Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89531 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #90 el: 26 de De Gen. de 12, 18:32:50 p. m. »
Durant tot el Diumenge si cau algo del cel será de neu en cualquier lloc de la vall d'Albaida..Ara falta que caiga algo.. amb una -35 i una -4...no se perque vejeu cotes de 600-700 metres..
Ontinyent, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #91 el: 26 de De Gen. de 12, 19:20:08 p. m. »
Per a la situació de plutjes no espere molt, exepte en la Marina Alta (uns 50 litres), La Vall d'Albaida y la Safor (entre 10 y 20), per a la resta de llocs no crec ni que apleguem a 5 o aixó em sembla si mire models com el Promes o el Hirlam... El GFS també marca per ací uns 5mm i ja lo que vinga després tampoc será molt, sols fred...

Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #92 el: 26 de De Gen. de 12, 20:31:30 p. m. »

Vegent les ultimes eixides dels models no tinc clar que caiga ni això que dius, i despres fred, però mes sec que la moixama, alguna arruixada de matacabres per zones de muntanya i en la resta res de res.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #93 el: 26 de De Gen. de 12, 21:04:35 p. m. »

Vegent les ultimes eixides dels models no tinc clar que caiga ni això que dius, i despres fred, però mes sec que la moixama, alguna arruixada de matacabres per zones de muntanya i en la resta res de res.

Carboner , no hi hauria alguna posibilitat de que es formara alguna baixa en balears ?
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #94 el: 26 de De Gen. de 12, 21:25:03 p. m. »
On està la llevantà? :(
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #95 el: 26 de De Gen. de 12, 21:42:45 p. m. »
Xe pareix que estara divertida la setmana que bé, per fi arriba el hivern de veritat, fred i domini del gregal i el llevant, podem somniar de... moment, perque a cada eixida dels models es marca una cossa diferent.

I dic jo, per aci hivern de veritat es fred i domini del gregal i el llevant??  ???

Parle majorment de fred. Alguna nit amb temperatures per davall dels 0 graus, vore caure un poc d'aiguaneu mes que siga al meu voltant, o vore blanqueta la Mariola, en fi Damimet que faja fred que encara no ha fet en el que portem d'Hivern!
Ontinyent, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #96 el: 26 de De Gen. de 12, 22:22:10 p. m. »
No hi haurá llevantada, hi bufará gregal a la costa i dic a la costa perque a l'interior bufará mestral o tramuntana i allí on hi bufe plourá poc. Llavors aquest gregal al agafar contacte amb el vent d'interior es transformará en vent del NNE i com pasa aleshores, Pego será feliç un dia més  >:(  ;)

Llevat d'eixe lloc tan "especial" XD, l'única forma que hi veig d'agafar una bona litrada es que es formen plujer orogràfiques, com está pasant a Múrcia, el problema es que aquestes plujes serán molt locals i probablement a zones de gran altitud.
« Darrera modificació: 26 de De Gen. de 12, 22:29:16 p. m. per MeteoCàrcer »
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #97 el: 26 de De Gen. de 12, 22:36:16 p. m. »
Podria haver segut historic. oportunitats com la que es presentava haguera fet vorer coses importants. El de azores ens fot una vegada mes. :'( >:(

Salvo canvit dels models o creació de una borrasqueta màgica, crec que vorem dema i dissabte ploure un poc, despres tres o cuatre dies de fred moderat i tornada a la pesadilla del anticiclo.

En quant a neu potser entre el 1 i el 3 pugam vorer algo interesant, depen del llevant que es produisca segons on es co.loque la segon baixa. En la del diumenge jo crec que per aci a l´interior una borrascaeta de neu ( o 4 matacabres i molta sensació de fred amb la tramuntana que ens espera).

Que anem a fer....per aci fins jo que tinc 35 anys dic que no neva com abans, aixi que imagineu-vos els iaios.

Bona nit

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #98 el: 26 de De Gen. de 12, 22:49:42 p. m. »
No hi haurá llevantada, hi bufará gregal a la costa i dic a la costa perque a l'interior bufará mestral o tramuntana i allí on hi bufe plourá poc. Llavors aquest gregal al agafar contacte amb el vent d'interior es transformará en vent del NNE i com pasa aleshores, Pego será feliç un dia més  >:(  ;)

Llevat d'eixe lloc tan "especial" XD, l'única forma que hi veig d'agafar una bona litrada es que es formen plujer orogràfiques, com está pasant a Múrcia, el problema es que aquestes plujes serán molt locals i probablement a zones de gran altitud.

Bé xicots a mi clar de m'agrada que ploga al meu poble i con més ploga millor i pense que demà a la vesprada i part de la nit podem arreplegar uns quants litrets... però més m'agrada que ploga i neve per tot arreu i cadascú conte la seua versió de la falla, dona molt més joc... i és veritat que fins este mateix matí pareixien les plujes assegurades però ara cada cop es restringeixen més a la costa i amb el gregal si que tinc totes les de guanyar...
En quan al diumenge-dilluns jo si espere vore una enfarinadeta a les muntanyes del voltant de Pego ja que superen en diferents llocs els 700 metres.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #99 el: 26 de De Gen. de 12, 23:18:15 p. m. »
Vinga va bufeu tots un poquet cap dalt a vore si el cabronet del asoriano que diu la meua novia( es canaria) sen va a fer punyetes de ahi.....collons...

Un toc de humor davant tanta decepcio....

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #100 el: 26 de De Gen. de 12, 23:22:08 p. m. »
Vinga va bufeu tots un poquet cap dalt a vore si el cabronet del asoriano que diu la meua novia( es canaria) sen va a fer punyetes de ahi.....collons...

Un toc de humor davant tanta decepcio....

Doncs mira.... un poquet si que pareix que puja el asoriano... En esta eixida marca l'ascens amb intent d'unio... pero vorem com acava..
Agullent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #101 el: 26 de De Gen. de 12, 23:37:40 p. m. »
pues segons el gfs , en esta ultima eixida ens cauria una bona nevada del dilluns a dimarts , els vents cada vegada els fiquen mes agregalats :-si
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #102 el: 26 de De Gen. de 12, 23:45:14 p. m. »
auu ja no mire mes models, a partir de dema el radar i el sat24, perque aquesta situacio porta tela al damunt.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #103 el: 27 de De Gen. de 12, 00:03:21 a. m. »
que ha ningu li interesa la nova eixida del gfs per dilluns i dimarts?
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #104 el: 27 de De Gen. de 12, 00:37:22 a. m. »
La veritat es que esta esta interessant la cosa. Vorem com acava tot.   ::)
Agullent, València.