Bé, ens trobem a les portes d'un episodi que serà curt 36-48 hores, com a molt, però intens.
Trobem la DANA al millor lloc possible, amb un ramal humid Mediterrani a totes les capes que permet que el contingut d'aigua precipitable siga destacable, tot i les dates que ens trobem amb la mar freda. Trobe que a llocs de la Safor i la Marina podrien arribar als 200 mm. A les zones adjacents podriem arribar fins als 100 mm i a zones ben encarades a NE com al Comptat i la Vall d'Albaida als 150.
Pense que serà un episodi generalitzat a tot el Pais Valencià i que serà extrany que algú es quede per sota dels 40-50 mm. El model que va més soso és el Hirlam, que ho rebaixa tot a la meitat, però no me'n refie perquè ha estat l'ultim a veure la situació i les darreres vegades que he confiat en ell he eixit escaldat. La resta: NAE, Promes, GFS, UKMO, ECMWF van carregats.
Bé, sols queda disfrutar de la situació. Vos deixe per a que es deleiteu el epsgrama del GFS per a un punt proper del cap de la nau.
salutacions
Per cert, per damunt dels 1000 metres els acumulats de neu poden estar ben guapos, arribant gairebé al metre a les serres del S de València-N d'Alacant, per sota no crec que qualle més avall dels 800.