Bon dia a tots. M'alegre de que hajau obert un nou tòpic. El primer nomenar que a Onil ha manegut amb el cel cobert i actualment la temperatura es de 7,5 Cº aproximadament, amb tendència a baixar.
Respecte al tema de la possible neu, jo també estic amb Vaqueret. Es a dir, que aci la orografia de les muntanyes (al igual que en qualsevol zona muntanyosa) juga un paper fonamental l l'hora de predir tan la cota de neu com la precipitació, aspecte que no solen tindre en compte la majoria de models a escala Europea, i inclos a escala "nacional".
Així que a "groso modo" cal distingir entre dos punts diferents a la zona de "la Muntanya d´Alacant i Sud de València":
-La zona 1: part influenciada per el NE, que seria la vesant nord de la serra de Mariola (Banyeres, Bocairent, Agres, part del Comtat i de la Vall d´Albaida) i la vesant Nord de l´Aitana (L´interior de la Marina baixa i la SW de la Marina Alta)
- La zona 2: mes influenciada per el ponent que queda a "sotavent" de l´influencia marítima del NE, però que al mateix tepms esta mes influenciada per el clima Continental propi del centre de la menínsula, que seria la vesant S-SW de la mateixa Serra de Mariola (La Foia de Castalla, la Vall de Biar i la part mes al NE de l´Alt Vinalopó).
Els que dueu uns anys amb açò de la meteo ja sabeu la varietat de precipitació que hi ha a una zona respecte a l´altra, i lo "deixat de la mà de deu" del models meteròlogics a l´hora de fer les sues previsions locals.
El que Vaqueret vol dir, crec, es que unes possibles previsions "collonudes" de neu per al mediterrani en general, pot deixar als de "la zona 1" soterrats de neu quasi literalment, mentres que els de la zona 2 pot ser que no vegen mes que quatre volvetes de "matacabes". O tame al reves, ojo, es a dir; pega-se una gran nevada als pobles de la zona 2 (mes continentalitzada, atenció), mentres que a la zona 2 (amb mes influencia marítima) tant sols ploga aigua, veient sols la neu a la serra .
...
O també pot deixar-nos a tots "amb cara de bobos" i no fer absolutament res, mentres els cau la nevada del segle als nostres veins...