Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89545 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #300 el: 05 de De Febr. de 12, 00:45:38 a. m. »
Hola Iberut.
A mes de lo que t'ha explicat carboner, el "matacabres" és neu granulada, que es forma en situacions de humitat relativament baixa. Això fa que els floquets de neu vagen evaporant-se conforme cauen, arredonint-se i gelant-se encara mes, fins formar unes boletes mig gel mig neu.

Respècte als models... Crec que estem davant d'una situació on n'hi han varies opcions amb una energia potencial semblant (sí, la atmósfera al igual que nosaltres és gosa, i sempre tira per el camí de menor esforç) per això hi ha tanta disperssió tant al ifs (el del ecmwf) com al gfs. En eixos casos -i en ninguno mes, eh- sol ser el comportament de les ones a nivell de la estratosfera qui posa el granet d'arena que determina finalment el camí a pillar. Bueno.. també poden ser els xinos, si les pega a tots per bufar cap al mateix costat, clar.... (hi ha una teoría -meua, clar..- que diu que el canvi climátic el va provocar la mania que tenia el regim comunista de fer que tots feren la mateixa gimnàsia a la mateixa hora,tots els dies)
entonces vaqueret no veus probable el canvi de finals de setmana?
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #301 el: 05 de De Febr. de 12, 01:17:01 a. m. »

Home..  no es que no ho veja jo,és  que no ho veuen els models.

Si les persones forem millors que les models, pos el UKMO del Meteo office seria la reostia, perque el repasen profesionals en la predicció... Acerta mes que els demés? A mi em pareix que no.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #302 el: 05 de De Febr. de 12, 01:36:27 a. m. »

Si les persones forem millors que les models, pos el UKMO del Meteo office seria la reostia, perque el repasen profesionals en la predicció... Acerta mes que els demés? A mi em pareix que no.
ja pero l europeu diuen que es el millor , i ell si que els veu

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #303 el: 05 de De Febr. de 12, 02:13:50 a. m. »

pos fixat en el gràfic de incerteses del EPS del IFS (vamos, del "europeu" que dius). A 96 hores és quan es resol el tema. I tot està com ja vaig senyalant des de fa temps, de qué pase en la zona entre groenlàndia i llaurador (terranova), per un costat i les borrasques polars que puguen enfilar-se per el nordest d'islàndia. Segons una cosa o atra, l'anticicló es quedarà aprop nostre, amb mes mestrals, o s'en pujarà cap a escòcia o per ahí, amb lo qual el gregal el temnim quasi assegurat.
I precisament es veu en el enllaç que t'he posat que ahí és on n'hi han les máximes incerteses. I si mires els panells a algunes hores després, vorás com eixes incerteses ens afecten també un poc a nosaltres. això sí: molt menys que en eixides anteriors.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #304 el: 05 de De Febr. de 12, 06:06:34 a. m. »

pos fixat en el gràfic de incerteses del EPS del IFS (vamos, del "europeu" que dius). A 96 hores és quan es resol el tema. I tot està com ja vaig senyalant des de fa temps, de qué pase en la zona entre groenlàndia i llaurador (terranova), per un costat i les borrasques polars que puguen enfilar-se per el nordest d'islàndia. Segons una cosa o atra, l'anticicló es quedarà aprop nostre, amb mes mestrals, o s'en pujarà cap a escòcia o per ahí, amb lo qual el gregal el temnim quasi assegurat.
I precisament es veu en el enllaç que t'he posat que ahí és on n'hi han les máximes incerteses. I si mires els panells a algunes hores després, vorás com eixes incerteses ens afecten també un poc a nosaltres. això sí: molt menys que en eixides anteriors.
gracies vaqueret , ara toca esperar

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #305 el: 05 de De Febr. de 12, 09:33:25 a. m. »
bueno tot pareix indicar que ens ve altra onada de fred, que encara no hem ixit i no se si eixirem en tota la semana, pero per al cap de setmana s acentua mes encara ,precipitacio ahir en marcava molta, hui poca, pero clar queden molts dies i l eixida de l europeu cambiara durant quasi tota la setmana :)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #306 el: 05 de De Febr. de 12, 17:36:49 p. m. »
Que pena, que no encaixen les peçes per a vore una grossa, perque fret tinguem de sobra pero será tot sec...

