Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89538 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #315 el: 05 de De Febr. de 12, 21:36:09 p. m. »
Hola, soc nou al fòrum perque m'agrada la meteorologia, sobretot la neu. ;)
Potser faja alguna nevada a finals de setmana?

Hola benvingut al foro i és un plaer vore tanta gent nova... ara també vos vull al peu del canó al més d'agost quan portem dos mesos seguits d'avorriementa, val?  ;).
La teua pregunta és la que estem intentant contestar... la fred pareix segura pero la pluja no tant i ahí estem discutint el millor que sabem, i ja comprovaràs com hi ha gent que si sap de veres, a vore si encertem. Jo dic que sopreses agradoses tindrem.
Ala tots enxufats al seguiment tota la setmana.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #316 el: 05 de De Febr. de 12, 22:19:20 p. m. »

Be, esta setmana pronosticaben entrada freda , però seca i així ha sigut. Ara tornen a modelitzar entrada freda i seca, i lamentablement crec que aixi serà. No es per desanimar, és per  que alguns no es fagen massa ilusions.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #317 el: 05 de De Febr. de 12, 22:50:26 p. m. »
Hola, soc nou al fòrum perque m'agrada la meteorologia, sobretot la neu. ;)
Potser faja alguna nevada a finals de setmana?

Hola benvingut al foro i és un plaer vore tanta gent nova... ara també vos vull al peu del canó al més d'agost quan portem dos mesos seguits d'avorriementa, val?  ;).
La teua pregunta és la que estem intentant contestar... la fred pareix segura pero la pluja no tant i ahí estem discutint el millor que sabem, i ja comprovaràs com hi ha gent que si sap de veres, a vore si encertem. Jo dic que sopreses agradoses tindrem.
Ala tots enxufats al seguiment tota la setmana.

Primer que tot, vengingut al forum! :) Molta gent nova aquests dies.
Per altra part, Pego, això de enxufat al seguiment tota la setmana.... no ho dubtes...  ;D El que si pareix es que anem a tindre un mes de febrer bonic. Les precipitacions, hi han dies que ho possen, hi ha dies que no. És un complet misteri. Poc a poc hi ha que anar perfilant la situació.

Be, esta setmana pronosticaben entrada freda , però seca i així ha sigut. Ara tornen a modelitzar entrada freda i seca, i lamentablement crec que aixi serà. No es per desanimar, és per  que alguns no es fagen massa ilusions.

Això està be. Cal anar amb cautela pel que puga passar. Si be, es cert que estes dos nevadetes han sigut sorprenents, (sobretot la de hui).
Agullent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #318 el: 05 de De Febr. de 12, 22:51:55 p. m. »

Correcte. La borrasca la posen sempre ballant entre el golf de lleó i Italia. Tindria que aspentarla el anticicló un poquet mes cap al sur, pero a vore neu per açí.
Xàtiva, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #319 el: 05 de De Febr. de 12, 23:26:29 p. m. »
Per cert, si voleu vore neu, huracans, glaciacions i tota mena de catastrofes neteorologiques..... Poseu la TVE 1 que estan fent El Dia De Mañana..
Agullent, València.

Desconnectat ontinyentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 68
« Respondre #320 el: 05 de De Febr. de 12, 23:33:45 p. m. »
hola bona i fresqueta nit a tots!!!porte un desviure dins de mi....que pasarà la proxima setmana?com veieu els models per als proxims dies? esq jo veig que de moment hiha bastants contraindicacions...pero manima el vore q aemet dona precipitació i cota baixa per al disabte, pero esq a el tiempo.es, la web de maldonado, ara diu q no i en teoria es fixa en les dades d´aemet...no ho entenc masa be, i ara damunt ve el dilluns i atra volta a valencia...en fi, digaume algo si podeu ajudarme...

