Autor Tema: JOC DE FOTOS: PAISATGES VALENCIANS.  (Llegit 63518 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat MeteoBeniaia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 249
  • Nuvolet!
    • Meteobeniaia
Re:JOC DE FOTOS: PAISATGES VALENCIANS.
« Respondre #135 el: 07 de Feb de 13, 09:08:23 am »
Jo crec que el poble és Villahermosa del Río, a l'Alt Millars, i la muntanya de darrere és Penyagolosa.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
« Respondre #136 el: 07 de Feb de 13, 15:49:31 pm »
 alegria*. Molt bé Meteobeniania, correcte. Te toca ficar foto.
Castelló. Plana Alta

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Nuvolet!
    • Meteobeniaia
« Respondre #137 el: 07 de Feb de 13, 19:41:23 pm »

On està aquesta font i el llavador? Una pista. La foto està feta el 12 d'octubre del 2007 en plena gota freda.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Nuvolet!
    • Meteobeniaia
« Respondre #138 el: 09 de Feb de 13, 09:58:45 am »
Vaig a donar una pista: les aigües d'eixa font van al riu Serpis però a tan sols 2 km. les aigües van al riu Girona

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #139 el: 09 de Feb de 13, 19:23:39 pm »
Si no m´enganye, és la font-safareig de Beniaia, situada a les afores de la població. Des d´aquest punt ix una ruta senderista que passa per l´antic poblat morisc de la Queirola i pel paratge natural del Condoig.
Un més dels bonicos paratges que hi ha al llarg del nostre territori, i que encara no he vist. Me l´apunte a la meua particular llista de llocs que tinc que visitar.
Castelló. Plana Alta

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Nuvolet!
    • Meteobeniaia
« Respondre #140 el: 09 de Feb de 13, 20:15:49 pm »
Correcte!!!  Cal conéixer aquest poble de 15 habitants. Té un microclima especial. L'any passat caigueren 1.105 litres i anit va caure una bona nevada a mitjanit que sols ha cuallat a les serres. I tant la Queirola com el Condoig són llocs que cal visitar.
Ara te pertoca triar poble o paratge. Enhorabona!

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #141 el: 10 de Feb de 13, 17:37:34 pm »
Bé, en espera de que l´oratge ens done alguna alegria, en forma líquida o sòlida, seguirem combatent l´avorriment meteorològic descobrint raconets del nostre territori. La següent foto no és meua, la he tret d´internet. Es tracta d´un paratge natural. La pregunta és quin paratge és. Per començar diré dos pistes: es troba en una zona molt plujosa (comparat amb la major part del territori valencià), i el principal atractiu que té, són els arbres que allà creixen.
« Darrera modificació: 10 de Feb de 13, 17:39:36 pm per gregal »
Castelló. Plana Alta

Desconnectat INRI666

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 320
  • BARX (La Drova)
« Respondre #142 el: 11 de Feb de 13, 16:10:36 pm »
Bon dia desde Mexic, eixa foto la conec..que ho tinc ben prop...:-).......es tracta del pla de surars o de les sureres, al terme de Pinet......crec q es zona protegida i microreserva pero ara no estic segur......
Si es correcte cedeix el meu torn q desde aci no puc buscar fotos... :(

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #143 el: 12 de Feb de 13, 16:41:09 pm »
Espere que t´ho pases molt bé per Mèxic, Inri  ;). Per ací seguim amb vent i més vent.
Efectivament, la foto és del Surar de Pinet. En el País Valencià només hi ha sureres en quatre zones: la més important és la serra d´Espadà amb 6000 hectàrees de boscos de sureres, tambe hi ha suredes en la serra Calderona, en alguns punts de la serra del desert de les Palmes (sobretot en la umbria de les Agulles de Santa Àgueda), i en el Surar de Pinet.
Les sureres solen crèixer en zones amb sòls àcids (amb un ph inferior a 7), i amb una pluviometria anual superior als 500 - 550 mm.
El Surar de Pinet té la particularitat de que es troba en terreny calcari, però el rentat del sòl, degut a l´alta pluviometria de la zona fa que el terreny tinga un ph baix, això permet la presència de sureres i tambè de pinastres (Pinus pinaster), un pi habitual també dels sòls àcids.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat germanbz

