Autor Tema: Novembre de 2011  (Llegit 20100 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Novembre de 2011
« Respondre #150 el: 23 de De Nov. de 11, 08:52:04 a. m. »

Més de 100 mm ja en Muro, Beniarres, el Comtat junt a l´interior de la Vall s´esta vegent molt agraciat, ara es generen nous nuclis  a la mar, però sembla que afectaran més a La Safor i La Marina Alta, potser també arriben a La Vall.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #151 el: 23 de De Nov. de 11, 08:58:16 a. m. »
Si, 95 mm a Bocairent des d'ahir i entre els 54 mm del Baradello i els 75 mm al nucli urbà a Alcoi.

Curiositat per com anirà per L'Orxa, per les goteres de la escola. Les dades de precipitació de L'Orxa, sabeu de quina estació són? Perquè no tinc constància de que hi haja una...

La CHX té una a Beniarrés i una a la Vall de Gallinera, i L'Orxa està enmig, però no he vist que CHX, AEMET o altra entitat o administració tinga cap...

La dada de 270 mm seria d'un particular?

Pd: tinc una gotera en bocairent, estos edificis centenaris, és el que tenen... deixen pasar el fred i l'aigua quan i com menys t'ho esperes...
]

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #152 el: 23 de De Nov. de 11, 09:03:50 a. m. »
Si, 95 mm a Bocairent des d'ahir i entre els 54 mm del Baradello i els 75 mm al nucli urbà a Alcoi.

Curiositat per com anirà per L'Orxa, per les goteres de la escola. Les dades de precipitació de L'Orxa, sabeu de quina estació són? Perquè no tinc constància de que hi haja una...

La CHX té una a Beniarrés i una a la Vall de Gallinera, i L'Orxa està enmig, però no he vist que CHX, AEMET o altra entitat o administració tinga cap...

La dada de 270 mm seria d'un particular?

Pd: tinc una gotera en bocairent, estos edificis centenaris, és el que tenen... deixen pasar el fred i l'aigua quan i com menys t'ho esperes...

La dada de L´Orxa seria d´algun particular,.. per cer en Bocairent al carrer 9 d´octubre, un d´estos nous d´adoossats, damunt d´una teulada hi ha una davis vantage i un pluviometre helmmann, podries averiguar de qui és i veure si li interessa colaborar amb meteoclimatic, conforme està montada jo crec que li donarien el segell de qualitat i tot.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #153 el: 23 de De Nov. de 11, 09:09:56 a. m. »
Plovent amb mes intensitat !!  :)

A vorer si acaba d'entrar bé el gregal...

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #154 el: 23 de De Nov. de 11, 09:31:58 a. m. »
La dada de L´Orxa seria d´algun particular,..

mmm, li diré a la meua nòvia que indague, que L'Orxa no és tan gran... Per cert, m'ha dit que cau ara bé a L'Orxa i que a la carretera ha caigut un arbre i li ha costat arribar...

Per cer en Bocairent al carrer 9 d´octubre, un d´estos nous d´adoossats, damunt d´una teulada hi ha una davis vantage i un pluviometre helmmann, podries averiguar de qui és i veure si li interessa colaborar amb meteoclimatic, conforme està montada jo crec que li donarien el segell de qualitat i tot.

Creia que era la de Robert Asensio, la que apareix al meteoclimatic. Li ho diré a la meua senyora, que es coneix als natius.

PD: escolteu tronar???!!
« Darrera modificació: 23 de De Nov. de 11, 10:16:37 a. m. per alcoià »
]

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
« Respondre #155 el: 23 de De Nov. de 11, 10:19:09 a. m. »
PD: escolteu tronar???!!

Així es per ací també acabe de sentir

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #156 el: 23 de De Nov. de 11, 13:46:25 p. m. »
Vos deixe un parell de fotos del riu Clariano al seu pas per Ontinyent de fa una horeta:

;)
Ontinyent, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #157 el: 23 de De Nov. de 11, 15:54:37 p. m. »
Bé, en l'episodi 95,8 mm!
Avui pareix que haja plogut mes cap a Ontinyent... uns 53mm allí i en Agullent uns 39mm. A que pot deures aquesta diferencia?
Agullent, València.