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #321 el: 05 de De Febr. de 12, 23:58:19 p. m. »
hola bona i fresqueta nit a tots!!!porte un desviure dins de mi....que pasarà la proxima setmana?com veieu els models per als proxims dies? esq jo veig que de moment hiha bastants contraindicacions...pero manima el vore q aemet dona precipitació i cota baixa per al disabte, pero esq a el tiempo.es, la web de maldonado, ara diu q no i en teoria es fixa en les dades d´aemet...no ho entenc masa be, i ara damunt ve el dilluns i atra volta a valencia...en fi, digaume algo si podeu ajudarme...
No li pegues voltes, hui per hui pareix fred sense aigua però demà qui sap... així que millor veste'n a dormir i a partir de demà dilluns ja anirem afinant...ahir tot era bo però hui no tant...

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #322 el: 06 de De Febr. de 12, 01:08:54 a. m. »
tenim que fixarnos en eixa baixeta que marcava l hirlam en l eixida de les 12 si es confirma , podriem tindre nevades a cotes baixes ja dijous , com ja ha intuit jordi paya
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #323 el: 06 de De Febr. de 12, 09:51:00 a. m. »

Entradeta freda seca a mitjan setmana, i després anticicló. Això és el que marquen hui tots els models, i quant tots coincideixen és lo que sol passar. A l´any que be més.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #324 el: 06 de De Febr. de 12, 11:34:58 a. m. »

Entradeta freda seca a mitjan setmana, i després anticicló. Això és el que marquen hui tots els models, i quant tots coincideixen és lo que sol passar. A l´any que be més.
esta eixida del gfs comensa a ser no tan seca

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #325 el: 06 de De Febr. de 12, 13:02:54 p. m. »

Jo m'havia fet il·lusions de que s'aillara la dorsal al nord nostre, i que es centrara damunt la pèrfida a. formant un bon bloqueig. Pero veig que anem a passar la mà per la paret.

I, encara que sembla que ningún model ho contemple, seguix havent alguna posibilitat de que s'enjunte la dorsal amb el anticicló groenlandés. El "riu" que s'ha establert estos dies de aire càlid cap al nord de sibèria, te que anar desplaçant-se cap al oest conforrme ho faça l'anticicló que alimenta. Quan este començe a desfer-se, al pedre velocitat, la progresiva desaceleració de Coriolis la durà cap al oest.

Ara, lo mes fàcil és que passe lo que diuen els models. El problema és que la posició i fortalesa dels anticiclons ve determinada per lo que pase als tròpics, cosa que nosaltres no ens molestem en mirar, pero que els models sí.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #326 el: 06 de De Febr. de 12, 21:46:27 p. m. »
Jo tinc una pregunta, perque venint els vents de gregal/llevant no tenim gens d'aport d'humetat?

Ahi posa que estariem unes 36 hores amb vents que per aquesta zona aporten humetat però res.

PD: Val perdó ha sigut fallo meu, el vent eixe es a 850 hpa..
« Darrera modificació: 06 de De Febr. de 12, 21:51:22 p. m. per sergi_onti »
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #327 el: 06 de De Febr. de 12, 23:34:31 p. m. »
bona eixida del gfs, a mitjes per que no se per que no ens entra el beneit gregal , algu pot explicar per que costa tant amb l aire fred que hi hauria que es forme una baixa davant, les nostres costes? Almenys mantinc l esperansa de que algo pugam tindre per al cap de setmana, ara dema altra pasada de models . L aemet tambe mante probabilitat de plutges açi al mediterrani en la previsio per als proxims dies

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #328 el: 07 de De Febr. de 12, 12:32:00 p. m. »
Vaja, veig que ningú escriu... mal senyal! i és veritat perquè pareix que fred en tindrem però de pluja ben poca :-\. A vore si encara canvien les coses i de cara al cap de setmana entra una mica de gregal i tenim alguna alegria.

Desconnectat llutxentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 6
« Respondre #329 el: 07 de De Febr. de 12, 13:53:31 p. m. »
Em podrieu dir la web on mirar els models que nomeneu per ací? El GFS l'he vist però els altres no. :P
Per altra banda, quin vent més asquerós que fa. Estava al camp, i en només mitja hora ja portava un mal de cap de por.  :-\