Autor Tema: Meteogrames i models, any 2013  (Llegit 55088 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
Re:Meteogrames i models, any 2013
« Respondre #105 el: 02 de De Febr. de 13, 15:44:52 p. m. »
Soles comentar un parell de coses:
- No soles està el que diga el GFS. Ho dic perque l'ECMWF porta unes quantes eixides mostrant-nos mapes que podrien ser interessants, encara que a llarg termini, es veritat.
- Certament si el que desitgem es tindre una situació de fred intens com la del passat febrer, no pinta bé la cosa. Jo personalment, prefereixc una situació suficientment freda sense barbaritats que no aporten més que gelades fortes i jo encara soc optimiste al respecte.

El millor és anar veient les actualitzacions i veure si "es van ficant d'acord" els models amb el que puga ocòrrer des del pròxim cap de setmana.

Salutacions.
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #106 el: 03 de De Febr. de 13, 08:00:44 a. m. »
Com be dius pisarroglets hui per hui soc mes optimiste, despres de vore com estan eixin tant gfs com europeu per a la proxima setmana, encara falten moltes hores pero aquesta vegada si que pareix ser que el nostre Anticiclo visite altres puestos del planeta i puguen vindre altres situacions i vents d´altre cuadrant, que ja esta be home. No pose mapes perque hui son molt motivadors, esperare fins el dimarts o dimecres que ja es podra analitzar amb mes garanties.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat meteoagres-bonell

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 310
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #107 el: 03 de De Febr. de 13, 09:46:26 a. m. »
Baixada molt forta de les temperatures cap a la setmana proxima, amb moltes possibititats d que neve!!!
Partida de Bonell d'Agres, 664 m

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #108 el: 03 de De Febr. de 13, 10:25:45 a. m. »
Res de moltes possibilitats, company. L'eixida és a molts dies vista i els ensembles no l'acompanyen.

De moment es un xicoteta possibilitat, en els pròxims dies es reforçarà o desapareixerà.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #109 el: 03 de De Febr. de 13, 10:30:46 a. m. »

Això anava a dir jo, jo no veig la neu ni la pluja per cap lloc, de moment anem ha seguir tota la setmana amb situació de NW, que més endavant podria canviar???, si, alguna cosa un pelet més interessant marquen els models, però hui per hui ací poca cosa cabria esperar, cert és que a una setmana vista tot pot canviar.

http://avamet.es/estacions/otos/

• Pluja
  • *
« Respondre #110 el: 03 de De Febr. de 13, 13:07:09 p. m. »
Dir que, a grans trets, van convergint els models cap al que portava l'ECMWF marcant ja durant alguns dies, és a dir, altes pressions cap a Escandinavia i el "nostre" anticicló que li vol tirar un pontet cap enllà.

Evidentment, encara queda molt com per a dir les possibilitats del que podem tindre per les nostres terres. Però si volem canvis i que aquests siguen cap a més fred amb possibilitats de precipitacions, o les altes pressions migren cap al nord del continent, o el de les Açores se'n va cap a les Britàniques i/o cap a la zona entre Islàndia i les britàniques. I jo continue siguent optimiste al respecte, sempre tenint present, clar està que...
cert és que a una setmana vista tot pot canviar.

Almenys pareix que aquesta monotonia podria canviar. A seguir les actualitzacions  ;)

Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #111 el: 04 de De Febr. de 13, 08:15:03 a. m. »
Que llàstima, les actualitzacions dela models diuen.que al.final.no.te que nevar, i.lo pijor que tampoc fara tan de fred :'(

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #112 el: 04 de De Febr. de 13, 08:58:33 a. m. »
Bueno...meteoagres...anim que tot pot tornar a variar

Ademés....fred si que marquen....a nosaltres el que ens fa falta es que e sforme una borrasqueta d´eixes que cap model veu fins tres o cuatre dies com a molt

Anim amic, que tens que acostumarte a que este coses dels models per les nostres terres, es el que tenen

Per cert el meu cotxe ha marcat -4º este mati

P.D; MERDA DE METEORGRAMES...UN POC DE FRED I A PRENDRE PEL........esperem que vajen variant a millor
« Darrera modificació: 04 de De Febr. de 13, 15:03:48 p. m. per L´herberet, MANU »

Beneixama, 600m, Alacant.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #113 el: 04 de De Febr. de 13, 20:37:44 p. m. »
Hola molt bona vesprada fixeu-se en el meteograma grafic, en la linia mes verda que hi ha, snyala fred a 850hPa i fred a 500hPa, els diferents episodis qu es presenten al meteograma, també tenen la possibilitat que es produïsquen noo??

