Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89534 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #465 el: 11 de De Febr. de 12, 08:19:13 a. m. »
Per ací res de res......eixa taca blava prop de Barx no ha estat molt encertada.... :-[
« Darrera modificació: 11 de De Febr. de 12, 08:21:13 a. m. per INRI666 »

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #466 el: 11 de De Febr. de 12, 12:50:57 p. m. »

Jo he aprés que en meteorologia i en la nostra zona, val la pena no ser massa optimista, normalment sol passar lo que menys ens agrada. A vegades les ganes ens cega, i no veiem el que realment marquen els models.

Per això preferisc ser pessimista i no emportar-me els "chascos" després i em va molt bé i patisc menys.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #467 el: 11 de De Febr. de 12, 13:13:42 p. m. »
Per Beneixama enterrats baix un metre de neu.....je,je  ::) :P

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #468 el: 11 de De Febr. de 12, 14:04:51 p. m. »
domes puc dir que DECEPCIONANT :-X
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #469 el: 11 de De Febr. de 12, 14:14:40 p. m. »
Per cert, algú es va enjugar una mariscada a que segur que nevava, no? jajajaja "pues" està clar qui paga... hui fa el día més ras en dues setmanes... tots els díes mirant models per a això...
Sense comentaris.
« Darrera modificació: 11 de De Febr. de 12, 14:35:54 p. m. per Pego »

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #470 el: 11 de De Febr. de 12, 16:02:08 p. m. »
Jo en les dos últimes nevades a Banyeres me fixat en aquests mapes, i he de dir que han acertat fins a l'hora de començar a nevar i aquesta volta ens donen precipitació altra volta sobretot esta matinada, m'he jugat 10 euros a que neva abans de les 7 del matí contra un escèptic,jaja!! ja vos contaré si he acertat o he perdut 10 euros,jaja!! que emoció!! ;D ;D ;D

No es veu el mapa però podeu imaginar-se'l!! açò es per  a les 3 del matí!!!

Doncs ja veig que tindras de traure 10 Euros de la butxaca per a complir els teus deutes, i deies que en les dos ultimes nevades va encertar pero a la tercera te fet una mala pasa. En fin a la proxima fas doble o nada.  ;D

Jo confie mes en el Dimecres per vore alguna volveta despista.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #471 el: 11 de De Febr. de 12, 17:29:09 p. m. »
Pero la questió és: Per què? Per què no ha fet lo dia el HIRLAM? On ha fallat? Quin detall local s'els ha escapat als mesoescalars?

Eixes es per mi el "análisis de modelos" de deveres, no lo que fan al metroret.

Supong que els models no comptaven que el vent d'interior anularia cualsevol posibilitat de gregalada (exeptel Promes) i també vaig dir fa uns dies que veia les presions massa altes per a formarse algo bo.
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #472 el: 11 de De Febr. de 12, 18:10:06 p. m. »
La veritat és que em estat molt a prop de vore nevar, encara que fora dèbilment, a vora mar. Mireu les previsions del Hirlam per a esta nit (ara que després de l'errada d'anit no se que pensar). Es pot vore com la banda de precipitacions s'acosta amb una direcció ideal NE-SW però de colp i volta deté el seu avanç i s'en va cap al sud...amb uns quilòmetres més de recorregut i tot seria tan diferent...
« Darrera modificació: 11 de De Febr. de 12, 18:24:15 p. m. per Pego »

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #473 el: 11 de De Febr. de 12, 18:11:41 p. m. »
I ara l'últim mapa de demà les set del matí i estava clar que si la precipitación havera entrat seria neu a totes les cotes... però "se fue se fue y la razón no la se"...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #474 el: 11 de De Febr. de 12, 19:43:53 p. m. »
Jo crec que la raó la hem de buscar en que els models solen subestimar la força i la sequetat del "cierzo" que baixa per la vall del Ebre. Al aplegar a la mar, no soles crea una capa de inversió que s'afig a la que ja n'hi havia sino que puja localment la presió, desplaçant la banda de precipitació cap a l'est. Això i que hi havia massa poca humitat a capes mitjanes. Per contra, esa mateixa corrent mes seca obliga al vent un poc mes humit que baixa des del golf de lleó a ascendir damunt d'ell, provocant alguna precipitació. Es un procés molt delicat, uns pocs km/h mes o menys del "cierzo" provoquen que la línia es desplace mes o menys cap al est i fa que ens afecte o no.