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
« Respondre #144 el: 19 de Feb de 13, 21:45:25 pm »
Espere que t´ho pases molt bé per Mèxic, Inri  ;). Per ací seguim amb vent i més vent.
Efectivament, la foto és del Surar de Pinet. En el País Valencià només hi ha sureres en quatre zones: la més important és la serra d´Espadà amb 6000 hectàrees de boscos de sureres, tambe hi ha suredes en la serra Calderona, en alguns punts de la serra del desert de les Palmes (sobretot en la umbria de les Agulles de Santa Àgueda), i en el Surar de Pinet.
Les sureres solen crèixer en zones amb sòls àcids (amb un ph inferior a 7), i amb una pluviometria anual superior als 500 - 550 mm.
El Surar de Pinet té la particularitat de que es troba en terreny calcari, però el rentat del sòl, degut a l´alta pluviometria de la zona fa que el terreny tinga un ph baix, això permet la presència de sureres i tambè de pinastres (Pinus pinaster), un pi habitual també dels sòls àcids.
Com s'agraïxen estes explicacions. Moltes gràcies, vivint a Benicàssim no tenia ni idea que a l'altre costat de les agulles hi havien sureres.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #145 el: 21 de Feb de 13, 00:40:03 am »
Gràcies a tú, Germanbz.
Antigament hi havien més sureres en tota la zona silícia de la serra. Huí en dia on més hi han és en eixa zona, en la vesant Noroest de les Agulles. També he vist alguns exemplars per la zona del Mas d´Huguet, entre la carretereta que puja a les antenes i la pista que va a la Pobla. Per la zona de les Santes tinc entés que també hi ha algunes.
Vull fer també una puntualització de lo que vaig escriure l´altre dia, ja que vaig posar que només hi ha quatre zones en territori valencià on creixen sureres, i acave d´enterar-me que un poc més al Nord del Surar de Pinet, en el barranc de Manesa (terme de Barx) també hi han.
Ja que he entrat, aprofitaré per ficar una foto, per si algú te ganes de calfar-se el cap. Quina ermita és aquesta i on es troba?
Castelló. Plana Alta

Desconnectat INRI666

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • BARX (La Drova)
« Respondre #146 el: 22 de Feb de 13, 22:43:16 pm »
Gràcies a tú, Germanbz.
Antigament hi havien més sureres en tota la zona silícia de la serra. Huí en dia on més hi han és en eixa zona, en la vesant Noroest de les Agulles. També he vist alguns exemplars per la zona del Mas d´Huguet, entre la carretereta que puja a les antenes i la pista que va a la Pobla. Per la zona de les Santes tinc entés que també hi ha algunes.
Vull fer també una puntualització de lo que vaig escriure l´altre dia, ja que vaig posar que només hi ha quatre zones en territori valencià on creixen sureres, i acave d´enterar-me que un poc més al Nord del Surar de Pinet, en el barranc de Manesa (terme de Barx) també hi han.
Ja que he entrat, aprofitaré per ficar una foto, per si algú te ganes de calfar-se el cap. Quina ermita és aquesta i on es troba?

Doncs sí, eres un crack de l'informaciò..... :o....jo que visc a 600 metres del barranc de manesa ni m'havia fixat en que hi havien sureres...... :P....

Ara a investigar la foto..............està prou fotut. A la dreta crec que és veuen xiprers........és un calvari?

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #147 el: 23 de Feb de 13, 23:44:47 pm »
Gràcies per lo de crack, però no és per a tant   ;D. Una de les coses bones que te aquest joc
és que podem descobrir raconets del nostre territori que desconeixem, i a voltes els tenim al costat de casa.
En quant a la foto, l'ermita és d'un sant del mes de gener, I rep una romeria. Ja donaré alguna pista més si veig que no l'encerta ningú
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #148 el: 25 de Feb de 13, 12:23:48 pm »
Pista: es troba en un tossalet solitari enmig d´una zona plana, i és molt visible des d´una autovia que passa prop.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat INRI666

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • BARX (La Drova)
« Respondre #149 el: 25 de Feb de 13, 21:59:53 pm »
mare meua....porte una chufa de vore fotos d'ermites.... pipa*......
pot ser l'ermita de Sant Antoni a Betxí?......més que res per les pistes ja que a eixa distància hi ha moltes que es pareixen....