Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89534 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #165 el: 30 de De Gen. de 12, 11:23:21 a. m. »
Mare de deu santisima!
Si la que ens ve de fred damunt s´acompleix, no vull ni imaginar el mal que te que fer als camps.

Pareix que va quedant asegurada la cosa, Moltsisim fred, i molt sec.

edite: GFS de les 6Z, a 120 hores la -15º sobre valencia  :o
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 12, 11:25:18 a. m. per kurkonen »
Xàtiva

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #166 el: 30 de De Gen. de 12, 11:43:13 a. m. »
Vinga va...aso es una barbaritat si es cumplix aquesta eixida...per mi que lleven fred i que posen precipitació, sinó anem a patir les consequencies...
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #167 el: 30 de De Gen. de 12, 11:56:48 a. m. »
es veritat jo no vullc tant de fred jo vullc neu :'(
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #168 el: 30 de De Gen. de 12, 14:04:03 p. m. »
Collons Manu jo creia que Carboner era insuperable en cuant a pesimisme i negativitat, pero estas guanyant punts ultimament...

Si, tens raó i mes be pareix un concurs de pessimistes... Les últimes setmanes ho em passat d'allo mes be amb la pluja i ara ens queda patir fred i vore neu...esta clar q no ho tenim fàcil, però fred en farà i amb sort pot entrar vent humit de la mar i Ja la tenim muntada.
Dema dilluns les coses estaran mes clares.

No confongau pesimisme amb realisme ::) ;). Jo ja fa dies que vos ho dic, ve més sec que la moixama. Ara mateix " sembla" que lo que ve és una onada de fred siberià, amb gelades nefastes per al camp. :-X

PD. Com que tinc collita de taronges penjant de l´arbre i no vullc que gele, però al mateix temps entenc que la gent vol tindre una mega onada de fred, amb records de temperatures, vaig a deixar de postejar uns dies per ací, donaré les dades en seguiment i au.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #169 el: 30 de De Gen. de 12, 14:05:50 p. m. »
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 12, 14:07:59 p. m. per Sergifred »
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #170 el: 30 de De Gen. de 12, 14:15:28 p. m. »
Collons Manu jo creia que Carboner era insuperable en cuant a pesimisme i negativitat, pero estas guanyant punts ultimament...

Si, tens raó i mes be pareix un concurs de pessimistes... Les últimes setmanes ho em passat d'allo mes be amb la pluja i ara ens queda patir fred i vore neu...esta clar q no ho tenim fàcil, però fred en farà i amb sort pot entrar vent humit de la mar i Ja la tenim muntada.
Dema dilluns les coses estaran mes clares.

No confongau pesimisme amb realisme ::) ;). Jo ja fa dies que vos ho dic, ve més sec que la moixama. Ara mateix " sembla" que lo que ve és una onada de fred siberià, amb gelades nefastes per al camp. :-X

PD. Com que tinc collita de taronges penjant de l´arbre i no vullc que gele, però al mateix temps entenc que la gent vol tindre una mega onada de fred, amb records de temperatures, vaig a deixar de postejar uns dies per ací, donaré les dades en seguiment i au.

Pos ja saps lo que has de fer:  Quedada collidora de teronjes de mario. Jo, si vols, pose el tractor i el remolc, prou gran (8000 kg).

¿no tens manera de pegarli una bona regada?
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 12, 14:17:16 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #171 el: 30 de De Gen. de 12, 15:07:05 p. m. »
 :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Si em permitiu, desde açí vull fer una proposta a la atmósfera, i esta no es altra que hara mateix li canvie 10ºC. a més, per una borrasqueta al sud de les Balears...... :P

A hores d´ara no veig altra cosa que una situació per al proper cap de setmana històrica en quant a fred.

Tornarán a posarse me els dits negres com al cap damunt del Gemstock, tú que penses Timonet?... :P
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #172 el: 30 de De Gen. de 12, 16:12:10 p. m. »

Si em permitiu, desde açí vull fer una proposta a la atmósfera, i esta no es altra que hara mateix li canvie 10ºC. a més, per una borrasqueta al sud de les Balears...... :P

A hores d´ara no veig altra cosa que una situació per al proper cap de setmana històrica en quant a fred.

Tornarán a posarse me els dits negres com al cap damunt del Gemstock, tú que penses Timonet?... :P

+1
Ontinyent, València.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #173 el: 30 de De Gen. de 12, 17:01:07 p. m. »
La situació que se'ns ve damunt és excepcional. Cal prendreseu amb calma, ser objectius i no deixar-se portar, que ja portem dos anys de decepció darrere decepció.

