Autor Tema: Seguiment Situació Especial #Siberiana2012  (Llegit 32795 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Seguiment Situació Especial #Siberiana2012
« Respondre #15 el: 01 de Feb de 12, 19:00:17 pm »
Bé, acabe de parlar amb ell i pot ser s'apunte al seguiment, la veritat és que un tío que val la pena  :).
Per el que he pogut comprovar ell també s'extranya que els models cada cop sin millors i neu em tenim segur i la cota pot baixar a 0 si la matinada del divendres encara queda algun floc perdut per la meua zona...
Cavallers a somiar!

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #16 el: 01 de Feb de 12, 19:03:53 pm »
Lo que m'agrada es que el que caiga es mantindrá dies...que ganes i que nervits!
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #17 el: 01 de Feb de 12, 19:09:47 pm »
Bé, acabe de parlar amb ell i pot ser s'apunte al seguiment, la veritat és que un tío que val la pena  :).
Per el que he pogut comprovar ell també s'extranya que els models cada cop sin millors i neu em tenim segur i la cota pot baixar a 0 si la matinada del divendres encara queda algun floc perdut per la meua zona...
Cavallers a somiar!

El "truco" pot ser estiga en el aport extra d'humitat que tenim des del sud:

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #18 el: 01 de Feb de 12, 19:14:24 pm »
Bona vesprada, ja falta menys per començar aquesta Ola de fred que espere que ens duga moltes sorpreses i no desil•lusions, encara que a mi ja m’ha dut, no anar el diumenge a esquiar…. :'(

Així que espere que neve i faça molt de fred. Perdo per els que tenen cultius. ;D

De moment els models pinten bé. Maldonado marca neu per a demà.
La pressió atmosfèrica és de 1009.8 hPa

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #19 el: 01 de Feb de 12, 19:16:48 pm »
Ací avall acaba de girar-se gregal i encara son les 7 de la vesprada y la tempeartura ha baixat 3 graus en una hora. Are tenim 12,5º (hi ha que reconéixer que hui em aplegat als 19º  :o). Escomencem bé el seguiment.

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #20 el: 01 de Feb de 12, 19:17:14 pm »
Temperatura molt alta 9,4º ara a Bocairent... crec que si no baixa ràpid, el primer que veiem serà plutja...
Bocairent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #21 el: 01 de Feb de 12, 19:17:44 pm »
Temperatura molt alta 9,4º ara a Bocairent... crec que si no baixa ràpid, el primer que veiem serà plutja...

Tranquil encara no ha entrat l¡aire fred.
Ontinyent, València.

Desconnectat Tiempo Valencia

• Pluja
  • *
  • Missatges: 409
  • Valencia. 13 d'Octubre de 2008
    • BLOG DE LA MÉTEO! TIEMPO VALENCIA.
« Respondre #22 el: 01 de Feb de 12, 19:25:52 pm »

::)

;D

13.5º a la ciutat de València.
Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #23 el: 01 de Feb de 12, 19:41:00 pm »
Podriem anar posat estes dades, que són les mes interessants:

Temp.:  9,5º
Hum:    45%
P.Reixiu:-1,8º Pujant.
P.Vapor: 5,5 estable
Presió: 1008,3 baixant.
Dir Vent: WNW

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #24 el: 01 de Feb de 12, 19:49:21 pm »
Temperatura: 11,8ºC
Hum: 44%
P.Reixiu: -3º
Pressió: 1006,6 hPa.
Vent: NW
Agullent, València.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #25 el: 01 de Feb de 12, 19:52:35 pm »
Temperatura: 10,8º (-2,2º en la última hora)
Humetat: 46% (mínima del día 35)
Punt de reixiu: -0,35º
Pressió: 1006
Vent:molt variable: del N-E-S (ja no bufa ponent)

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #26 el: 01 de Feb de 12, 19:57:03 pm »
Jo les aposte a ca Marius.

I ja mes en sèrio... això de la neu ho veig encara molt lluny de estar clar. A l'Aitana, segur, pero als demes llocs, fins esta nit, que els models vejen com, exactament, ha saltat el front fred les serralades del nord de la península, nos estarà gens clar. Depenem de que la borrasqueta s'allargue cap al oest lo suficient i les suficients hores per a que conseguixca tirar-mos damunt un poc de gregal, i això depén de la quantitat d'humitat que conseguixca saltar eixes serralades del nord.
Com a bon auguri, tenim que la presió ara mateix està algo mes baixa de lo que les models preveien, lo qual és síntoma que al menys en capes mitjanes està pujant l'humitat. I es que no n'hi ha que perde de vista un posible aport d'humitat des del sud en capes mitjanes, espentat per un xicotet acaragolament al golf de Cadis.

