En Otos amb brisa moderada de llevant he marcat 35,6º, ahi es on tinc jo els dubtes, per que en dies com hui ens arriva aixina de calenta?

Ara 34,2º i un 34% d´HR.
Per que no és brisa, és vent del nord que les serres -i una incipient brisa- obliguen a curvar-se cap a la dreta, creant vorticitat negativa i, per tant, amb tendència a descendre i desallotjar eixa brisa incipient.
He estat repensant la pregunta que vau fer de per què fa més calor a les comarques centrals i m'he adonat de que pot ser la principal raó és que allí la orografía obliga a la brisa a girar anticiclònicament i, per tant, l'estiba cap avall, fent que la resistencia oposada siga major, de tal manera la brisa sempre serà de menys força i més recalfada (per l'augment relatiu de presió) que a la banda sud de estes serres, on passa exàctament lo contrari (la configuració de la foia obliga a la brisa a fer un gir cicònic i la tendència del aire és a pujar i, per tant, a reforçar la brisa)
També és la raó de que siga la brisa generada en Alacant la que aplegue fins a Almansa i no la del golf de València, que seria mes lògic.
Dades actuals (05/jul/08 a les 17:22 UTC)

Temperatura: Actual: 26,3oC Màx.: 31,9oC a les 10:15 Mín. : 18,1oC a les 00:25 Mitjana 24h: 23,9o (+2,4o respècte ahir)
Humitat: Actual: 55,4% Màx. : 87,2% a les 00:00 Mín. : 25,7% a les 09:55 Mitjana: 54,0%
Presió: Actual: 1013,4 hPa Tend. : -0,3 hPa/h
Precipitació: en 1h : 0,0 mm Hui : 0,0 mm Màx : 0,0 mm/h a les 00:00
Vent: Actual: 5 km/h ESE Màx. : 31 km/h a les 14:20

|  |
Salut. (& canut power)