Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89540 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #105 el: 27 de De Gen. de 12, 01:26:06 a. m. »
que ha ningu li interesa la nova eixida del gfs per dilluns i dimarts?

No crec que la qüestió siga que no interese, sino més be que estem parlant de l'eixida de les 18h del GFS (sense sondetjos) i, per tant, la fiabilitat... Veurem que diuen demà els models.
Si que es veritat que veuriem nevar la nit de diumenge a dilluns i que pareix que els ensembles donen més pluja per a la setmana vinent, pero repeteixc, 18h del GFS  ;).

Au, demà més....
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #106 el: 27 de De Gen. de 12, 01:35:59 a. m. »
Deixeu al anticicló que vaja bombejant poc a poc aire fred cap ací.

Abans o després pot ser que hi haja sorpresa. Pero n'hi ha que tindre paciència.... La principal peça está posada, les atres, com que depenen de laorografia (pirineus - atlas) el models no us la mostrarán fins a dos o tres dies abans, com a molt.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #107 el: 27 de De Gen. de 12, 07:09:28 a. m. »
Bon dia a tots.

Al igual que ahir, torne a repetirme, anem a entrar en un cicle de prous dies de fluxe de gregals i llevants (altes presions, o millor dit altísimes cap al Est i Nord d´Europa), a partir d´açí cadascú pot traure el seu veredicte... 8)

Au, que tingau una bona jornada. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #108 el: 27 de De Gen. de 12, 07:24:07 a. m. »
Bé, aquesta eixida matinal del Hirlam confirma que a la major part del territori no arribarem als 5mm en tot l'episodi, no obstant, ha augmentat la precipitació per a demá pel que fá al Comtat, a l'Alcoía y a la part sud de la Vall que arreplegarien entre 20 y 40 litres
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #109 el: 27 de De Gen. de 12, 08:37:17 a. m. »
el gfs continua marcant precipitacio per al dimarts amb temperatures baixetes, en canvi l europeu no pero marca un altra entrada freda de cara a dijous en fi per a tornarse bojos
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #110 el: 27 de De Gen. de 12, 08:58:01 a. m. »
M'he tirat a la piscina, ja vorem si n'hi havia aigua o no... :D

"Des de hui mateix, baixada notable de les temperatures màximes i mínimes. Per altra banda, possibilitats de neu en cas de precipitacions per damunt dels 700 metres durant el dia de hui, 500 metres per a demà i puntualment els 400 metres al final del dia. Diumenge baixaria la cota pràcticament a nivell de la mar"
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #111 el: 27 de De Gen. de 12, 09:30:28 a. m. »

"Des de hui mateix, baixada notable de les temperatures màximes i mínimes. Per altra banda, possibilitats de neu en cas de precipitacions per damunt dels 700 metres durant el dia de hui, 500 metres per a demà i puntualment els 400 metres al final del dia. Diumenge baixaria la cota pràcticament a nivell de la mar"
a quin sant eixes cotes?
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #112 el: 27 de De Gen. de 12, 09:39:31 a. m. »

jajaja bona costalada, tu!! buf, jo no apostaria en esta ocasió ni per una ni per l'altra. Com diu damian, a veure el radar i el sat, i la finestra i la farola...

A bocairent els agafarà un patatus, amb estos canvis en les prediccions... (son festes la setmana vinent...). La meua nòvia mira l'automàtic del aemet i el freemeteo i tenim canvi d'humor cada dia...

Sort i que el gregal repartisca neu i pluja per tot arreu.

PD: Menys a Bekirent

PD2: El hirlam 0.05º ens retrasa la pluja fins la vesprada, però em resulta curiós que dona precipitació moderada per dissabte a la mariola sud... Les temperatures les veig elevades per veure neu, inclús als alts...
« Darrera modificació: 27 de De Gen. de 12, 09:52:05 a. m. per alcoià »
]

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #113 el: 27 de De Gen. de 12, 11:09:04 a. m. »

a quin sant eixes cotes?