Pareix que tindrem una entrada siberiana en tota regla, tot i que encara hi que ser prudents. No m'agradaria que entrara tant de fred i si un poc més de precipitació, però les baixes (si en tenen que haver) no apareixeran fins a 24-48 hores abans, així que paciència.

Recomane que mireu aquest anàlisi fet per un forer de Meteored. Baix la meua humil opinió, tot un treballàs que demostra alguns dels factors que poden determinar si arribe més o menys fred.

Anàlisi: influència del jet i de la injecció càlida en el Mar del Nord.

Situació molt interessant a seguir, ens esperen dies de seguiment, ja tinc ganes d'obrir un seguiment especial per neu ;)
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #174 el: 30 de De Gen. de 12, 17:47:06 p. m. »
Fred a manta.....roïn....molt roïn per a la agricultura.....en una cauarta part del fred em conformava....a canvi clar de algo de precipitació

P.D. Perque no hem digau negatiu....es veritat que en situacions molt menys potent que esta, en 24 o 48 han format una borrasqueta que ens ha donat la desitjada nevada. Tambè sir que moltes voltes estes situacions han finalitzat en xoc de masses i molta neu

Ja anirem veint. El que esta clar que a Bocairent tindran que anar preparant dos mantes per cada uno i una garrafa de cinc litres de herbero. I jo anit dient-li a la familia de Bocairent que no seria per a tant el fred que vendria

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #175 el: 30 de De Gen. de 12, 17:50:41 p. m. »
Fred a manta.....roïn....molt roïn per a la agricultura.....en una cauarta part del fred em conformava....a canvi clar de algo de precipitació

P.D. Perque no hem digau negatiu....es veritat que en situacions molt menys potent que esta, en 24 o 48 han format una borrasqueta que ens ha donat la desitjada nevada. Tambè sir que moltes voltes estes situacions han finalitzat en xoc de masses i molta neu

Ja anirem veint. El que esta clar que a Bocairent tindran que anar preparant dos mantes per cada uno i una garrafa de cinc litres de herbero. I jo anit dient-li a la familia de Bocairent que no seria per a tant el fred que vendria

En Bocairent i en tots els llocs, lo que be es bestial, nomes que calven una borrasqueta es lia gorda.
Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #176 el: 30 de De Gen. de 12, 18:00:24 p. m. »
Anem per parts:
Primer centrent-nos en el que ve fins el divendres i després parlem del cap de setmana. Fred ja en fa, ací ara mateix estem a 5,8º i encara és de día i està clar que a partir del mateix dijous arriba "lo bo" de veritat. Eixe mateix día ens pot entrar una mica de gregal a les nostres comarques i mirant els models pot ploure una mica (pot ser uns quants litrets) i si la pluja arriba a última hora de la matinada del dimecres la cota de neu estara ben baixeta...no serà gran cosa pero una bona enfarinada podem vore. La llàstima és que després entra el mestral i quan més fred farà no pluorà (o siga la nit del dijous al divendres).
Segon, el que passarà a partir del dissabte està per veure. Fred farà però tant como diuen alguns models? o finalment rebaixarn l'assumpte? cal esperar unes quantes horetes més per a estar segur. En principi serà sec però ja també pense que poden haver sorpreses i és molt prompte per a saber-ho.
Així que paciència a tot el món i a vore-les vindre  :).

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #177 el: 30 de De Gen. de 12, 18:37:07 p. m. »
Hem pateix que dema vindran les rebaixes de gener....molt brutal veig jo aço,  crec que sera una entrada freda com moltes que hem tingut i amb res de precipitacio....o siga soles pa fer mal... ::)

-5 a la ciutat d alacant......jejejeje.... Es moren alli de fred...
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 12, 18:39:03 p. m. per biarut »

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #178 el: 30 de De Gen. de 12, 18:42:32 p. m. »
[Un incís]

Si voleu un seguiment de models alternatiu al de "meteored":

http://forum.patimlameteo.com/index.php/topic,8459.1050.html

Una miqueta més al nord estan realment "acollonits"  ;D

[/Fi de l'incís]

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #179 el: 30 de De Gen. de 12, 18:52:05 p. m. »
Mmmmm. Pics de -15ºC... M'agrada. Ens falta la preci  :neu: :neu: .
Vosaltres que sou més profesionals, hi ha alguuna remota possibilitat que es forme alguna coseta que ens done precipitació? O el dimecres tindrem prou cota per vore floquets?

Agullent, València.