Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89538 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #120 el: 27 de De Gen. de 12, 21:07:13 p. m. »

No se si l'he enllaçada be, si no es aixi digueumeu perfavor.
Es pot vore com el dilluns tindrem cota 0 a primeres hores del mati i es veu com a partir del dia 2 la cota 0 es manté.
Agullent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #121 el: 27 de De Gen. de 12, 21:14:07 p. m. »
Ja nevades pero per molt que tingues cota 0, sino hi ha precipitació, soles voras gelades fortes i poc mes.

No se pero jo crec que vorem una onada de fred d´una semana i despres es tirara damunt l´anticiclo de les azores, damunt nostre acavara unit-se all rus i tot ho enviarà mes a l´est. No estic optimista salvo que dema i diumenge ens mostren altra cosa. D´ahir a hui em guanyat que l´amic de azores no vinga tant pronte cap aci, aixo permitix que el fred europeu entre un poc mes. Perà ja esta, una llastima  :-X

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #122 el: 27 de De Gen. de 12, 21:15:57 p. m. »
Si cota 0 pero tindrem que tindré en comte que per a que neve deu de precipitar

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #123 el: 27 de De Gen. de 12, 21:37:13 p. m. »
Aixo esta clar, pero que em resulta curios, i si precipitara, seria en forma de neu. Vorem el que marquen els models en les proximes ixidies.
Agullent, València.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #124 el: 28 de De Gen. de 12, 01:05:39 a. m. »
Jo de moment ja estic content amb l'episodi de pluges que tenim ara i que pareix que s'estendrà encara fins demà per la vesprada  :D.

Sobre el que vinga després, home, en quant a la neu, doncs igual si que es pot deixar veure, encara que esporàdicament, segons l'eixida d'ara de les 18h del GFS (ja sabem en que es tradueix aixó) allà cap a la nit del diumenge i matinada de dilluns, com es pot veure a l'ensemble on si que n'hi han unes quantes linies que marquen possibilitats de precipitació coincidint amb el fred més viu:

Vinga, demà més, a veure com va evolucionant tot.
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #125 el: 28 de De Gen. de 12, 08:11:15 a. m. »
Doncs l'Europeu ho posa un poc mes humit.
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #126 el: 28 de De Gen. de 12, 08:49:45 a. m. »
aixo mateixa anava a dir jo seria cota 0 espere que segixca la mateixa tendencia
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #127 el: 28 de De Gen. de 12, 09:23:46 a. m. »
Bona dia. Va concretant-se la cosa i no tenim massa sort. Els dos grans venen a coincidir en que anem a patir una semana de fred, molt en altura i diferixen a 850 hpa ( l éuropeu no sén passa, tret de divendres i dissabte. Rapidament a partir de dissabte el de azores ens ve damunt i tornar a començar o ja com molts diuen pasar a una primavera avançada.

En quant a pluja o neu d´aci a dissabte proxim, pues gfs res de res, en els ensembles tampoc. I l´europeu posa algo mes de gregal per a divendres...però amb altes presions, o siga el interior no voriem res i mes a la costa pues potser tinguereu sorpreses a cotes molt baixes.

En fi, que tot pot camviar, i espere que a millor...jo fins la vesprada-nit ja no vaiga a vorer cap model, peruque tot son decepcions.

Que paseu bon dia

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #128 el: 28 de De Gen. de 12, 11:52:56 a. m. »
Es flipant la quantitat de fred que claven algunes eixides dels models, esta per exemple (la perturbació 9 del GFS 00Z de hui) ens arriba a posar la -15 al damunt, s'arribarien a gelar fins i tot les oliveres amb tant de fred:

By josen986 at 2012-01-28

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #129 el: 28 de De Gen. de 12, 13:09:15 p. m. »
Jo no controle molt el tema de la formació de borrasques o depresions, però amb la quantitat de fred que tindrem damunt, no es possible que es forme una baixa en alboran?
Moltes vegades ha passat això i els models fins a 2 dies o menys abans no ho han vist.  ::)
Deixe la pregunta....
Agullent, València.

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
« Respondre #130 el: 28 de De Gen. de 12, 13:19:07 p. m. »
Jo tampoc controle el tema de formació de borrasques però m'acabe de donar conter que tampoc controle de geografia pq acabe de buscar a la wikipedia "Alborán".... :(...tots els dies s'aprèn
 alguna cosa....jeje

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #131 el: 28 de De Gen. de 12, 13:57:33 p. m. »

La ultima eixida del GFS es "carrega" la siberiana de finals de setmana, açò encara ha de pegar moltes voltes.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #132 el: 28 de De Gen. de 12, 14:04:07 p. m. »

La ultima eixida del GFS es "carrega" la siberiana de finals de setmana, açò encara ha de pegar moltes voltes.

Si.. Se la "carrega" ben carregada..
Jo pense que eixa eixida es un poc... "loca". El GFS du 3 o 4 eixides possant-nos una siberiana de campionat, i el Nogaps i el europeu ho confirmen.. Ens possen molt de fred.
El GFS de sobte, ens lleva el fred, però supose que en les properes eixides tornarà a possar-ho.
Agullent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #133 el: 28 de De Gen. de 12, 18:39:43 p. m. »
bueno , bueno ola de fred a la vista, vindra humida, vindra seca aixo no se sap encara, si algu sap quin ingredient mes li fa falta per a que es forme una borrasca a alboran que ho diga pero seria trist desaprofiar lo que ens ve
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #134 el: 28 de De Gen. de 12, 19:07:06 p. m. »

No vos obsessioneu tant en la borrasca en Alboran, si voleu que neve només han d´entrar els vents més de gregal amb recorregut maritim, o la borrasca a Algèria. La borrasca en Alboran ens portaria vents de llevant o xaloc i la neu la tindrien a la Meseta.

http://avamet.es/estacions/otos/