiu es va formar a la zona de L´Orxa, on va descarregar més de 270 mm i en direcció SE-NW  va entrar a La Vall per la zona de Castelló, seguint la mateixa direcció , Quantretonda mes de 100 mm, va entrar cap a La Costera i el sud de La Ribera Alta, uns kil`metres més a l´est i a l´oest les pluges tenia molta menys intenssitat, aci 66 mm, en Ontinyent 30 mm o en Pinet 20 mm, açò si que es estrany.

Fa dos o tres anys, no ho recorde be, tambe una situació similar, de tren convectiu que es va formar per la mateixa zona de L´Orxa i que em va agarrar a mi de ple, també en 24 més de 200 mm, i uns kilometres a l´est o a l´oest, apenes plovia.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #124 el: 21 de De Nov. de 11, 23:26:23 p. m. »
Fa dos o tres anys, no ho recorde be, tambe una situació similar, de tren convectiu que es va formar per la mateixa zona de L´Orxa i que em va agarrar a mi de ple, també en 24 més de 200 mm, i uns kilometres a l´est o a l´oest, apenes plovia.

En 2008. En Ontinyent - La Solana em sona que van caure 100-130mm mentre a la ciutat en van caure uns 25mm...Quan anit vaig veure els nuclis de SE-NW i regenerant-se sense parar desde l'Atzúvia, vaig pensar que era això. Esta vegada la grossa ha tocat un poc més a l'est.

Demà per la vesprada pareix que serà bestial...i damunt la precipitació entrarà prou cap a dins, alguns models posen que caurà moltíssima aigua per la zona d'Ayora, Cofrentes, Cortes, etc...

Ontinyent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #125 el: 21 de De Nov. de 11, 23:32:08 p. m. »

En 2008. En Ontinyent - La Solana em sona que van caure 100-130mm mentre a la ciutat en van caure uns 25mm...Quan anit vaig veure els nuclis de SE-NW i regenerant-se sense parar desde l'Atzúvia, vaig pensar que era això. Esta vegada la grossa ha tocat un poc més a l'est.

Demà per la vesprada pareix que serà bestial...i damunt la precipitació entrarà prou cap a dins, alguns models posen que caurà moltíssima aigua per la zona d'Ayora, Cofrentes, Cortes, etc...

Exacte. Eixe episodi el guarde a la memòria de manera molt especial. Va ser el 10 d'octubre de 2008, i la xifra exacta d'aquell dia de precipitació al meu observatori van ser de 119,9 mm. Recorde d'estar a la ciutat pel migdia i no ploure i anar a la caseta i trobar-me els bancals rebossants d'aigua.

Ací vos deixe una animació que he fet d'images del radar de Múrcia de quan encara les imatges s'actualitzaven a cada mitja hora (quins temps), on s'observa el tren convectiu que comenta Carboner:

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #126 el: 22 de De Nov. de 11, 13:04:43 p. m. »
Que parat que està aço, no? :P

Impresionant en Ràdar ara mateix:
Comença a avaçar la espectacular línea de precipitacion i a fregar la Marina cap al l´interior. Veurem fins on aririba...
« Darrera modificació: 22 de De Nov. de 11, 13:25:14 p. m. per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #127 el: 22 de De Nov. de 11, 14:53:35 p. m. »
Aquesta vesprada i nit la cosa està mullada...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #128 el: 22 de De Nov. de 11, 15:09:46 p. m. »
Esperant el desenvolupament de la situació en les pròximes hores, a Ontinyent ara mateix plovisqueja.
Ontinyent, València.

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #129 el: 22 de De Nov. de 11, 15:22:09 p. m. »
A Xàtiva sobre 13.30 hores a caigut un xicotet ruixat i per ací es veu que també ja que em marca 0,2 mm

Ara a esperar el que veu per el radar, que es impressionant con comentau :)

Comenca ja a caure amb alegria.
« Darrera modificació: 22 de De Nov. de 11, 17:02:20 p. m. per soriano »

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #130 el: 22 de De Nov. de 11, 17:41:14 p. m. »
Bona vesprada.

Ha començat a ploure a l'hora prevista i arrepleguem els dos primers litres. De moment ho fa a molt bon ritme, uns 3 mm/h. Vent en calma.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #131 el: 22 de De Nov. de 11, 18:28:58 p. m. »
1º litre que sumen d'aquest episodi. Ja vorem fins a molt anem suman, espere que un bon grapat.
10.6 Cº i vent del E a 6kmh. La pressio en 1012 Hpa.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.399
    • dissenyss.com
« Respondre #132 el: 22 de De Nov. de 11, 18:35:55 p. m. »
Està sent puntual la pluja ;D
Per ací esperarem a les primeres hores de demà

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #133 el: 22 de De Nov. de 11, 20:09:17 p. m. »
Aun estamos en este episodio y el europeo nos pone otro interesante para el fin de semana Por ahora 6 litros en el  menetjador

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #134 el: 22 de De Nov. de 11, 20:26:33 p. m. »
Què bé està caient l'aigua! 10 mm esta vesprada i sumant.