Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89544 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #360 el: 08 de De Febr. de 12, 23:12:09 p. m. »
Per la pressió, la temperatura del mar (capacitat d'aportar humitat) i no es que no done precipitació, es que si dona serà com les últimes vegades, uns litrets. Queda encara temps per parlar de si precipitarà, cal esperar.
]

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #361 el: 08 de De Febr. de 12, 23:16:23 p. m. »
Algu hem pot explicar perque amb aquest recorregut maritim no entren les precipitacions?

Perque som uns desgraciats i tenim molt mala sort. :'(

I perque normalment els models en estes situacions ens solen donar menys preci de la que realment cau, passa el contrari amb fronts que venen de ponent, sempre ens marquen molt més del que realment cau.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #362 el: 08 de De Febr. de 12, 23:16:43 p. m. »
sergi has vist els vents en superficie i a 850 Hpa?  :( Es una llastima, de totes maneres un xicotet canvi a ultima hora i la tenim, pero de moment no soc molt optimiste.

Jo no se com nevava tant i tant, anys enrere segons em diuen alguns que sempre diuen que plovia i nevava molt mes que ara, mes que res ho dic perque desde fa ja mes de 8 anys mire mapes i situacions i per a que mos neve te de coincidir moltes coses, si ja es dificil que tingam vents de gregal, pues si tens ous li posem una -2 ó -3 a 1500 metros. Nose no ho veig tan clar que coincidiren tots els anys un parell de vegades com a minim  ??? .

Pd: Lo que si pareix es que tindrem fred per uns dies mes.
« Darrera modificació: 08 de De Febr. de 12, 23:20:50 p. m. per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #363 el: 08 de De Febr. de 12, 23:24:01 p. m. »
sergi has vist els vents en superficie i a 850 Hpa?  :( Es una llastima, de totes maneres un xicotet canvi a ultima hora i la tenim, pero de moment no soc molt optimiste.

Jo no se com nevava tant i tant, anys enrere segons em diuen alguns que sempre diuen que plovia i nevava molt mes que ara, mes que res ho dic perque desde fa ja mes de 8 anys mire mapes i situacions i per a que mos neve te de coincidir moltes coses, si ja es dificil que tingam vents de gregal, pues si tens ous li posem una -2 ó -3 a 1500 metros. Nose no ho veig tan clar que coincidiren tots els anys un parell de vegades com a minim  ??? .
  Home, jo que no soc ja cap xiquets (lamentablement), recorde passar anys i anys sense veure caure ni una sola volva de neu. Abans jo crec que quallava més, pel tema de les illes de calor als pobles, també sobre l´asfalt i amb tant de cotxe és molt més dificil que qualle, i la gent també te la percepció de que abans plovia més, nebava més, etc, cosa que si tirem d´arxiu és pot veure que no és així.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #364 el: 08 de De Febr. de 12, 23:27:30 p. m. »
Vinga senyors! No es moment de lamentacions... Encara no esta tot perdut i almenys ens ha plogut bastant esta tardor i part de l'hivern...
Es veritat que a principis dels 90 jo anava tots els hiverns a la Serrella amb mes d'un metre de neu i ara pareix q no siga tan freqüent però pense q es cosa de l'estadística... I això si, si el q voleu es vore la mediterrània glassada caldrà fer una excursioneta a la Mar Negra, però ens pilla lluny, no?  ;)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #365 el: 08 de De Febr. de 12, 23:32:01 p. m. »

Home, jo que no soc ja cap xiquets (lamentablement), recorde passar anys i anys sense veure caure ni una sola volva de neu. Abans jo crec que quallava més, pel tema de les illes de calor als pobles, també sobre l´asfalt i amb tant de cotxe és molt més dificil que qualle, i la gent també te la percepció de que abans plovia més, nebava més, etc, cosa que si tirem d´arxiu és pot veure que no és així.

No si jo ho dic per lo mateix, que ja son quasi 34 tacos tambe, pero quan li dic als abuelos que son periodes diuen que no i ja li pots ensenyar mapes i osties, que al vorelos en la pantalla diuen " aixo va mal " o "Aixo pot dir misa pero jo ho he viscut, aixo no te res que ensenyarme a mi" pero estos dies no ixen del brasero, jijiji.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #366 el: 08 de De Febr. de 12, 23:33:56 p. m. »
en vent de gregal i -30 graus a 500ph m extranya que no ploga per açi
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #367 el: 08 de De Febr. de 12, 23:35:35 p. m. »
Aixo dona per obrir un debat a banda, pero si per altra part et fiques a pensar jo no recorde un any en el que haja coincidit falta de fred i falta de precipitació, i parle del meu poble Ontinyent que nomes estem a 350 metres sobre el nivell del mar.
Tots els anys hem tingut al menys una situació de fred intens que a ens a donat a voltes neu i les vegades que no perque no s'ha format eixa borrasca a prop de nosaltres.
Vamos que desde que segueix la meteorologia, any si any no, he vist caure la neu al meu entorn, i de tant en tant alguna de grossa com al hivern del 2004-2005 o el 2009-2010 que va ser especialment extraordinari en cuant a nevades.

Jo crec que abans s'exageraba molt, com no hi havia tanta tele i tant de esplai...
Jo soc de l'opinió, i com jo, molta altra gent, de que tenint en conter l'altura a la que esta el meu poble, encara neva mes del que seria normal.
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #368 el: 08 de De Febr. de 12, 23:41:05 p. m. »
ma mare diu que antes nevava mes coneix nevades de tindre que eixir de casa i en pales fer cami per que hi havia metro i mig de neu , ara neva prous anys , pero amb menys intensitat  que antes

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #369 el: 08 de De Febr. de 12, 23:45:16 p. m. »
Ací com ha nevat tres voltes en el segle XX no podem discutir si abans nevava mes o menys q ara... Jo només se que des del 83 q no neva i això ja fa molts anys i per això tic tanta il.lusio de vore nevar altra vegada, però tenen q coincidir tantes circumstàncies q pareix gairebé impossible...

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #370 el: 08 de De Febr. de 12, 23:45:56 p. m. »
Bueno no era la meua intencio crear un debate, mes que res perque este no es el topic per a ello, pero si que podriem fer un topic expresament per al cas i vore situacions que mos conten els mes majors i compararles amb els mapes que avui en dia podem consultar d'anys enrrere.

En lo que respecta als models, continuem igual, encara que esta eixida pareix que el fred continuara mes dies i un poc mes fort. Prou indefinicio a mig termini.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #371 el: 09 de De Febr. de 12, 00:08:45 a. m. »
Que vos pareix esta eixideta de UKMO per al dissabte?...finalment no se el que passarà però està ben a prop  ::)
ei pego on podem vore els vents del europeu

Aire del Euro-peuuu

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #372 el: 09 de De Febr. de 12, 00:15:31 a. m. »
Algu hem pot explicar perque amb aquest recorregut maritim no entren les precipitacions?

Seguim confundint isobares amb direcció del vent.

A vore com ho explique... el vent (en superfície) va des d'on hi ha altes presions fins on hi han baixes presions. Si les punts de altes i baixes presions es mantenen mes o menys fixes durant unes quantes hores, la rotació de la terra farà que el vent es desvíe de la direcció cap on anava i vaja pareixen-se cada volta més a les ratlletes eixes que veiem en les mapetes eixos.
I n'hi ha més: per eixemple els efectes orogràfics i la inércia. En este cas, si es fixes, el vent te tendència a eixir cap al mediterrani just per el mig del golf de lleó, i al baixar de cota, aumenta la seua velocitat. Això fa que mes avall, encara que les isobares es giren, al vent li coste un poc mes de girar; no te rodes que s'agafen a la carretera com el teu cotxe)

Salutacion vàries i efusives.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #373 el: 09 de De Febr. de 12, 00:19:43 a. m. »

Perque som uns desgraciats i tenim molt mala sort. :'(

I perque normalment els models en estes situacions ens solen donar menys preci de la que realment cau, passa el contrari amb fronts que venen de ponent, sempre ens marquen molt més del que realment cau.

Be, hi ha un detall que dubte molt que tinguen en compte els models: El fet de que hui, ja, haja mogut la brisa en algunes comarques. Eixe detallet por fer canviar moltes coses, no massa, per un poquet. Com per eixemple que arribe la precipitacó a Alcoi, pero no a Castalla  ;D

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #374 el: 09 de De Febr. de 12, 00:21:00 a. m. »
gracies vaqueret per l enllaç , a en la nova eixida del hirlam marca precipitacio per disabte de mati , no se sobre quina cota estariem parlant, pero aixo es bo que un mesoscalar comense a posar plutjes