Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89942 cops)

0 Usuaris i 14 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 367
    • METEOXABIA
Re:Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #705 el: 08 de De Nov. de 12, 20:48:44 p. m. »
Si la ixida del GFS es molt bona, la del Europeu no es per a menys!!
Massa guapetes pinten les coses, vorem que pasa demà, ja voreu com al final com Camot!!

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #706 el: 08 de De Nov. de 12, 20:53:29 p. m. »
Bé, pareix que esta pot ser la nostra i si no mireu el europeu des del diumenge nit fins el dimecres...podriem tindre uns bons acumulats pero encara falten 3 díes i a saber que passa.
Per a dema poca cosa i per la vesprada.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #707 el: 09 de De Nov. de 12, 10:16:34 a. m. »
Situación muy inestable y potencialmente peligrosa la que indica el modelo Europeo entre la tarde del domingo y las primeras horas del lunes. Con la DANA centrada sobre Argel-Marruecos, nuestra zona (S de Valencia, Alicante, Murcia y parte de Almería) quedaria en la divergencia de la depresión, es decir, en la zona con mayor inestabilidad. Además, este aire tan frío en altura al llegar al mar tibio, formaría la típica baja pequeñita pero que se profundiza bastante, acentuando el flujo de levante en nuestras tierras

Con esta situación, durante esas horas las lluvias podrían ser de intensidad torrencial en algunos puntos del Sureste, y además tener alguna tormenta localmente fuerte (además del forzamiento termodinámico, orogáfico y térmico) parece que los indices de inestabilidad pueden acompañar. Ojo a los posibles acumulados en el orinal del N de Alicante-S de Valencia.  También destacará el temporal de levante que podríamos tener, depende cuanto se pofundice la baja

Quedan 2 días, y cada salida parecida tiene menos margen de error, pero tampoco hay que olvidar que estas situaciones siempre son capaces de soprender, para bien o para mal

pd, Unos apuntes, muy bien el GEM, que fue uno de los primeros en ver una situación parecida y también de profundizar la baja. Digo hasta las primeras horas del lunes porque no he visto el Europeo a más de ese plazo, ya estoy suficientemente nervioso con esto :P Tampoco he visto el GFS ni UKMO ni ninguno mas, por si acaso
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #708 el: 09 de De Nov. de 12, 16:27:03 p. m. »
Todos atentos que parece que nos va a tocar la loteria....

La Marina alta s'enportaria la palma, però com sempre, en aquestes situacions, fins no tiendre la baixa ben ubicada, la cosa varia centenars de km.

Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #709 el: 09 de De Nov. de 12, 18:51:35 p. m. »
Jo no confíe molt, será una entrada de vents favorables molt curta, 6h o menys, per lo que no espere grans acumulats, 50 el poble mes afavorit y al voltant de 20 o 30 en les comarques de sempre
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
    • AMETSE
« Respondre #710 el: 09 de De Nov. de 12, 19:57:01 p. m. »
Ojo que el Europeo lleva 4 salidas consecutivas alargando la inestabilidad en el mediterráneo hasta mediados de semana, tras la posible situación de lluvias fuertes que se puede producir en el E y Sureste entre domingo y lunes, habrá que vigilar lo que hace esa DANA, que lleva a los modelos de cabeza, mostrándose el Europeo como el más firme, y es que la dorsal que sube por Grecia no dejaría que la DANA pudiese avanzar, la dorsal de azores intentaría ir al encuentro de la que subiría por los Balcanes, reflejándose esto en superficie con un potente anticiclón europeo (añadir que se formaría un puente anticiclónico formado por este anticiclón y el de Azores, muy retirado en el Atlántico) que acentuaría mas el flujo de levante sobre la fachada mediterráneo, ello unido al aire frío en altura, seguiría existiendo riesgo de lluvias y chubascos fuertes en el E, entrando todo de mar a tierra

Pero bueno, de momento vamos a ver que pasa entre domingo y lunes en zonas del E, para mí ya casi está decidido, ojo con el Orinal del N de Alicante y S de Valencia donde los acumulados podrían ser bastante importantes

Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #711 el: 09 de De Nov. de 12, 19:58:03 p. m. »
Jo no confíe molt, será una entrada de vents favorables molt curta, 6h o menys, per lo que no espere grans acumulats, 50 el poble mes afavorit y al voltant de 20 o 30 en les comarques de sempre

Després soc jo el pessimista,  :P personalment crec que plourà moltissime més del que tu dius.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #712 el: 09 de De Nov. de 12, 20:05:28 p. m. »
Millor esperar a dema vespre e inclus dimarts, pero no esta gens clara la situacio, fa molt de temps que no tenim una bona entrada de vents amb molt de recorregut maritim, ja fa molt de temps que ni tan siquiera es veu en mapes a llarga distancia. Per aixo estic content perque anem salvan la temporada i segur que vindra alguna bona llevantada-gregalada pero si arriva en temps de fred doncs millor que millor.

