Autor Tema: Fotografia de nit  (Llegit 5039 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Fotografia de nit
« el: 24 de Oct de 12, 10:58:13 am »
Hola a tots, estimats companys.

Vaig a penjar unes quantes fotos, totes elles fetes de nit. La técnica de les nocturnes es una mica complexa, i com tot en esta vida, quant més en faç i més experiéncia tens, millor resultats i projectes pots acometre. Per contra diré que es una técnica fotográfica molt divertida, i que t´engantxa a mida que vas endintsan-te en ella.

Sense gens de ganes d´enrollarme, vos deixe una xicoteta mostra. Ara bé, si qualsevol de vosaltres te el més mínim dubte al respecte, feu el favor de preguntar. A mí en tot el que puga, vos contestaré sempre i quant ho sapia....

Començe per unes nocturne tretes a la població d´Ibi mateix.














Aquestes properes dues fotos están fetes en les rodalies de la població d´Agost, en Alacant.











Tornem cap a Ibi, al paratge de Sant Pascual, vesant Sud del Parc Natural del Carrascar de la Font Roja.







Estes corresponent a la població d´Andermatt als Alps Suissos.











La seguent es de la vesant Sud de la serra de Gredos en Avila, en la població de Piedralaves.







I qui no ha fet mai una foto a la lluna plena?








Açó es tot, ja aniré penjant més endavant. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Alcoianeta

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 112
Re:Fotografia de nit
« Respondre #1 el: 24 de Oct de 12, 11:13:36 am »
Molt boniques, si senyor!
Alcoi - L'Alcoià

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Fotografia de nit
« Respondre #2 el: 24 de Oct de 12, 14:44:05 pm »
Molt xules totes. Preciosa la de la lluna plena.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Fotografia de nit
« Respondre #3 el: 24 de Oct de 12, 15:33:24 pm »
La d'Andermatt és una canya, serà per que conec el lloc! :)

Imagine que la regla d'or de la fotografia nocturna és la de fer ús d'un trípode, veritat? Jugar amb les isos baixetes per a que queden nítides i evitar "ruido" de la imatge. Tampoc fer ús del flash, imagine.

La de la luna, has tirat ma de telescopi o amb un tele?  :-si
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re:Fotografia de nit
« Respondre #4 el: 24 de Oct de 12, 19:11:38 pm »
Una passada de fotos.... :o  .....no conec Ibi però precisament aquest cap de setmana vaig a fer la Volta a la Foia :)

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re:Fotografia de nit
« Respondre #5 el: 25 de Oct de 12, 18:09:49 pm »
Esplèndides, sí senyor. Gràcies per compartir-les   :)

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re:Fotografia de nit
« Respondre #6 el: 26 de Oct de 12, 11:22:52 am »
Moltisimes gracies a tots, per els vostres comentaris.

M´alegra saber que vos agraden, ja que este tipo de fotografia sol ser impactant per aquell que veja amb altres ulls, la nit i totes les posibil.litats que dona. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re:Fotografia de nit
« Respondre #7 el: 26 de Oct de 12, 12:14:52 pm »
La d'Andermatt és una canya, serà per que conec el lloc! :)

Imagine que la regla d'or de la fotografia nocturna és la de fer ús d'un trípode, veritat? Jugar amb les isos baixetes per a que queden nítides i evitar "ruido" de la imatge. Tampoc fer ús del flash, imagine.

La de la luna, has tirat ma de telescopi o amb un tele?  :-si


Anem per parts.

L´us del trípode en quasi imprescindible, ja que la llarga exposició es la mare del "corder" amb la fotografia de nit. També es quasi imprescindible l´us d´un cable disparador, el modo BULB de les càmeres está pensat precisament per a poder controlar el temps d´exposició, i per tant, el cable disparador obrirá i tancará l´obturador sense tindre que tocar la càmera per a res, i així minimitzar al máxim la trepidació de la foto. També es molt recomanable l´us d´una llanterna frontal i uns quants filtres (neutres i degradats), així com uns gels d´aportació en color.

La ISO estará sempre en el valor més baix que la càmera permeteixca, ja que es un contrasentit buscar un aport de captació de llum a partir d´una ISO alta, si anem a tindre una llarga exposició i ésta ja captará tota la llum que ens siga necesaria.

La nitidesa te la donará tant la lent a util.litzar com el cálcul de l´hiperfocal de la lent, així com la profunditat de camp i l énfoc per a l´escena en concret. D´ací que l´apertura del diafragma variará segons tingam l ´intenció de realitzar l´escena (desde F/3.5 fins F/8).

La lluna está treta a partir d´un teleobjetiu en la distancia focal de 400mm. Els telescòpis amb anells adaptadors per a càmeres, baix el meu criteri, aconsegueixen altre tipus de fotografia englobant-se dins del mon de la fotografia astronòmica.


En fi, com he comentat al principi del reportatge, es tracta d´un mon un tant complex, d´ahí que no vullguera enrollarme més i propiciar que qualsevol persona no iniciada amb la fotografia, acabara aborrint-se i per tant pasant de llegir més... ;D


Pd: INRI666, que disfrutes molt de la volta. Jo la vaig fer al llarg de 5 anys seguits, fins que em va abandonar tant la joventut com l´estat físic i deplorable en que em trobe ara mateix... :'(


Moltes gracies a tots.
« Darrera modificació: 26 de Oct de 12, 14:29:40 pm per NEVÀ GROSSA »
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re:Fotografia de nit
« Respondre #8 el: 29 de Oct de 12, 15:47:47 pm »
Pd: INRI666, que disfrutes molt de la volta. Jo la vaig fer al llarg de 5 anys seguits, fins que em va abandonar tant la joventut com l´estat físic i deplorable en que em trobe ara mateix... :'(


Mare meua.....quina volta....has d'estar prou fort per a acabar-la.......el paisatge espectacular però avui no puc ni caminar per culpa del circuit trencacames que teniu per allí... :o  ......i per a rematar el fred i l'aire que feia al teu poble amb una sensació tèrmica de -5º...
En fi, en poques paraules: espectacular i èpica......l'any que ve mes ;D

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Fotografia de nit
« Respondre #9 el: 29 de Oct de 12, 19:35:18 pm »
Pd: INRI666, que disfrutes molt de la volta. Jo la vaig fer al llarg de 5 anys seguits, fins que em va abandonar tant la joventut com l´estat físic i deplorable en que em trobe ara mateix... :'(


Mare meua.....quina volta....has d'estar prou fort per a acabar-la.......el paisatge espectacular però avui no puc ni caminar per culpa del circuit trencacames que teniu per allí... :o  ......i per a rematar el fred i l'aire que feia al teu poble amb una sensació tèrmica de -5º...
En fi, en poques paraules: espectacular i èpica......l'any que ve mes ;D

Tú que eres, dels que van corrent o dels que anem camejant, parlant i menjant?


PD: Xules les fotos, Toni, menys mal que eres d'Ibi i no de Castalla i no es pega aixina per posar-mos 300 fotos del castell il·luminat de nit com fem ací.

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re:Fotografia de nit
« Respondre #10 el: 29 de Oct de 12, 20:26:17 pm »
jo corrent amb la llengua fora....jeje, segur que ens varem creuar...
 no havia caigut en que eres de Castalla....molt bonics els pobles i els termes. Un altra vegada aniré a passar el dia i fer alguna ruta per allí amb mes tranquilitat....
« Darrera modificació: 29 de Oct de 12, 20:28:49 pm per INRI666 »