Una bona situació per a fer-mos pedre el temps mirant mapetes d'eixos i no treballar. Després vendràn les llàgrimes....

Cuanta raó tens! Li tinc una por a l'eixida dels models d'esta nit, durant tota la vesprada estic enrecordant-me de la situació del 19 de Desembre de 2009, si no recorde mal, dies abans ho teniem tots clar, anava a caure una bona nevadeta que segons llocs podia deixar bons gruixos, i en l'ultimissima eixida dels models va cambiar el rumb de la borrasca, no se on va anar a parar, que tot es va quedar en "fam i puses", i tots nosaltres en cara de bobos i "suicidant-se massivament", eixa decepció no la olvidare en la vida  :'( Espere que no torne a passar enguany...
« Darrera modificació: 01 de Feb de 12, 19:58:48 pm per floquet »
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #27 el: 01 de Feb de 12, 19:59:32 pm »
Jo ja m'he posat "malalt" i ixc a les 9 cap a Montitxelvo. Quan arribe ja posaré on-line l'estació i podré penjar les dades al fòrum per a veure com evoluciona, ja que jo estic en la zona dels vint-i-pico litres, ja vorem...!

Per ací València ja està mig núbol, o completament.

Adéu!

PD: Per cert, els mapes d'aquesta eixida de l'europeu també son per a enmarcar, però primer demà, després ja vorem  ;D ;D !
« Darrera modificació: 01 de Feb de 12, 20:01:15 pm per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #28 el: 01 de Feb de 12, 20:04:15 pm »

I ja mes en sèrio... això de la neu ho veig encara molt lluny de estar clar. A l'Aitana, segur, pero als demes llocs, fins esta nit, que els models vejen com, exactament, ha saltat el front fred les serralades del nord de la península, nos estarà gens clar. Depenem de que la borrasqueta s'allargue cap al oest lo suficient i les suficients hores per a que conseguixca tirar-mos damunt un poc de gregal, i això depén de la quantitat d'humitat que conseguixca saltar eixes serralades del nord.
Com a bon auguri, tenim que la presió ara mateix està algo mes baixa de lo que les models preveien, lo qual és síntoma que al menys en capes mitjanes està pujant l'humitat. I es que no n'hi ha que perde de vista un posible aport d'humitat des del sud en capes mitjanes, espentat per un xicotet acaragolament al golf de Cadis.

Una bona situació per a fer-mos pedre el temps mirant mapetes d'eixos i no treballar. Després vendràn les llàgrimes....

Cuanta raó tens! Li tinc una por a l'eixida dels models d'esta nit, durant tota la vesprada estic enrecordant-me de la situació del 19 de Desembre de 2009, si no recorde mal, dies abans ho teniem tots clar, anava a caure una bona nevadeta que segons llocs podia deixar bons gruixos, i en l'ultimissima eixida dels models va cambiar el rumb de la borrasca, no se on va anar a parar, que tot es va quedar en "fam i puses", i tots nosaltres en cara de bobos i "suicidant-se massivament", eixa decepció no la olvidare en la vida  :'( Espere que no torne a passar enguany...

També l'octubre del 2010 teníem una supergota freda i en l'ultim moment la borresqueta li se va ocórrer anar-se'n mes cap a l'est i ens vam quedar fets pols  :'(... Però collons algun dia serà diferent i en l'ultim instat tot serà mes favorable... I pq no pot ser demà?  ::)

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #29 el: 01 de Feb de 12, 20:09:18 pm »

També l'octubre del 2010 teníem una supergota freda i en l'ultim moment la borresqueta li se va ocórrer anar-se'n mes cap a l'est i ens vam quedar fets pols  :'(... Però collons algun dia serà diferent i en l'ultim instat tot serà mes favorable... I pq no pot ser demà?  ::)

Pego, ixes preguntetes del final tipus: I pq no pot ser demà? i pq no és esta la bona? i pq no..? sempre acaben malament...  ;D ;D :-si :-si !

Però jo també me les pregunte!!

Montitxelvo, València.