Si el Hirlam oferira varis "ensembles" variant en cada un un poc eixos parámetres, ho hagerem vist molt clar.
De fet han hagut altres situacions molt semblants que han deixat 10 cm de neu a Alcoi, per eixemple el 18 de Gener del 1994, la única diferència està en que en aquella ocasió, l'anticicló estava un poc mes avall, davant les costes de Galicia, de manera que inhibia el "cierzo" al ebre.
« Darrera modificació: 11 de De Febr. de 12, 19:48:23 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #475 el: 11 de De Febr. de 12, 21:37:14 p. m. »
Jo crec que la raó la hem de buscar en que els models solen subestimar la força i la sequetat del "cierzo" que baixa per la vall del Ebre. Al aplegar a la mar, no soles crea una capa de inversió que s'afig a la que ja n'hi havia sino que puja localment la presió, desplaçant la banda de precipitació cap a l'est. Això i que hi havia massa poca humitat a capes mitjanes. Per contra, esa mateixa corrent mes seca obliga al vent un poc mes humit que baixa des del golf de lleó a ascendir damunt d'ell, provocant alguna precipitació. Es un procés molt delicat, uns pocs km/h mes o menys del "cierzo" provoquen que la línia es desplace mes o menys cap al est i fa que ens afecte o no.

Si el Hirlam oferira varis "ensembles" variant en cada un un poc eixos parámetres, ho hagerem vist molt clar.
De fet han hagut altres situacions molt semblants que han deixat 10 cm de neu a Alcoi, per eixemple el 18 de Gener del 1994, la única diferència està en que en aquella ocasió, l'anticicló estava un poc mes avall, davant les costes de Galicia, de manera que inhibia el "cierzo" al ebre.

Crec que amb aquesta imatge està tot dit, una llàstima...

Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #476 el: 12 de De Febr. de 12, 18:40:51 p. m. »
semana  anticiclonica la que ens espera, bueno practicament el que hem tingut amb la siberiana , tinc familiars ha italia i quina enveja sepultats baix 4METRES DE NEU,per a vore canvis ens hem d esperar almenys al 20  que encara queda , pero no vaig a vore models tant insistentment com feia es vore una volta o dos al dia als mes grans i au i agarrarmeu amb paciencia i tranquilitat,a  vore si encara es pega una bona Neva xavals que encara queda hivern este any ha vingut tard i s en pot anar tard tambe
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #477 el: 12 de De Febr. de 12, 19:15:28 p. m. »
Mireu quina gràcieta ens mostra la última exida del Hirlam per a d'ací 4 o 5 hores... quina llàstima que tampoc s'acumplirà perquè si no demà m'alçaria en tot nevadet...bé, almenys és una eixida curiosa i poc més  ::).

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #478 el: 12 de De Febr. de 12, 21:05:27 p. m. »
Mireu quina gràcieta ens mostra la última exida del Hirlam per a d'ací 4 o 5 hores... quina llàstima que tampoc s'acumplirà perquè si no demà m'alçaria en tot nevadet...bé, almenys és una eixida curiosa i poc més  ::).

Home, que no s'acomplirà, això no ho tinc tan clar. El GFS, el MM5 i el Promes marquen precipitació per a eixes hores a la teua zona. Per a donar-te esperances, dir que el Hirlam ha encertat la precipitació per a esta vesprada, marcava un poquet i s'ha produït una nuvolada que a deixat neu a la Marina baixa, mol poquet però en la posició on ho marcava.

Sort.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #479 el: 12 de De Febr. de 12, 21:22:42 p. m. »

Ai Pegolí que encara t´alçaras demà amb una enfarinadeta. Mirant els models , possibilitats en tens, com ha passat hui pel Puig Campana.

http://avamet.es/estacions/otos/