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
« Respondre #158 el: 23 de De Nov. de 11, 16:07:30 p. m. »
A que pot deures aquesta diferencia?

Tindran a veure molts factors, supose que el principal es el nucli de la tempesta, però esperem  que contesten els més veterans que tindran més idea. Eixa diferencia jo també la tinc, per exemple si compares Ontinyent- MValls, amb qualsevol altra de Ontinyent també hi han diferencies considerables i estan a menys d’un quilòmetre de distancia. Una cosa estranya ???

El Pou Clar aquest matí anava espectacular, a vorer si tinc un ratet i munte algunes fotos. :)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #159 el: 23 de De Nov. de 11, 16:49:07 p. m. »
Pues jo tambè corrobore eixa diferència. Aci a Beneixama, mes cap a l´interior desde les 00:00 h. d´anit 85,6 litres. Amb els d´ahir per la vesprada fen mes de 100 litres. Que caiga eixa quantitat de pluja en 24 hores per aci no es gens habitual. Baixa crescudet el riu vinalopo i està tallada la carretera que unix Beneixama-Camp de Mirra amb Biar.

Ara a vorer si venen nevadetes este hivern

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #160 el: 23 de De Nov. de 11, 17:16:14 p. m. »
Vídeo filmat pel "Periòdic d'Ontinyent" on es veu el Riu Clariano al seu pas pels ponts Vell i Nou i alguns camins tallats:

http://www.youtube.com/embed/APsBn2SttvE

89,5 mm entre ahir i hui a Ontinyent - Llombo, i 120 mm amb l'arruixó de despús-ahir. Un bon episodi de pluja que porta l'acumulat mensual a 141,2 mm  8)

S'asserena l'oratge i queda un final de vesprada amb una lluminositat especial.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #161 el: 23 de De Nov. de 11, 18:23:46 p. m. »
Hola.

Molt bon episodi a tota la comarca i en general a tot el País Valencià, des d'ahir de vesprada, 80-100mm a la ciutat i voltants, 100mm a la Serra Grossa, i segurament més de 120mm a la Serra d'Ontinyent, veient els grans registres d'Agres, Bocairent o Beneixama.

Bona crescuda dels rius i barrancs, fins i tot el Túria porta aigua a València.

Un vídeo que he vist, del Riu Clariano i l'Albaida on s'ajunten a Montaverner. El de la dreta és el Clariano, que si de normal porta tres vegades més aigua que l'Albaida (298l/s vs 98l/s), amb tanta aigua es nota molt més quin és el riu de major magnitud de la comarca segons el mètode Horton:

<a href="http://www.youtube.com/v/t2FWTX0Zv1U" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/t2FWTX0Zv1U</a>

Al quedar-se ras i fer-se de nit, es nota frescor, 11,7ºC ara.
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #162 el: 23 de De Nov. de 11, 20:09:13 p. m. »
Quin goig tota la nit i fins al migdia. Que manera de caure aigua sense fer molt de mal al final. Un episodi magnific que deixa tot al seu puesto, inclus hem superat els 500 litros. Alguns rius anaven ben bonicos com podeu vore en la foto del xorro del Salt que he pogut anar a vore despres del treball.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #163 el: 23 de De Nov. de 11, 21:03:55 p. m. »
Gracias per La foto no he pogut anar personalment
« Darrera modificació: 23 de De Nov. de 11, 21:30:55 p. m. per H2O »

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #164 el: 23 de De Nov. de 11, 21:19:35 p. m. »
Bona nit:
Finalment en 3 díes he arreplegat 206 mm i en altres estacions del poble s'ah arribat als 300 mm... Mare de Déu quin final d'any més extraordinari. Així i tot esta vesprada-nit he pegat una volteta i els barrancs ràpidament han baixat els nivells i és que es notava que feia molt de temps que no ploiva tant i els aqüifers estaven molt necessitats.
Ara amb la pluja del dijous-divendres espere arribar als 1000 mm anuals (sols falten 10) i ha sigut una llàstima no arribar este matí.
Per cert ahir vaig conéixer per mail al propietari del meu pitjor mal son: lèstació de Barx-La Drova. Li diuen Jordi i l'he convidat a participar amb aquest foro però li he dit que este any em deixe guanyar a mi que em fa ilu  ;D.