• Pluja
  • *
« Respondre #114 el: 04 de De Febr. de 13, 21:33:17 p. m. »
Com ja vaig dir fa uns dies, no soles està el GFS...

La veritat és que tal i com pintaven l'assunt este matí, jo havia deixat l'optimisme de costat. Pero la cosa per a res està definida a mitjà termini, de fet des de les 120 hores ja n'hi han diferències sobre tot entre UKMO I ECMWF per un costat i el GFS per altre.

Veurem si acava per donar-se la formació d'altes pressions consistents com diu l'europeu i intueix l'anglés o si es dilueixen com mostra el GFS.
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Nuvolet!
    • Agres - Bonell
« Respondre #115 el: 04 de De Febr. de 13, 22:42:27 p. m. »
Em pots dir pàgines per a veure els altres models??? Esque no les trobe!!
Gracies

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #116 el: 04 de De Febr. de 13, 22:46:13 p. m. »
  Personalment i vegent com estan evolucionant els models des de fa ja més de dos mesos, done l´hivern per acabat, em referisc a l´hivern de pluges i nevades, el de vent per suposat que no. Al final ni cabanyueles ni res de res, eixa gent que les compra podria anar a ca l´autor i demanar-li que els torne els diners, en conter de cabanyueles més be sembla que és "el timo de l´estampeta", fa dos mesos ja vaig dir jo que conforme s´havia encarrilat el ponent anavem a tindre´n per a setmanes, anava prou encertat, ara be, no m´esperava que anara a durar 3 mesos,...... de moment.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #117 el: 04 de De Febr. de 13, 23:01:20 p. m. »
a que cabreja mario??????
es veritat q hi han altres models....pero quant totes les linees del meteograma del gfs marquen algo tant hroin per a les nostres terres....molt te q variar la cosa.pluja cero...fred poc despres del cap d semana i el hivern tocant a la fi....el u d març a vorer la mascleta en manega curta

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #118 el: 04 de De Febr. de 13, 23:36:50 p. m. »
Les models pa ploral, ja ni les mire, ara tinc una intuició i crec que tendrem alguna "sorpresa" pero jo tambe done el hivern per finiquitat...

• Pluja
  • *
« Respondre #119 el: 05 de De Febr. de 13, 00:38:40 a. m. »
Em pots dir pàgines per a veure els altres models??? Esque no les trobe!!
Gracies
Et deixe els dos enllaços:
Wetterzentrale: En este tens dalt a l'esquerra els diferents models.

Meteociel: I en este els tens o be dalt (alguns d'ells) o be a l'esquerra cap a baix.

En ambdós webs quan entres, per defecte, els mapes que apareixen son  del GFS, els de 500 hPa en concret.

Vos veig un poquet negatius, no?, jejeje. Home, està clar que no tenim situacions "guapes" a la vora que ens puguen donar joc i que ja n'estem ben farts dels ponents, jo el primer.
Pero serà perque sempre m'agrada veure el got o l'ampolla mig plena (no només per a la meteo sino per a quasi tot), o perque encara hi confie un poquet amb el que queda d'hivern meteorològic.

El cas és que, personalment, fins al 28 de Febrer, per a mi pot passar encara qualsevol cosa. Jo quan ens fiquem a dia 23/24, entre a veure els models i veja que seguim amb la mateixa situació en la que ja portem no se quant, ho donaré per acavat pel que fa a posibilitats més o menys serioses de moviment hivernal per ací.

Au!, bona nit que ja és hora. Demà més.

Ontinyent, València.