Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 69968 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #345 el: 25 de De Nov. de 09, 13:08:49 p. m. »
colivenc on mires tu els models de nomac ??? .... volies dir momac

jo crec que el dilluns, si tot continua aixina tendriem aigueta......i en els alts a  + de 1000mts voriem la neu...podria ser¡¡¡¡ pero com cada dia els models canvien, demà igual ho capgira tot...tendrem esperança ;D
« Darrera modificació: 25 de De Nov. de 09, 13:13:36 p. m. per biarut »

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #346 el: 25 de De Nov. de 09, 13:26:30 p. m. »
colivenc on mires tu els models de nomac ??? .... volies dir momac

Correcte, es MOMAC.

http://meteocastalla.tk/ en la pestanya de les previsións.
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #347 el: 25 de De Nov. de 09, 14:13:14 p. m. »
Hola! Entreu en aquest enllaç i mireu la columna de cotes de neu que ix a la dreta del tot!
http://www.meteomoita.com/gfsmodelos/gfstxt.php
Per al dia 30 baixa fins els 390... amb -1.2º a 850hpa i -32.5 a 500 hpa !!
Supose que en unes hores ixa tabla cambiarà, pero anima voreu jeje!
adéu !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #348 el: 25 de De Nov. de 09, 21:27:32 p. m. »

Misèria i puçes, per als proxims dies, el pas d´algun front  podria deixar com a molt algun litre, que rapidament les fortes ventades de ponent s´encarregarien d´eixugar.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #349 el: 25 de De Nov. de 09, 22:01:05 p. m. »
estic en Mario, de moment miseria per a nosaltres. Tret de alguna ponentadeta, molt d´aire i amb la il.lusio de una posible ciclogenesi mediterranea mes avall d´alacant o que canvie a retrogrado ( que el A cetreeuropeu es transforme de veritat en escandinau) i que hi haja trovada de masses. esperança........ :-si ::)

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #350 el: 25 de De Nov. de 09, 22:23:06 p. m. »
Pos una situació calcadeta a esta va deixar fa uns anyets 1 metre de neu a la carena nord de la replana del carrascar. Concretament entre el pico paella i la replana. A les demés serres, va emblanquinar un poquiteu (1 cm?, 2 cm?).

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #351 el: 27 de De Nov. de 09, 14:39:10 p. m. »
ostia canal nou no marca ni una goteta¡¡¡¡¡ :-X com veieu la situacio.... ??? jo la veig bona hem pareix que este decembre va portarmos alguna sorpreseta¡¡¡ jo m´he jugat una paella que el la matinada del dilluns vore algun floquet de neu.....ai ai ai....tendre que anar encomanan el conill¡¡¡

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #352 el: 27 de De Nov. de 09, 20:24:33 p. m. »
ostia canal nou no marca ni una goteta¡¡¡¡¡ :-X com veieu la situacio.... ??? jo la veig bona hem pareix que este decembre va portarmos alguna sorpreseta¡¡¡ jo m´he jugat una paella que el la matinada del dilluns vore algun floquet de neu.....ai ai ai....tendre que anar encomanan el conill¡¡¡

Pos com diu canal 9, el front del diumenge passara amb mes pena que glòria, 4 gotes mal contades, o algun litre a molt estirar, despres un parel de dies de frescoreta, mes que res pel vent asquerós de ponent i ja mes endavant  de nou suavització amb continuitat del ponent. La neu no la veig mes que en les serres dels Ports, si cau algo.

I el que es pitjor, crec que anem a seguir amb aquesta tònica unes setmanes més.

http://avamet.es/estacions/otos/

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #353 el: 28 de De Nov. de 09, 09:51:56 a. m. »
Per desgracia, totalment d´acord en Mario. A esperar que canvie esta dinámica.De moment per diumenge si arrive al litre ja vorem i de neu, pense que res de res com no anem al port de Torremiró( Morella). >:(

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #354 el: 28 de De Nov. de 09, 18:31:53 p. m. »
Tindrem de esperar a la segona mitad del mes que ve, pareix que el anticiclo Rus podria donarmos alguna alegria, pero encara falta molt, mentres tant hem d'aguantar este mal temps.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #355 el: 28 de De Nov. de 09, 21:31:38 p. m. »

Doncs que voleu que vos diga, jo veig un joc d´allò més interesant amb 1040mb focalitzats al damunt de la ciutat d´Oslo. I ja no está tant llunyá en el temps, ara bé hi han dues maneres d´afrontar el mig i llarg termini: 1- sent pesimista 2- veient coses "a lo optimista". Jo m´apunte a la segón de les opcions.... 8)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #356 el: 28 de De Nov. de 09, 23:20:03 p. m. »
Jo este hivern estic més pessimista que mai, només veig o dorsal i anticicló o fronts de ponent! Però neu res....tant de bo m'equivoque!!
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #357 el: 29 de De Nov. de 09, 13:47:19 p. m. »
Pues Nevà, per a nosaltres els models no marquen res de especial, mes que algun arruixó de ponent i normalitzacio de temperatures per a la época ( i ja vorem). Per aci o comença el A escandinau eixe a fabricar fronts freds retrògrads o de moment fam i puces ( al igual que hui i demà). AHHHH i vent per a les olives de Vaqueret i les de mon pare.

A esperar que els models tinguen algo clar.....perquè mes allá de dijous no hi ha res clar

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #358 el: 29 de De Nov. de 09, 16:55:05 p. m. »
Pues Nevà, per a nosaltres els models no marquen res de especial, mes que algun arruixó de ponent i normalitzacio de temperatures per a la época ( i ja vorem). Per aci o comença el A escandinau eixe a fabricar fronts freds retrògrads o de moment fam i puces ( al igual que hui i demà). AHHHH i vent per a les olives de Vaqueret i les de mon pare.

A esperar que els models tinguen algo clar.....perquè mes allá de dijous no hi ha res clar

Però hi ha que reconèixer que aquest temporal (el que estem tenim en aquest moment i a falta de saber les dades definitives de pluja) no està portant-se gens malament en quant a precipitació es refereix.
Si be no deixa de ser un front de ponent d´una borrasca Atlàntica (que per cert, son les mes freqüents en la península a l'hivern i finals de la tardor) hi ha que reconèixer que molts no s'és peraven açò.

Respecte a la neu, dons ahi que es molt improbable que ens caiga alguna cosa, la veritat.

Pegueu-li una mirada als models de cara a al cap de setmana que ve perquè pareix que anem a tindre fronts (Atlantics) pru mes actius.
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #359 el: 03 de De Des. de 09, 21:34:07 p. m. »
Va vinga no vos desanimeu que he trobat esta pastilleta per a la depre.  :-si
Mireu el recorregut que te i una miqueta d'aire fred en altura no?? Jo fa dos semanes que tambe dic lo mateix que Neva Grossa, hem de tindre paciencia.
« Darrera modificació: 03 de De Des. de 09, 21:36:19 p. m. per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.