Com que a quin sant eixes cotes? Jo crec que ho clavará! El aire fred que ens be damunt es d'escandalo! A la minima que precipite a partir de disapte nit sera neu. Però massa sec..
Ontinyent, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #114 el: 27 de De Gen. de 12, 11:19:08 a. m. »
No tinc clar que tinguem prou fred com ver vore eixes cotes. El que a dia d'avuí sembla més difícil que cuadre es la precipitació. De totes maneres, a Alcoi neva quan les previsions i els "predictors" diuen el contrari...

Tenim uns dies per davant molt entretinguts. Mirant models es veu prou dispersió, però tenim els elements situats com per poder vore alguna coseta interesant...

De moment a esperar

PD: el COSMO 7 convida a l'optimisme, el MM5 deixa les precipitacions més intenses al prelitoral (Pegos land) amb cota de 600-800 la nit del dissabte a diumenge però sense preci, el PROMES també ens dona una regaeta dissabte i de nou dimarts un poquet (interesant...per la cota que podria ser baixeta...)
« Darrera modificació: 27 de De Gen. de 12, 11:29:23 a. m. per alcoià »
]

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #115 el: 27 de De Gen. de 12, 13:39:23 p. m. »
Hola  ;).

Doncs pareix, de moment, que la setmana que ve tindrem que agafar la rebequeta per a eixir al carrer  ;D.
Ensembles del GFS de les 00h i 06h:

Aixina doncs, de fred pareix que anirem més que sobrats. I ja no parle d'altres models com ara l'ECMWF que a llarg termini ens aproparía fins a França la massa d'aire més freda.
De moment fa pinta a fred i prou sec, encara que com molt be va comentar Vaqueret anit, ara mateix no té major trascendència el anar mirant si tindrem precipitacions o no fins que no s'acurten els terminis. De totes formes, jo hui soc més optimista que ahir, l'anticicló rus-escandinau pareix que vullga expandir-se cap al WNW i continua siguent molt robust, aixó son bones noticies de cara a tindre alguna coseta per ací.
Personalment si te que vindre el fred tan intens com pot intuïr-se amb els models actuals, espere que siga amb precipitacions pel be de l'agricultura, en cas contrari millor que es quede a França.
Ontinyent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #116 el: 27 de De Gen. de 12, 18:44:51 p. m. »
Fred de tramontana mes sec que la moixama....ojala canvien, perue pedriem una gran oportunitat. les cilogénesis eixes o com es diga son la unica esperança nostra. Mireu el que marcaven hui i no ha plogut gens >:( :'(

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #117 el: 27 de De Gen. de 12, 19:22:39 p. m. »
La veritat es que te "mandonguilles" que en el fred que hui marquen els models per tota la setmana vinent no es forma ni una misera borrasqueta a prop de nosaltres, quina oportunitat historica s'ens escaparia, quasi la -10 a 850 hpa marca ara mateix el GFS per a mitjans de la proxima setmana, esperem que eixa precipitació que intueixen ara per a eixos dies a Catalunya i que evidentment seria en forma de neu a nivell del mar, acabe baixant cap açi... ::)
Si mes no, disfrutarem de les minimes de rècord que poden alcançarse els proxims dies, ara bè, com diu Pisarroglets, llastima del camp. :-\
« Darrera modificació: 27 de De Gen. de 12, 19:26:25 p. m. per floquet »
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #118 el: 27 de De Gen. de 12, 19:48:43 p. m. »

Fred sec, de no canviar molt no veurem la neu ni a les serres, i el fred intens de finals de setmana, jo crec que també acabaran rebaixant-lo, almenys això espere.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #119 el: 27 de De Gen. de 12, 20:39:22 p. m. »
Això espere jo també.... com me vinga ara la gelà a punt de collirme la taronja... em sabria prou de mal, però confie en que siga humidet u no siga tan fred com ho pinten.