Autor Tema: Seguiment Situació Especial #Siberiana2012  (Llegit 32798 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat ontinyentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 68
Re: Seguiment Situació Especial #Siberiana2012
« Respondre #300 el: 03 de Feb de 12, 15:01:53 pm »
hola a tots!!!!desde ben menut he sigut un gran amant de la meteorologia i hui estic molt content de poder comensar a aprendre de tots vosaltres.
com veieu la situació per a la propera setmana?a les previsions d´ontimet apareix posibilitat de nebuscar diumenge...com esta la cosa?

Desconnectat beneiximet

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 19
« Respondre #301 el: 03 de Feb de 12, 15:04:35 pm »
Hola a tots,

Vosaltres que coneixeu millor la zona, com estara la temperatura Diumenge de mati a Casas del Senyor(Monover).
Tinc que anar a fer la carrera de la "Sierra del Coto".

Que hem podeu dir??
Beneixida, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #302 el: 03 de Feb de 12, 15:25:16 pm »
hola a tots!!!!desde ben menut he sigut un gran amant de la meteorologia i hui estic molt content de poder comensar a aprendre de tots vosaltres.
com veieu la situació per a la propera setmana?a les previsions d´ontimet apareix posibilitat de nebuscar diumenge...com esta la cosa?
no crec que el diumenge faja res, prestali mes atencio a lo que puga vindre a partir de dimecres, ah i benvingut al foro
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Tiempo Valencia

• Pluja
  • *
  • Missatges: 409
  • Valencia. 13 d'Octubre de 2008
    • BLOG DE LA MÉTEO! TIEMPO VALENCIA.
« Respondre #303 el: 03 de Feb de 12, 15:48:51 pm »
Buenas tardes.  :D

Mínima de 1.8º en el barrio de Marxalenes de Valencia, 1.7º en Viveros.

Actualmente tenemos 9.8º y un 23% de humedad.

Veremos esta noche... pinta ventosa... ojalá no entre el viento...

Y las previs....  :P

http://meteomarxalenes.blogspot.com/2012/02/prevision-fin-de-semana-3-al-5-2-2012.html
Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #304 el: 03 de Feb de 12, 16:14:33 pm »
Finalment minima de -2,7ºC a Agullent. una nit prou gelada, i la que ens espera pot ser encara millor. Ara marque la maxima del dia amb 5,5ºC.
Vorem si el diuemnge vegem matacabres i prestem atenció a la setmana que ve.. que pareix mogudeta.. ::)
Agullent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #305 el: 03 de Feb de 12, 16:17:06 pm »
Hola a tots,

Vosaltres que coneixeu millor la zona, com estara la temperatura Diumenge de mati a Casas del Senyor(Monover).
Tinc que anar a fer la carrera de la "Sierra del Coto".

Que hem podeu dir??

Hola Beneiximet. Jo diría que es trobaràs amb una temperatura entre 0 o -1º de bon matí fins a uns 8 o 9 al mig dia.

Desconnectat beneiximet

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 19
« Respondre #306 el: 03 de Feb de 12, 16:39:49 pm »

Eixa temperatura crec jo que la podrem aguantar.
En la carrera pujem a una altura de 1000m tres vegades, tambe tindrem eixes temperatures o son per al poble.
Beneixida, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #307 el: 03 de Feb de 12, 17:21:31 pm »
Amb una temperatua vora els 5ºC i una humitat sobre el 35%, el punt de reixiu està molt baix. -9º de P.Reixu...
Agullent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.846
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #308 el: 03 de Feb de 12, 17:27:06 pm »
La gent a Elx estava carpida de fred amb 1ºC  ;D

La veritat és que feia un vent molt gelat, i a mig matí la temperatura no superava els 7ºC.

Ací al Llombo la màxima ha sigut de 6,6ºC i ara comença a baixar a poc a poc.

