Autor Tema: Seguiment Situació Especial #Siberiana2012  (Llegit 32765 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re: Seguiment Situació Especial #Siberiana2012
« Respondre #195 el: 02 de Feb de 12, 13:00:13 pm »
Està despejant-se ràpidament per ací Alzira, al capdavall 2,4mm, que si mou el mestral no impediran l'arribada de les temudes gelades negres durant les 2 pròximes nits  :-\

Ara la situació ja s'ha quedat molt restringida a l'extrem Sud de la Safor i l'Est de la Marina, on en conjunt els models preveien que duraria més.
Respecte a les previsions que vaig fer ahir dir que no va ser una bona idea donar-les en base gairebé únicament al Hirlam 0.05º de les 12Z. La eixida d'aquest matí havia canviat bastant, semblant-se al que pasava a la realitat, és a dir amb menys fred i menys pluja. Ho tindrem en compte  per a pròximes situacions.

Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #196 el: 02 de Feb de 12, 13:05:02 pm »
M'acaben de cridar de Pego, en estos moments estem a 3º al poble mateix i comença a fer aigua-neu...si per una d'estes li s'ocurreix entrar la nuvolada que tenim just enfront nostre la neu podría estar assegurada... està difícil però no impossible.. ja vos conte.
Edite: Les muntayes del voltant del poble comecen a enfarinarse.

Tone a editar: A la webcam de ma casa es poden vore les volves de neu passar barrejades amb l'aigua. Quina gràcia!
« Darrera modificació: 02 de Feb de 12, 13:08:55 pm per Pego »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #197 el: 02 de Feb de 12, 13:15:17 pm »
Comença  a assomar el sol tímidament i la temperatura es mou un poc cap amunt: 1,1º

Lo raro és que la presió està tornant a baixar : 1006,9, quan fa un rato teniem 1008.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #198 el: 02 de Feb de 12, 13:21:35 pm »

Respecte a les previsions que vaig fer ahir dir que no va ser una bona idea donar-les en base gairebé únicament al Hirlam 0.05º de les 12Z. La eixida d'aquest matí havia canviat bastant, semblant-se al que pasava a la realitat, és a dir amb menys fred i menys pluja. Ho tindrem en compte  per a pròximes situacions.

Salutacions

Sí, l'HIRLAM ens va marejar a tots. Primer feiem unes valoracions com cal: interpretant localment les mapes dels grans models, que és lo normal (no com a meteoret, que interpreten això del 'anàlisis de modelos' com voler ser mes 'listo' que els models, cosa dificil. I al revés: no volen que s'interpreten de una forma local quan això és precisament lo que s'ha de fer i lo que significa 'interpretar modelos')

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #199 el: 02 de Feb de 12, 13:42:50 pm »
Buf, estic en festes i no puc mirar res, creieu que nevarà més en Bocairent o açò ha sigut tot? Avui quan anava a dormir caia bona neu, al pole no  ha quallat, però la Mariona està ben blanca!
Bocairent, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #200 el: 02 de Feb de 12, 13:49:16 pm »
Què és el pole, tort? Si t'has alçat tard puc dir-te que este matí havia cuallat al poble i al santo cristo. Ara s'ha desfet i la mariola no està com este matí
]

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #201 el: 02 de Feb de 12, 13:50:14 pm »
 En Otos lo esperat, cap a les 12 em comenten que ha nevat un poquet, però res, 4 volves, el benicadell amb una emblanquinada . Ara el cel mig nuvol, vent de gregal i encara no arribe ni als 5º.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #202 el: 02 de Feb de 12, 13:53:59 pm »
Bé, al menys he vist alguna microvolveta i em arreplegat 9,2 mm.
A vorer si en un poc de sort entra més precipitació, ja que gregal en tenin i vegem alguna coseta més. Si no a esperar a l'altra...

4.7ºC
60%
Pt.reixiu: -2.4ºC
1010.8 hPa

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #203 el: 02 de Feb de 12, 14:05:41 pm »
En italia sempre pillen...

105cm
« Darrera modificació: 02 de Feb de 12, 14:23:58 pm per Sergifred »
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #204 el: 02 de Feb de 12, 14:11:34 pm »

"Cuidao"... que la situació està lluny d'haver-se acabat...

Si parles amb qualsevol vell, es dirà que lo normal en les grans nevades del passat, ha segut sempre que veníen precedides per una ola de fred d'una setmana i nevades xicotetes, testimonials, i que sols al final, quan els temperatures es recuperaven, venien els grans nevades.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #205 el: 02 de Feb de 12, 14:20:18 pm »

"Cuidao"... que la situació està lluny d'haver-se acabat...

Si parles amb qualsevol vell, es dirà que lo normal en les grans nevades del passat, ha segut sempre que veníen precedides per una ola de fred d'una setmana i nevades xicotetes, testimonials, i que sols al final, quan els temperatures es recuperaven, venien els grans nevades.
Vols dir que lo de esta semana es un amago? Bueno pareix que el azoreño i escandinavo sen van de boda un altra vega la semana próxima, tindrem un altra oportunitat...
Xàtiva, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #206 el: 02 de Feb de 12, 14:25:41 pm »
Buenas, per ací estan entrant núbols des de l'est gràcies al gregal que bufa, i la pressió, com diu Vaqueret, va baixant (1006.1hpa).
Aau
Montitxelvo, València.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #207 el: 02 de Feb de 12, 14:33:57 pm »
Buenas, per ací estan entrant núbols des de l'est gràcies al gregal que bufa, i la pressió, com diu Vaqueret, va baixant (1006.1hpa).
Aau
Pel que veig en l'estació del Menetjador, en altura els vents son de W.

En Alcoi pressions entre 1006.0 hpa y els 1008.0 hpa. Es estrany que baixe, quant tots els models indique que a hores d'ara deuriem d'estar prop de tindre 1012, sorpresa d'ultim hora?
« Darrera modificació: 02 de Feb de 12, 14:37:04 pm per Alcoianet »
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Fontyx

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 45
« Respondre #208 el: 02 de Feb de 12, 14:35:15 pm »
A Muro esta encapotantse altra volta i nuvols ben negrets, vorem si tora a fer algo encara que siga micona!!! temperatura de 5 graus
Muro d'Alcoi, Alacant.

Desconnectat INRI666

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 320
  • BARX (La Drova)
« Respondre #209 el: 02 de Feb de 12, 14:35:19 pm »

Tone a editar: A la webcam de ma casa es poden vore les volves de neu passar barrejades amb l'aigua. Quina gràcia!
si que es veuen... :).....ja que per ací res de res em torbaré mirant com comença a nevar per ahí...