Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2008...  (Llegit 129432 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
Re: Meteogrames i Models, Any 2008...
« Respondre #630 el: 17 de De Des. de 08, 22:22:09 p. m. »
Mira que son bons, eh?

es el meu programa favorit després de Polònia i vaya semanita (ambdos els veig per internet).

Que grans son, de vegades pareix que siguen profesionals i tot!

Ja fa dies que els models (GFS.....) barrunta una posible entrada freda per finals d'any. De totes maneres, queda tant i poden pegar tantes voltes les coses, que veure els models ara ho faria com distracció, més que com previsió del temps que ens espera per nadal.

I si, està distraguda la cosa. De moment els dies amb sol i temperatures agradables ja em van be per les eixides de camp que tinc pendents....

Que així siga.

Amen.

Que la Siberiana vos acompanye. Adeu.

EDITE: Mira si es bona la idea del programa ORATGE, que al polònia també imiten als profesionals de la meteorologia.
« Darrera modificació: 18 de De Des. de 08, 00:14:32 a. m. per alcoià »
]

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #631 el: 18 de De Des. de 08, 12:31:40 p. m. »
Mira que son bons, eh?

Jo crec que son uns incompresos:

No poden acertar l ´oratge en les pròximes 12-24 hores, però si ho fan amb dues o tres setmanes d'antelació.

Xe, no els compreneu  ;D ;D ;D
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #632 el: 18 de De Des. de 08, 13:05:23 p. m. »
Està interessant... pero per a parlar de la tele de Pancho Campos (que no la de Pancho Villa) i 'sus mariachis' deuríeu obrir un atre fil (i demanar-li una bula papal a Timonet, que us permeta parlar de pseudo-politica)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #633 el: 18 de De Des. de 08, 13:49:05 p. m. »
Eps... que estic llegint !!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #634 el: 19 de De Des. de 08, 12:39:02 p. m. »
je,je. Encara que no val per a molt, en esta eixida de gfsd, la de les 6, quedariem sepultats baix metres de neu al interior de llevant. Vorem a partir del 26 que passa. jo men vaig a cap d´any a granada, a monachil a uns 750 m, vorem que em ttove, segur que es ahí quant per les nostres terres fa una bona nevada, i jo per allá amb solet. ;D

[adjunt esborrat per l'administrador]
« Darrera modificació: 19 de De Des. de 08, 13:02:57 p. m. per L´herberet, MANU »

Beneixama, 600m, Alacant.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #635 el: 19 de De Des. de 08, 13:04:04 p. m. »
i seguix varios dies, vamos una eixida molt bonica. Ciencia-ficció¿¿¿¿¿????? boles de cristal en marxa

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #636 el: 19 de De Des. de 08, 13:25:52 p. m. »
En serio, Manu, Torne a dir lo que ja vaig dir fa uns dies: estem en una situació en Ω amb dos danes i un anticicló que s'autoalimenten els uns als altres. Eixes situacions se sap quan començen però no quan acaben.
Els models saben que, donada la desigualtat de les danes dels flancs i de la existència del A siberià, abans o després la estabilitat de la situació es trencarà per el costat oriental. Pero ja voreu com balla 'el quan'. O molt m'enganye o aniràn atrasant-ho fins a reis.

PD:Estava mirant ara mateix el oràcul (gfs) i veig que s'ha decidit (de moment) per trencar la omega cap al dia de nadal, convertint el A de la pèrfida albió en mòbil i permetent que s'enganxe al siberià.... això és neueta per a cap d'any.... :-si
« Darrera modificació: 19 de De Des. de 08, 13:35:11 p. m. per Vaqueret »

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #637 el: 19 de De Des. de 08, 13:42:46 p. m. »
ja ho se, però.....mola vorer aixo als mapes. Si shagueren cumplit desde novembre, Castalla i Beneixama estarien sepultades per metres de neu.... ;D. segur que tens rao, pero molts estan dient que la situació n es estable com podria imaginar-se de la configuració que comentes, i els oracles pareixen vorer eixa situació cap a inestabilitat, o es que ara la maquineta del teu germa en castalla es un repelent de anticilons ;D

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #638 el: 19 de De Des. de 08, 14:50:49 p. m. »
Començe a veure un final d´any apoteòsic, i si tot coincideix amb l´unió dels anticiclons involucrats i l´aportació i gir del jet en terres del sud de Finlandia podem viure una situació certament històrica.

El diumenge podem pegar bots d´alegria o resignació cap altra entrada ja cap a feches de reis.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #639 el: 20 de De Des. de 08, 15:06:47 p. m. »
Començe a veure un final d´any apoteòsic, i si tot coincideix amb l´unió dels anticiclons involucrats i l´aportació i gir del jet en terres del sud de Finlandia podem viure una situació certament històrica.

El diumenge podem pegar bots d´alegria o resignació cap altra entrada ja cap a feches de reis.

Sí, ja comença a vores com terranova ha obert 'el grifo' pujant la velocitat del jet. Eixa pujada de velocitat causarà, com si de una goma de regar es tractara, una ondulació al paral·lel del cercle polar. I eixa ondulació serà la que 'xucle' l'anticicló cap al nort, trencant l'unió amb la dorsal.
Recorde, parlant de grans nevades, fa anys, amb mon pare o m'auelo, que deien recordar que les últimes grans nevades van seguir un patró molt paregut a lo que està passant enguany: un mes o mes i mig amb 'onades de fred' una darrere de l'altra, pero sense consequències nivoses per a la Foia, fins que va vindre la 'grossa'.

Recomene, per la capacitat d'animar les gràfics, esta web per a vore tot això:

http://www.wetter3.de/animation.html

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #640 el: 21 de De Des. de 08, 12:19:51 p. m. »
resum, a hores d´ara no ptenim ni p...... idea del que pot passar dissabte i diumenge proxims. a esperar i mentres a gaudir del nadal. ( guanyarà el europeu que per aixo es el nostre, gfs dimisió ;D)

Un abraç

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #641 el: 21 de De Des. de 08, 13:51:09 p. m. »

Afortunadament per  a nosaltres l´europeu a llarg plaç es molt mes fiable que el GFS. ::) :P :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #642 el: 21 de De Des. de 08, 14:10:12 p. m. »
Bonico el mapeta aquest del europeu...

Ara bé, que creieu que tindriem per les nostres terres amb aquesta situació?. Esta clar que fred en altura hi haurà, però penseu que prou?. De moment en el AEMET per localitats fiquen cota de 400 metres....  ::)
Ontinyent, València.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #643 el: 21 de De Des. de 08, 18:28:25 p. m. »
Els alemans també ens mostren una situació interessant a partir del pròxim cap de setmana...

Falta que es decideixca el GFS... perque de moment es el que pitjor pinta té, sobre tot perque per a ells la situació seria un "vist i no vist" i l'evolució posterior no m'agrada gens amb A massa centrat a Europa portant-mos SE, es a dir, no massa fred. Esperem que s'agenolle en pròximes eixides davant "ECMWF & cia.".

Salutacions.
Ontinyent, València.

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #644 el: 21 de De Des. de 08, 21:53:24 p. m. »
J veurem que ens depara, la Tv3 no s'ha volgut mullar del tot.

Per cert, mireu una cosa curiosa, busqueu Vielha a la predicció per localitats a l'AEMET i veureu la cota de neu per al 27/12, -100m!!! Jajaja
Bocairent, València.