Ja estic en casa, i com sempre o quasi sempre en este tipo de situacions com la que hem patit esta vesprada, un servidor en trobava en la faena i per supost no tenia ni la càmera damunt ni les condicions per a utilitzar-la.
Primer que res dir que ha sigut espectacular tant la manera de ploure (tot en forma líquida), com la foscor que s´ha fet de nit a les 16:00h.
L´intensitat de la precipitació ha durat uns 40 minuts, deixant com a resultat uns 74mm. de mitja (i dic de mitja, perque he consultat 3 pluvios que tinc repartits al llarg del poble...). Així doncs m´agradaria poder consultar les dades de l´estació de Torretes - Font Roja, però esta DAVIS al ser de l´Universitat (departament de Geografia), en sembla que va a donarme el sol i em faria vell esperant informació per part d´aquest organisme...

Els efectes, doncs ja vos podeu imaginar que pasa quant els carrers es converteixen en rius, i a més a més superen el nivell de l´acera. Sense anar més lluny a la fábrica l´aigua ha entrat fins mitja nave.
M´agradaria fer-vos una apreciació per la meva part, i no es altra que estic segur que a la mateixeta falda del tant volgut Menejador, la precipitació aurá sigut major que a la part alta del poble, ja que aquesta serra a fet l´efecte de tapó en l´entrada de la tronada (direcció Sud- Sudest). A partir d´açí demanaria i en especial al castelluts i colivencs, que la próxima volta que tingau que "despotricar" del Menejador ho fereu en veu vaixa i en silénci, ja que si cabrejeu a esta serra, els primers en patir les consequéncies som els Iberuts...

Ja ho he comentat en més de una vegada, i pel que fa a tronades severes portem uns 4 anys que patim (parle d´Ibi) estes incleméncies. Recorde en especial la del 8 d´Octubre del 2007 on van caure 69 litres en tant sols 35 minuts.
Com avuí no he pogut fer fotos, vos deixe unes quantes d´aquella jornada del 2007, i vos podeu fer una idea del que avuí ha tornat a pasar.