:(
Xàtiva, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #307 el: 05 de De Febr. de 12, 18:32:46 p. m. »
Que pena, que no encaixen les peçes per a vore una grossa, perque fret tinguem de sobra pero será tot sec...

:(
encara es prompte per saber lo que pasara, eixe anticiclo en gran bretanya a mi m agrada ara voras com van cambiant per els dies, algo veu l aemet tambe en les seues prediccions

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #308 el: 05 de De Febr. de 12, 18:42:46 p. m. »
El que pareix clar, es que el fred no vol abandonar-nos, jo opine com llevanta , d'un moment a un altre en posaran vents humits, perque el GFS encara va perdut en les direccions dels vents.
Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #309 el: 05 de De Febr. de 12, 18:54:59 p. m. »
Paciència que les peses tenen que anar encaixant...este matí he escoltat a Jovi Esteve i també era optimista de vore neu a cota 0 a darrers de setmana i segurament ja heu vist el mapeta del Hirlam d'AEMET per a dimecres per la nit-dijous...
« Darrera modificació: 05 de De Febr. de 12, 19:05:51 p. m. per Pego »

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #310 el: 05 de De Febr. de 12, 18:59:06 p. m. »
El que pareix clar, es que el fred no vol abandonar-nos, jo opine com llevanta , d'un moment a un altre en posaran vents humits, perque el GFS encara va perdut en les direccions dels vents.
ademes el hirlam , el dimecres veu una baixa formantse en el surest peninsular , i es  a72 h algo que jordi paya havia dit a l oratge que igual el dijous canviaven els vents a llevant, i per açi tindriem de una - 6 a una - 8

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #311 el: 05 de De Febr. de 12, 19:02:57 p. m. »
ademes el hirlam , el dimecres veu una baixa formantse en el surest peninsular , i es  a72 h algo que jordi paya havia dit a l oratge que igual el dijous canviaven els vents a llevant, i per açi tindriem de una - 6 a una - 8

La veritat es que sería una pena, tindre 2 onades de fred, i les dos seques..exepte lo del dijous i lo de avui que per aci a passat de forma testimonial.
Ontinyent, València.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #312 el: 05 de De Febr. de 12, 20:25:31 p. m. »
Jo crec que la millor paraula per a definir el que ens mostren els models es GUIRIGALL.  ???

Soles m'atreveria a dir que pareix que tot s'encamine a un nou episodi fred. Si será sec o humit es imposible a hores d'ara d'esbrinar.
Veurem com venen els ens de l'ECMWF després, perque tant este com el GFS en les seues eixides deterministes les veig poc clares en un termini de temps prou curt (2 o 3 dies i poc més a veure).
« Darrera modificació: 05 de De Febr. de 12, 20:27:03 p. m. per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

Desconnectat llutxentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 6
« Respondre #313 el: 05 de De Febr. de 12, 21:01:56 p. m. »
Hola, soc nou al fòrum perque m'agrada la meteorologia, sobretot la neu. ;)
Potser faja alguna nevada a finals de setmana?

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #314 el: 05 de De Febr. de 12, 21:33:28 p. m. »
Hola, soc nou al fòrum perque m'agrada la meteorologia, sobretot la neu. ;)
Potser faja alguna nevada a finals de setmana?

POTSER, JE,JE

Com eres nou, lo millor es que no et poses nervios. Pareix que d´una forma o un atra el fred pot estar ben present per les nostres terres fins diumenge. De dimecres a diumenge pot passar de tot o res. Les peces van colocant-se, però tot pot anar camviant, dia a dia tendrem que anar seguint la situació. Jo apostava per final de setmana una clara entrada de vents de llevant i neus a cotes mitjanes o baixes....però hui ja no ho veig tant clar

benvingut al foro

Hui al final bon dia per als amants de la neu...i com deia algu per atre foro, la entrada seca ja ens ha portat dos nevadetes....a vorer si la tercera es mes grossa i la tenim a finals de setmana

Bona nit amb 4,7º

Beneixama, 600m, Alacant.