Autor Tema: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)  (Llegit 448 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat vigilant

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 103
  • Amad y dejaos amar. Fd: Meteowikifriky.
    • Meteorologia i física teòrica
Hola a tots!

Tinc el plaer d'anunciar-vos la defensa de la meua tesi doctoral, a la que esteu tots convidats:

Títol: Nuevos modelos de probabilidad de la precipitación: Aplicación a España, y en particular, al País Vasco.
Autor: Roberto Moncho Agud
Departament: 345 Fís. De la terra i Termodinàmica
Programa: 345D Física del Medi Ambient
Centre de lectura: Biblioteca General (Burjassot)
Lloc: Salón de Actos
Data: 31/01/2012
Hora: 11:00:00
http://sestud.uv.es/contenidos.asp?nivel=87&cont=2

Lamentablement no podré fer ningún dinar ni res amb vosaltres, perquè els doctorats tenim l'obligació (no escrita) de dinar amb els membres del tribunal després que s'haja clausurat l'acte. Però per si us interessa asistir, os comunique que esteu convidats a l'acte.

La llengua de la xerrada serà en castellà perquè un dels membres del tribunal és basc.

Salutacions ;)
Barri Sant Marcel·lí. València Capital

No a la discriminació. Sí a la diversidad social.
No a la violència. No a la heterofòbia. No al etnocentrisme.Fes l'amor y no la guerra.


Slutacions cordials a tothom... El vostre amic, El vigilant llevantí

www.temps.cat

Desconnectat vigilant

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 103
  • Amad y dejaos amar. Fd: Meteowikifriky.
    • Meteorologia i física teòrica
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #1 el: 28 de Gen de 12, 23:38:01 pm »
RESUMEN

El agua en España es un bien escaso, pero en algunas ocasiones puede derivar en un riesgo de inundaciones que repercute no sólo en el medio urbano y en la actividad humana, sino también en el medio natural. Ese es el caso del litoral mediterráneo, pero también cada vez más de otras regiones como la vertiente cantábrica. En el contexto del cambio climático, el estudio de las precipitaciones en el País Vasco es de gran trascendencia para la planificación del territorio y la conservación de los ecosistemas.

Uno de los campos no resueltos totalmente por la climatología es la modelización probabilística de las precipitaciones intensas a escala diaria y subdiaria. Por ello, resulta importante desarrollar una metodología que permita corregir los errores sistemáticos de la precipitación proyectada por los modelos climáticos. En este trabajo, se han construido dos modelos de probabilidad basados, respectivamente, en una modificación de la distribución de Gumbel y otra de la distribución Log-Logística.

Los nuevos modelos propuestos han sido sometidos a dos pruebas. En primer lugar se ha estudiado la bondad de ajuste para 108 observatorios de España. En este caso se analizaron las relaciones climáticas de los parámetros de ajuste y se vio que los modelos de probabilidad se ajustan mejor para los climas lluviosos que para los secos. En la segunda prueba, la misma metodología ha sido empleada para corregir la distribución de probabilidad de diferentes modelos regionales del clima, en base a 156 observatorios del País Vasco. En concreto, se transformó la distribución de probabilidad diaria de 7 modelos regionales del clima (Aladin-ARPEGE, CLM-HadCM3Q0, HIRHAM-HadCM3Q0, HIRHAM-BCM, RECMO-ECHAM5-rt3, REMO-ECHAM-rt3 y PROMES-HadCM3Q0.).

Los resultados mostraron que el método desarrollado en esta tesis corrige adecuadamente las distribuciones de probabilidad de los modelos, obteniendo un error relativo medio que en general fue inferior al 5% sobre la simulación de la media, y del 1% sobre la simulación del número de días sin precipitaciones.

Con ello, a lo largo del siglo XXI y bajo el escenario A1B, cabe esperar una intensificación de la precipitación diaria y subdiaria. Así por ejemplo, la precipitación con un período de retorno de 100 años aumentará hasta un 30% en 2001-2040 respecto a 1961-2000, en áreas del oeste de Vizcaya. Para el período 2041-2080, el aumento puede incluso superar el 50% en la mayor parte del territorio. Esta intensificación se interpreta como una consecuencia del proceso de mediterraneización que experimentaría el clima oceánico más meridional, si se cumple la expansión de la célula de Hadley prevista por los modelos climáticos globales.

La principal novedad de ese trabajo ha sido el desarrollo de los dos nuevos modelos de probabilidad, así como su aplicación para la corrección del error sistemático de series temporales de precipitación. Sin embargo, estos modelos también pueden emplearse para otros tratamientos de datos, tales como rellenar los huecos de series incompletas o corregir inhomogeneidades. Finalmente, otra de las novedades de este estudio es la profundización matemática del concepto de la intensidad, mediante un índice n que hace referencia al comportamiento de la intensidad máxima de la precipitación en función del tiempo.

Barri Sant Marcel·lí. València Capital

No a la discriminació. Sí a la diversidad social.
No a la violència. No a la heterofòbia. No al etnocentrisme.Fes l'amor y no la guerra.


Slutacions cordials a tothom... El vostre amic, El vigilant llevantí

www.temps.cat

Desconnectat borinot

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 67
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #2 el: 29 de Gen de 12, 19:59:15 pm »
Robert, enhorabona per davant. I segur de defendràs l'assupte perfectament (qualsevol et para a tu quan  t'enganxes a xarrar  ;D)

La veritat es que m'agradaria anar a veure't però m'es completamente impossible. Moltíssima sort.

Una abrassada.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #3 el: 29 de Gen de 12, 21:05:02 pm »
Hola Dr Ph. Robert. Enhorabona!!!


Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #4 el: 29 de Gen de 12, 22:42:17 pm »
Enhorabona Robert, i a per la tesi doctoral. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #5 el: 29 de Gen de 12, 23:14:25 pm »
Enhorabona Robert, i a per la tesi doctoral. ;)

El mateix dic, enhorabona!  :D

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #6 el: 29 de Gen de 12, 23:14:33 pm »
Enhorabona per que això ja tens ahi i com ja estem acostumats, deixaràs bocabadats als del comité avaluador.

Llástima per que treballe i no puc acudir.

Endavant!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat MeteoCanals

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #7 el: 30 de Gen de 12, 15:09:54 pm »
Enhorabona Robert! que tingues molta sort davant del tribunal  ;)

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #8 el: 30 de Gen de 12, 19:17:20 pm »
Doncs igual si que vaig :D

Ara que estic de "vacances" em pense que m'arrimarè fins a Burjassot per a veure com sel's cau la baba als del tribunal  ;D
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat vigilant

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 103
  • Amad y dejaos amar. Fd: Meteowikifriky.
    • Meteorologia i física teòrica
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #9 el: 31 de Gen de 12, 19:55:23 pm »
Moltes gràcies a tots! :D

La cosa ha anat bé. La nota ja la sabeu ;D
I gràcies a Alzimet per la seua assistència.

Salutacions!
Barri Sant Marcel·lí. València Capital

No a la discriminació. Sí a la diversidad social.
No a la violència. No a la heterofòbia. No al etnocentrisme.Fes l'amor y no la guerra.


Slutacions cordials a tothom... El vostre amic, El vigilant llevantí

www.temps.cat

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #10 el: 31 de Gen de 12, 20:52:18 pm »
Moltes gràcies a tots! :D

La cosa ha anat bé. La nota ja la sabeu ;D
I gràcies a Alzimet per la seua assistència.

Salutacions!

Crec que parle per tots si dic que estem molt orgullosos de tu, Robert  :-*

Enhorabona de nou!  festa*

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #11 el: 31 de Gen de 12, 21:13:28 pm »
Moltes gràcies a tots! :D

La cosa ha anat bé. La nota ja la sabeu ;D
I gràcies a Alzimet per la seua assistència.

Salutacions!

Ha pagat molt la pena fer el viatge des d'Alzira per a veure per primera vegada com algú presentava la seua tesi doctoral. Robert, la nota que t'han ficat, Excel·lent Qum Laude, ha estat merescuda sense dubte!. Algú que fa una presentació fins i tot millor que el llibre que presenta als examinadors se la mereix sense contemplacions. Que dir, és que fins i tot has aconseguit que m'enterara de moltes de les coses que explicaves. :P

Però ací no acaba tot, la gent ha de saber que, a diferència de moltes de les tesis que es publiquen la teua destaca perquè és innovadora, i és realment una aportació útil per a la ciència: és pot aplicar per a radars, models climàtics, Nowcàsting i un llarg etc., en les preguntes s'ha notat que tenies entusiasmats als examinadors (alguns més que altres jejeje)
També has tingut algun error, tots sóm humans, però per a que el que més s'hagen fixat els del tribunal haja sigut en la ubicació de l'estació d' El Prat...

En fí, la enhorabona ja te la he donat en persona, ací sols em queda dir que gràcies a tú Robert, per ser com eres i (açò sols és un exemple) atendre en un dia tan especial com hui a les alertes de SSW. No canvies mai!

PD: quan estiga per internet pasam el link que me la llegiré ben agust!

Salutacions!
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #12 el: 31 de Gen de 12, 22:01:14 pm »
La més sincera de les Enhorabones, Robert. Segurament ho mereixa i més. També m'agradaria fer-li un ull a la Tesi.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #13 el: 01 de Feb de 12, 12:04:55 pm »
Dr. Ph Moncho, la penjaràs en algún servidor* de la univ. de valència? en la teua web? on?

* encara estàn els Vilma, Pulgoso i eixos? o ja han canviat els noms?

Desconnectat vigilant

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 103
  • Amad y dejaos amar. Fd: Meteowikifriky.
    • Meteorologia i física teòrica
Re: Charla sobre distribución de probabilidad de la precipitación (31 de enero)
« Respondre #14 el: 01 de Feb de 12, 16:53:20 pm »
Gràcies a tots per les salutacions!! :D

Jon Sáenz, membre del tribunal i forer de metered, va dedicar unes paraules als aficionats a la meteorologia durant al torn de paraula!

Dr. Ph Moncho, la penjaràs en algún servidor* de la univ. de valència? en la teua web? on?

* encara estàn els Vilma, Pulgoso i eixos? o ja han canviat els noms?

La penjaré en ambdós llocs, hehe. El que passa és que estic esperant a que em passen escanejada l'acta de la defensa per a adjuntar-la en la versió definitiva. Supose que durant els propers dies m'ho passaran, hehe

Salutacions!

PD: No vaig vore molts professors, hehehe. Només puc dir-te que els membres del tribunal foren escollits pel departament i vaig tindre l'honor de suggerir molts noms. Finalment foren: Fernando Belda (AEMET Múrcia), Jorge Tamayo (AEMET València), Jon Sáez (Universidad del País Vasco), Javier Martín vide (Universitat de Barcelona) i César Coll (Universitat de València). Els revisors externs foren (Joan Cuxart, Mª José Estrela y J. Antonio Guijarro).
Barri Sant Marcel·lí. València Capital

No a la discriminació. Sí a la diversidad social.
No a la violència. No a la heterofòbia. No al etnocentrisme.Fes l'amor y no la guerra.


Slutacions cordials a tothom... El vostre amic, El vigilant llevantí

www.temps.cat