Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89540 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 367
    • METEOXABIA
Re:Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #720 el: 09 de De Nov. de 12, 21:43:43 p. m. »
Per cert, els entesos quina predicció em fan per al marató de valència del dia 18?( predicció meteorològica, no de resultat en la cursa..... ;) )
A vore si em superes a mí, tinc 3 h. 12 min., vinga ánim!!!

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #721 el: 09 de De Nov. de 12, 22:07:59 p. m. »
NOOO me convertit en el pesimista del fòrum  :o

jejejeje, esperaré a demá de matí per treure una conclusió mes clara...
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
« Respondre #722 el: 09 de De Nov. de 12, 23:48:37 p. m. »
Per cert, els entesos quina predicció em fan per al marató de valència del dia 18?( predicció meteorològica, no de resultat en la cursa..... ;) )
A vore si em superes a mí, tinc 3 h. 12 min., vinga ánim!!!
jejeje, ni amb mig quilo d'EPO faig jo eixe temps.......amb mitja hora mes que  tu ja em conformava... :P

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #723 el: 10 de De Nov. de 12, 09:41:46 a. m. »
Bon día:
Pel moment ja bufa el gregalet i això que encara és dissabte pel matí.
Els models cada cop ho tenen més clar i demà comença la festa. A vore si per fi podem fer un bon seguiment.
I si s'acumpleix l'Europeu el dimarts per la nit més traca.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #724 el: 10 de De Nov. de 12, 10:19:58 a. m. »
Se están plegando el resto de modelos al Europeo, que muestra de nuevo hoy una salida calcada a las anteriores, incluso alargando más la inestabilidad, y dando más vigor al anticiclón centroeuropeo, con vientos de levante que arrancarían desde la otra punta del Mediterráneo ::)
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
« Respondre #725 el: 10 de De Nov. de 12, 13:02:12 p. m. »
Pareix que es confirma el panorama.
Ara el meu dubte existencial, es si començarà a ploure abans de les 3 del mig dia de demà. Te collons la cosa, pase mesos esperant estes situacions i quan estan ahi me toca fer la paella a llenya.
Xàtiva

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #726 el: 10 de De Nov. de 12, 13:24:51 p. m. »
Bon dia  ;D...

alegria*

Sempre creuant els dits perque mai es pot dir que la cosa està segura, poquet a poquet el GFS va allargant les pluges de cara a la setmana que ve seguint els pasos que li porta d'avantatge l'ECMWF.
 pipa*
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #727 el: 10 de De Nov. de 12, 19:46:07 p. m. »
Ja tenim el COSMO-7 amb els seus acumulats fins dilluns a les 00h, és a dir, a la meitat del temporal. La segona part acumularia més pluja a la província d'Alacant del que es reflexa de moment.
« Darrera modificació: 10 de De Nov. de 12, 19:48:48 p. m. per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #728 el: 10 de De Nov. de 12, 19:49:15 p. m. »
Ja tenim el COSMO-7 amb els seus acumulats.

Ojo, fins a les 00Z de dilluns, això és mig episodi.  8)

Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #729 el: 10 de De Nov. de 12, 20:03:14 p. m. »
Ja tenim el COSMO-7 amb els seus acumulats.

Ojo, fins a les 00Z de dilluns, això és mig episodi.  8)

Què ràpid has estat! :D

Mireu el MM5 (Universitat Illes Balears) amb acumulats de més de 200 mm a bona part del S de la província de València.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #730 el: 10 de De Nov. de 12, 20:44:04 p. m. »
Mirant tots els models fins el moment pareix q la festa començarà mes fort al sud de València i a la matinada es desplaçarà cap al sud i afectarà les comarques del nord d'Alacant.
Apenes queden 18 hores per a vore si tot s'acompleix.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #731 el: 10 de De Nov. de 12, 20:57:01 p. m. »
Este es un mapa para la medianoche del lunes del NAE, y muestra el viento que tendremos a 1500 metros....Y ojo que debido a la ubicación de la DANA el viento va a ser de levante y de gregal en capas bajas y medias, y de ESE en capas altas, y cuando pasa todo esto, las precipitaciones cuantiosas no suelen faltar a su cita, ya que suelen producirse en situaciones de acusada inestabilidad, y en esas horas sobre todo ojo al S de Valencia y a Alicante, lo que crezca vendrá del mar y dará de lleno a estas zonas, el resto del SE también pillará, pero en principio esa zona será la más beneficiada, siendo la zona 0 el Gregal Alley. Vientos de levante en todas las capas se refleja en una elevadísima humedad relativa, que es quizás lo que falló en otras situaciones que hemos tenido en este otoño

Durante esas horas la inestabilidad será muy acusada frente a nuestras costas, estaremos en la zona de divergencia de la DANA, y según los mapas los ascensos de aire asociado a esto serán muy violentos, y además con valores decentes de CAPE y LI, con los otros factores esto quiere decir que se podrán generar nubes de gran desarrollo vertical, nubes puestas en pie, de kms y kms de altura, y con base baja, esto se refleja como tormentas fuerte, lluvia torrencial, y posibles mangas marinas en la costa, aunque puede que no se aprecien por la lluvia, o por faltar luz

Y por último, algo que se observa en general esta tarde, y es que los modelos tienden a desplazar a la baja en superficie un poco mas al S que esta mañana, y eso sería lo mejor que podría pasar, porque recibiriamos todos, si la baja finalmente se situase entre Palos y Cabo de Gata, no descartaría ver un aviso naranja para el litoral S de Alicante, y si nos sale redondo, algún rojo para el Orinal ::) ...Muchos mapas, muchas cosas y tal tenemos para hacer previsiones, pero después estas cosas tienden a tener vida propia y a hacer lo que les da la gana, asi que al final siempre lo unico que vale es satelite y radar (si no caen uno tras otro :P)

Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Tiempo Valencia

• Pluja
  • *
  • Missatges: 409
  • Valencia. 13 d'Octubre de 2008
    • BLOG DE LA MÉTEO! TIEMPO VALENCIA.
« Respondre #732 el: 10 de De Nov. de 12, 22:37:54 p. m. »
Resultará que la situación que menos hemos comentado, pueda ser la mas favorable de todo el otoño?

Ojalá sea así, y no parece que vaya a ser de unas horas, sino con varios "mini-episodios" dentro de un episodio grande.

Suerte para tod@s.  ;D
Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #733 el: 10 de De Nov. de 12, 23:02:16 p. m. »
Núvols+Pluja
Vent

Algu pot confimrar quin model gasten els de meteomedia? Són Canadencs però no estic segur que siga el GEM.
« Darrera modificació: 10 de De Nov. de 12, 23:07:46 p. m. per MeteoCanals »

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 367
    • METEOXABIA
« Respondre #734 el: 10 de De Nov. de 12, 23:54:08 p. m. »
Algu pot confimrar quin model gasten els de meteomedia? Són Canadencs però no estic segur que siga el GEM.
Jo he mirat i tampoc ho se, pero val la pena, es veu molt clar per tindrer una xicoteta idea.