O/T: Bodegues Torrevellisca de Fontanars dels Alforins dóna per finalitzada la col·laboració amb meteontinyent i no es descarta que en un futur no molt llunyà l'estació siga desconnectada  :'(

Per tant, el projecte d'actualitzar-la a una Davis Vantage Pro2 per tal d'acabar amb les interferències que la deixen inoperativa algunes hores al dia (no sempre, clar) queda aparcat indefinidament. També queda en l'aire un projecte experimental que volia enllestir AEMET amb algunes estacions d'aficionats.

Esperem que el sentit comú permeta que l'ordinador seguisca en marxa com fins ara oferint unes dades importantíssimes. Per a qualsevol aclariment, ací teniu la possibilitat de contactar-hi.

Desconnectat borinot

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 67
« Respondre #309 el: 03 de Feb de 12, 17:33:13 pm »
Bon dia.
Analitzant una miqueta les temperatures registrades durant l'episodi hi ha una estació (molt coneguda pels habituals sorprenentment baixos registres) que es la de manises presa, que em té una miqueta "mosca".

En una situació tan ventosa que homogenitza moltíssim les temperatures en llocs relativamente propers, la diferència de les quals vé definit principalment pel gradient térmic per altura, es d'estranyar que haja marcat la nit passada pel que he vist grau i mig menys manises presa que Monserrat Casadalt.

So estaria mal que algú que tinga accès comprovara la calibració d'eixa estació.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #310 el: 03 de Feb de 12, 18:16:25 pm »
Bon dia.
Analitzant una miqueta les temperatures registrades durant l'episodi hi ha una estació (molt coneguda pels habituals sorprenentment baixos registres) que es la de manises presa, que em té una miqueta "mosca".

En una situació tan ventosa que homogenitza moltíssim les temperatures en llocs relativamente propers, la diferència de les quals vé definit principalment pel gradient térmic per altura, es d'estranyar que haja marcat la nit passada pel que he vist grau i mig menys manises presa que Monserrat Casadalt.

So estaria mal que algú que tinga accès comprovara la calibració d'eixa estació.

Com vaig dir anit, sí que es van produïr algunes inversions tèrmiques, i vaig posar un exemple a la Ribera i a la Costera de llocs molt propers que marcàven de 4 a 6ºC menys.

I per eixa zona pareix que hui sí que ha encalmat el vent en algun punt, a altres haurà calmat algunes estones i a altes haurà bufat tota la nit:

Montserrat - Casadalt: -1,1ºC
Manises - La Presa: -1,6ºC
Quart de Poblet - Ceamet: -3,4ºC
Torís - Aemet: -7,5ºC (està molt prop d'exa zona i a poca altitud)
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #311 el: 03 de Feb de 12, 18:20:38 pm »
Després de la màxima "relativament suau" de 6-7ºC, ja baixa dels 5ºC i el més destacable és la baixa humitat, per davall del 30%.

Tot i ser un episodi molt similar al de gener de 2005, aquell pareix que per ací va ser molt més fred, tant en mínimes com en màximes, i tenint els dos episodis les mateixes isos a 850hPa...  ???
Ontinyent, València.

Desconnectat flocon

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 15
« Respondre #312 el: 03 de Feb de 12, 18:25:14 pm »
per la propera nit pense que baixará a -6 a Ontinyent. Y per la semana que ve pot ser que la situacio siga mes favorable per a les precipitacións. ¿que penseu?
Ontinyent

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #313 el: 03 de Feb de 12, 18:27:54 pm »
Bona vesprada:
Pel que veig quanta gent nova! això està molt bé  :).
Ací ara mateix no bufa el vent i la temperatura marca 4,5º des d'una màx de 9º. Està baixant a un ritme de 1,8º per hora però supose que quan bufe el vent remuntarà que si no a vore a on para.
L'humitat del 44%.
PD He anat a córrer un ratet fa una estoneta i no entrava en calor de cap de manera... brrrrrrrrrrr quina briseta més agradosa, fins i tot el gos tenia ganes de tornar a casa...

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #314 el: 03 de Feb de 12, 19:46:52 pm »
Per Almansa màxima de 3,8ºC i ara (19:45h) tenim -0,7ºC en ratxes de vent mitjanes de 30 km/h .
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa