Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 90001 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #555 el: 19 de De Març de 12, 13:04:59 p. m. »
Lo de la cota 900 que marca aemet jo no me l'acabe de creure i per a mi es quedarà en uns 1200-1300 metres, però vamos que si has de guanyar tu Pego en la teua predicció jo encantat perquè voria nevar a Banyeres,jaja!! i ens donen prou de precipitació com be dius!! La cosa està interessant, almenys per a ploure que ja feia falta.
I per què no la veus? ara mateix estan a -2 al Port de Torre de Miró a Castelló i són 1250 metres i es suposa que l'embolsament d'aire fred es passetjara per damunt dels nostres caps...

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #556 el: 19 de De Març de 12, 13:31:01 p. m. »
La isoterma més baixeta que ens rossarà demà serà de -2º a 1500metres, a vorem...jo com estic un poc decebut amb aquest hivern, no vull ser massa optimista!!
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #557 el: 19 de De Març de 12, 13:46:40 p. m. »
Bon día.

No està gens malament la que ens ve damunt per a trancar la ratxeta de sequetat que portem. Deixe la previsió del COSMO pel que fa a precipitacions:

I afegeixc l'ensemble de la nova eixida del GFS (06z), on ja s'observa un clar increment de la mitja de les precipitacions de cara a demà:

::)
« Darrera modificació: 19 de De Març de 12, 13:52:32 p. m. per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #558 el: 19 de De Març de 12, 17:34:49 p. m. »
Bé, torne als fórums després de setmanes d'aburrició meteorològica.
Acumulats dies 20 y 21 segons diferents models a 3 zones que he triat:

GFS: 74
GFS Mitjana models: 45

Promes, intervals de 3h a partir de les 22h de hui fins les 13h del  dimecres
Càrcer:     0 2 4 7 5 1 2 3 3 5 7 3 1 1 Total= 44
Ontinyent: 0 2 4 5 4 2 5 5 5 5 6 3 1 0 Total= 47
Pego:        1 4 5 3 1 3 10 10 10 5 2 1 0 0 Total= 55

Hirlam 0.0.5º/0.16º intervals de 3h a partir de les 22h de hui fins les 13h del  dimecres:
Càrcer:     0 0 0 1 3 4 4 3 8 6 6 Total= 35
Ontinyent: 0 0 0 3 6 6 3 1 10 6 4 Total= 39
Pego:       0 1 1 4 12 15 5 12 8 8 3 Total= 69

A vore quien es compleix pero jo avise que en les últimes decepcions que vareu tindre, jo no les vaig tenir perquè em vaig fiar del Promes que marcaba entre 0 y 1 per a tots XD
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Quique

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 71
  • L'Alcoià
    • Voluntaris Contra Incendis Alcoi
« Respondre #559 el: 19 de De Març de 12, 21:31:54 p. m. »
Jo entenc poc..... però açò és el que pensen els italians  :-X
ACIF - Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #560 el: 19 de De Març de 12, 21:58:14 p. m. »
He llegit la notícia que has penjat a la vostra pàgina de Facebook, prou interessant... de fet parlen un poc del nostre clima i com passem d'un extrem a un altre en situacions com aquestes. l'Article està en italià, però no és molt complicat i Google sempre està ahi per a traduïr.

http://www.meteogiornale.it/notizia/22834-1-allerta-maltempo-possibile-bomba-acqua-est-spagna
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #561 el: 19 de De Març de 12, 22:54:21 p. m. »
Bé, ens trobem a les portes d'un episodi que serà curt 36-48 hores, com a molt, però intens.

Trobem la DANA al millor lloc possible, amb un ramal humid Mediterrani a totes les capes que permet que el contingut d'aigua precipitable siga destacable, tot i les dates que ens trobem amb la mar freda. Trobe que a llocs de la Safor i la Marina podrien arribar als 200 mm. A les zones adjacents podriem arribar fins als 100 mm i a zones ben encarades a NE com al Comptat i la Vall d'Albaida als 150.
Pense que serà un episodi generalitzat a tot el Pais Valencià i que serà extrany que algú es quede per sota dels 40-50 mm. El model que va més soso és el Hirlam, que ho rebaixa tot a la meitat, però no me'n refie perquè ha estat l'ultim a veure la situació i les darreres vegades que he confiat en ell he eixit escaldat. La resta: NAE, Promes, GFS, UKMO, ECMWF van carregats.

Bé, sols queda disfrutar de la situació. Vos deixe per a que es deleiteu el epsgrama del GFS per a un punt proper del cap de la nau.

salutacions

Per cert, per damunt dels 1000 metres els acumulats de neu poden estar ben guapos, arribant gairebé al metre a les serres del S de València-N d'Alacant, per sota no crec que qualle més avall dels 800.
« Darrera modificació: 19 de De Març de 12, 22:57:39 p. m. per alzimet »
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #562 el: 19 de De Març de 12, 23:06:36 p. m. »
Mireu si és bonica l'eixida per a demà el migidia...si pareix d'una bona gota freda del més d'octubre...

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #563 el: 28 de De Març de 12, 21:31:50 p. m. »
Recorde que a la trobada de Pego Mario estava parlant de que no sabia perquè a totes les Setmanes Santes hi havien dies de pluja, (no se si ho comentava de broma o com) però també deia que no savia si era tema de la lluna o que, perquè era matemàtic...

Jo li vaig dir que a voriem enguany..., perquè excepte un parell de dies la resta ha estat, a la major part de contrades, més sec que la moixama. Però mira per a on els models per a la setmana que ve massa sol ja no pinten...
A partir de dilluns tindriem tronades per l'interior, que ja voriem fins on arriben al litoral... i sembla que amb el pas dels dies la cosa s'aniria embolicant cada vegada més amb una borrasqueta que aniria formant-se al centre o oest de la peninsula.

PD: Menys mal que no em vaig ajugar res a una Semana Santa amb sol :P
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #564 el: 28 de De Març de 12, 23:20:55 p. m. »
Recorde que a la trobada de Pego Mario estava parlant de que no sabia perquè a totes les Setmanes Santes hi havien dies de pluja, (no se si ho comentava de broma o com) però també deia que no savia si era tema de la lluna o que, perquè era matemàtic...

Jo li vaig dir que a voriem enguany..., perquè excepte un parell de dies la resta ha estat, a la major part de contrades, més sec que la moixama. Però mira per a on els models per a la setmana que ve massa sol ja no pinten...
A partir de dilluns tindriem tronades per l'interior, que ja voriem fins on arriben al litoral... i sembla que amb el pas dels dies la cosa s'aniria embolicant cada vegada més amb una borrasqueta que aniria formant-se al centre o oest de la peninsula.

PD: Menys mal que no em vaig ajugar res a una Semana Santa amb sol :P

Ja, ja, ja, ja t´ho vaig dir Toni, pocs anys falla la pluja en Setmana Santa, que es banyen algunes processons és un classic com menjar-se la mona. :-si

Fora de bromes, el canvi está ahí, falta saber de quina manera ens afectarà a nosaltres, però és facil que tingam les primeres tronades, sense descartar que acabem tinguent un episodi de pluja més general.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #565 el: 02 de D'abr. de 12, 18:26:15 p. m. »
Bona vesprada:
Pariex que demà mateix comença un important canvi de l'oratge però falta per definir a on plourà i quan...Hi haurà inestabilitat amb una boosa d'aire fred pegant voltes per la península... a lo que es veu pareix que al Déu Meteoro no li agraden massa les processor i les vol remullar totes...
Per als nostres interesos, o millor dit per als meus, poca cosa de moment i pot ser algun ruixat demà mateix, però el més interessant pot passar el dijous i divendres si finamente enganxa el llevant i per tant pot ploure amb més alegria.
Així que a esperar toca... encara que pel moment no pareix una situació amb plujes tan bones com les de fa dues setmanes.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #566 el: 03 de D'abr. de 12, 20:35:56 p. m. »

Aisss, les ultimes eixides ens lleven el llevant, fins i tot ja divendres millorara molt amb ponent, les uniques esperançes són les vesprades de demà i el dijous amb la loteria de les tronades.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #567 el: 03 de D'abr. de 12, 21:07:01 p. m. »

Aisss, les ultimes eixides ens lleven el llevant, fins i tot ja divendres millorara molt amb ponent, les uniques esperançes són les vesprades de demà i el dijous amb la loteria de les tronades.

Si, tens raó pareix que esta volta no ens toca la grossa...esperem que reculen però està difícil...

Desconnectat Miguel

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 93
    • MeteoSafor
« Respondre #568 el: 03 de D'abr. de 12, 21:34:04 p. m. »
Para mañana si que pronostican vientos de levante desde el aemet. En el gfs por lo que veo marca de Llebeig.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #569 el: 09 de D'abr. de 12, 19:57:34 p. m. »
Una volta més el divendres podria ser un día interessant en quan a plujes...però pareix que el GFS està poc a poc tirant-se enrere i el que podría ser una entrada del NE ara la marca més bé del N i finalment será del NO i si es així adéu a la pluja.
Vos pose el meteograma de Pego peró en cada actualització les precipitacions van a menys...bé caldrà esperar...