Autor Tema: sonda temperatura + datalogger  (Llegit 2319 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat pirocúmul

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 4
sonda temperatura + datalogger
« el: 06 de Ago de 08, 13:26:47 pm »
Bon dia d'agost tingueu tots.

Soc asidu lector dels fòrums de meteo però molt parc en participació. De fet, soc nou (m'acabe de registrar) i tinc una mena de dubte (que igual és molt fàcil de resoldre i no sé per no participar més en aquests fòrums  :P)

La qüestió és:

Vull agenciar-me una sonda i un datalogger per tal de fer mesures diàries a un poblet per on em deixe caure alguns caps de setmana i uns dies a l'estiu. Supose que aquesta és una bona opció però no sé què em pot costar ni on ho puc trobar. ( M'agradaria anar a tenda més que no per internet perquè si és possible voldria tindre-ho de manera immediata ). Lo del preu també em preocupa un poc perquè quedarà semiabandonat una mica a la vista i pot ser ham fàcil "para amigos de lo ajeno".

Resumint:
algú té alguna cosa semblant?
podria dir-me on ho puc comprar?

Moltes gràcies per la vostra atenció  :D

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.091
    • Ontimet
Re: sonda temperatura + datalogger
« Respondre #1 el: 06 de Ago de 08, 13:45:09 pm »
Benvingut !! Ets de per ací?

Bé, sense més voltes et recomane un Mini-registrador PCE, que és com una memoria USB amb el sensor de temperatura, humitat i càlcul del punt de reixiu. El deixes al lloc on el vols instal.lar... i quan tornes, el connectes al ordinador per a descarregar les dades... i tornar a començar... és una sol.lució econòmica, pràctica i de moment, de qualitat segons altres forers...

http://www.pce-iberica.es/medidor-detalles-tecnicos/logger-de-datos/registrador-climatologico-pce-ht71.htm

A més, no és gens car, uns 55€ amb IVA.

L'únic inconvenient és que deus d'instal.lar-lo a una gàbia meteorològica, que n'hi han per uns 60€ des de USA, per eBay, per scientificsales.com, etc... També te la pots construir, naturalment.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.844
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #2 el: 06 de Ago de 08, 16:16:04 pm »
Benvingut, pirocúmul!  :D

Pots fer també una ullada a http://www.bitmax.es/, al carrer Albacete de València. Pots passar personalment per la botiga i fer una ullada o preguntar si tenen possibilitat d'aconseguir alguna sondeta d'eixes amb memòria...

Desconnectat pirocúmul

• Reixiu
  • *
« Respondre #3 el: 07 de Ago de 08, 11:21:10 am »
Hola!

Moltes gràcies per les vostres respostes; han estat de gran utilitat.

Sóc de l'Horta Nord, d'un poble que es diu Massalfassar

Ja us contaré com queda la cosa...ah, i de la gàbia, crec que provaré de construïr-la.

Gràcies de nou  ;)

Desconnectat pirocúmul

• Reixiu
  • *
« Respondre #4 el: 14 de Set de 08, 04:28:47 am »
Ei!

Voldria dir-vos que ja he posat en funcionament la garita casolana i el pce (que finalment vaig comprar per internet)...molt pagat i molt content.

Ara bé, després de la feina, em va saber greu abandonar la garita i el datalogger a la seua sort i vaig decidir col.locar-lo a un lloc que, diguem-ho, no és el més adequat. Està a uns 2.5m del terra sobre una paret orientació nord. (PRIMER PROBLEMA: a una distància d'uns 25cm d'aquesta paret...sempre tindré certa emissió de la paret per molt blanca que siga i per molta orientació nord  que tinga) Enfront, a uns 4.5m de distància té una paret que li sobrepassa uns 3m de color fosc. A l'oest i a l'est podríem considerar que no té obstacles.

La bona qüestió: nit del divendres 12 al dissabte 13 de setembre

pce+garita plats casolana____________MÍNIMA: 5.7ºC
termòmetre de mercuri ( a 2m de terra i lliure d'obstacles, sense abric i posició horitzontal(!!)
_________________________________MÍNIMA:  3ºC

Així és que, em dóna la sensació que tinc dues mesures que igual no són massa fiables (una per alta i l'altra per baixa) En fi...sabríeu (per experiència pròpia o aliena, la variació d'un termòmetre de mercuri sense abric respecte d'un en una garita oficial?)
Moltes gràcies per les vostres aportacions.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.844
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #5 el: 14 de Set de 08, 09:58:18 am »
Per començar, caldria veure la fiabilitat d'eixa "garita" casolana. Si està ben construïda, l'efecte de la proximitat de la paret es podria "frenar", però està clar que a 25 cm de la paret tampoc és el lloc ideal. Però bé, cadascú s'apanya com pot i la col.locació ideal dels instruments no sempre sol estar al nostre abast.

En segon lloc, no faces cas d'eixa mínima del termòmetre de mercuri. A més, en posició horitzontal has reforçat l'efecte d'irradiació nocturna sobre l'aparell i t'haurà marcat segur un parell de graus menys dels que hi havia "realment".

El meu consell és que eixe termòmetre el poses en posició vertical i amb una lleugera protecció (una petita "teuladeta" o semblant) o no tan exposat a la intempèrie.

Seguim esperant més dades...

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.091
    • Ontimet
« Respondre #6 el: 14 de Set de 08, 11:04:04 am »
Pirocúmul, has tingut mínimes de 5,7ºC a Massalfafar?

No pot ser... Jeje.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat pirocúmul

• Reixiu
  • *
« Respondre #7 el: 14 de Set de 08, 18:12:51 pm »
Ah! no...clar que no pot ser...si és que m'he explicat a mitges. On tinc el datalogger és a un poble de Conca a 970m d'altitud en la part meridional de la Serra; en una zona de transició cap a la Manxa. Per ací, de moment...estem més calentets

Salutacions