Em cite perque per fi es veu una linea amb bon recorregut maritim, aire fred en altura i per tant el millors ingredients que podriem tindre per aci. Pinta  molt be la cosa pero no vuic ferme moltes ilusions encara.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #713 el: 09 de De Nov. de 12, 20:07:34 p. m. »

Jo ho ho veig tan curt... Trobe que hi hauran 24 h a la Safor i Marina Alta de màxima inestabilitat i a la resta de S de València N d'Alacant unes 12-18.

I ja vorem que pasa desprès perquè pareix que el gregal va per a llarg durant la setmana que ve. Lo més interesant de la situació sinòptica, com diu Samu, és que es va a formar un anticicló centreuropeu bastant potent i això ja sabem lo que sol portar per les nostres terres. L'europeu de les 12Z de hui ho veu ben clarament.
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #714 el: 09 de De Nov. de 12, 20:10:02 p. m. »
Vinga va!!, que esta es la nostra!!

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
    • AMETSE
« Respondre #715 el: 09 de De Nov. de 12, 20:17:53 p. m. »
Como pase lo que indica el Europeo es para hacerle el monumento, es lo que me da algo de esperanza, la firmeza de sus últimas salidas, mientras el resto va de bandazo en bandazo, crucemos los dedos, los de la mano, los de los pies, y con cualquier cosa con la que podamos hacerlo :P

Lo que puede pasar entre domingo y lunes ya está casi sentenciado, sobre todo para el Orinal

Dorsal que sube por griega, aprende de tu hermana la azoreña y no dejes pasar nada por ahí, fortalécete y aguanta el envite de la DANA ;D

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #716 el: 09 de De Nov. de 12, 20:23:30 p. m. »
Per fi veig mobiment al foro i és que últimament pareixia un soterrar...
Està clar que estem tots nerviosets i no és per a menys doncs per fi tenim una situació molt bona a nomes 36 hores vista... Jo no tinc clar que passarà a partir del dilluns per la vesprada perquè cada model ho veu diferent, si bé es veritat i com molt bé diu Samu el europeu és el que més clar ho té i si pensem que el gregal es pot mantindre tota la setmana la pluja, més o menys important també ens acompanyarà.
Ara, el més important pel moment és la nit del diumenge al dilluns i per fi pareix que per fi pillem una situació bona per a vore quantitats importants (mes de 3 xifres?, jo crec que si).
« Darrera modificació: 09 de De Nov. de 12, 20:25:46 p. m. per Pego »

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #717 el: 09 de De Nov. de 12, 20:28:27 p. m. »
situació bona per a vore quantitats importants (mes de 3 xifres?, jo crec que si).
Home Alex, tots tenim ganeta de molta pluja, pero no trobes que ten pases amb més de 3 xifres???,
més de 3 xifres al menys son 4, i aixó es molt (1000 lts.) i aixó només es coneix ací Xàbia, que ja a pasat una volta, aixina que no sería la primera!!!
Pero ja se que vols dir al menys 3 xifres, de 100 per amunt, que jo ja ho firme.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #718 el: 09 de De Nov. de 12, 20:40:13 p. m. »
situació bona per a vore quantitats importants (mes de 3 xifres?, jo crec que si).
Home Alex, tots tenim ganeta de molta pluja, pero no trobes que ten pases amb més de 3 xifres???,
més de 3 xifres al menys son 4, i aixó es molt (1000 lts.) i aixó només es coneix ací Xàbia, que ja a pasat una volta, aixina que no sería la primera!!!
Pero ja se que vols dir al menys 3 xifres, de 100 per amunt, que jo ja ho firme.

Ja,ja,ja tens raó, el prozac de les últimes setmanes al vore que no plovia m'ha pegat mal...jajajaja 1000 mm espere que no...tens raó més de 2 xifres, això si.  ;) ;) ;)

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
« Respondre #719 el: 09 de De Nov. de 12, 21:37:42 p. m. »
jo amb la meitat(500mm) em conformava...jajaja

quant de moviment.., ja era hora..... :)...jo pensava que estàveu d'exàmens o de vacances a l'estranger....

Per cert, els entesos quina predicció em fan per al marató de valència del dia 18?( predicció meteorològica, no de resultat en la cursa..... ;) )