Autor Tema: Setembre de 2009  (Llegit 67052 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Setembre de 2009
« Respondre #615 el: 30 de De Set. de 09, 17:02:39 p. m. »
Tornant cap a Ontinyent la negror entre Villena i Iecla era brutal. A la capital de la Vall d'Albaida plou però fluix, encara que el radar té molt bona pinta  ;)

Pareix que s'han reproduït els problemes en l'estació de Germanies i torna a mostrar valors totalment fora de lloc. Fins que no passe el temporal em pareix a mi que seguirà així...  :'(

De moment 2,4 mm a l'automàtica del Llombo.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #616 el: 30 de De Set. de 09, 17:17:09 p. m. »
Evolució del radar:  16.10 / 16.30 / 16.50

De moment en Alcoi:

7mm ACIF
6mm Baradello
« Darrera modificació: 30 de De Set. de 09, 17:35:16 p. m. per alcoià »
]

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #617 el: 30 de De Set. de 09, 17:40:14 p. m. »
Pareix que s'anima la precipitació: intensitats pròximes als 5 mm/h i 3 mm acumulats.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #618 el: 30 de De Set. de 09, 17:52:17 p. m. »
De moment, la animació del radar de meteocastalla.tk s'ha quedat aixina. Ja buscaré una solució millor....

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #619 el: 30 de De Set. de 09, 17:55:43 p. m. »
M'han comunicat des d'Ibi que els dades de meteoclimàtic (I.E.S. Derramador, a les afores cap a Castalla)  no representen lo que ha caigut en la part alta del poble, on han hagut alguns problemes.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #620 el: 30 de De Set. de 09, 18:10:55 p. m. »
Quina barbaritat! Acabe d'entrar i he flipat! Toni, estàs viu?

:o :o :o :o

Lamente altra vegada les dades errònies a Ontinyent - Germanies, paciència.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Frank242

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 380
  • Des de Xirivella i en estat de Trance
« Respondre #621 el: 30 de De Set. de 09, 20:53:28 p. m. »
Bona vesprada!

Bé pareix que el que està per Conca no vol passar a la Comunitat i quasi segur que no vindrà per a la zona de València, aixina que podem donar el episodi per conclòs, ademés del mes, i com vaig comentar ahir, fan este setembre del 2009 com el més plujòs a Xirivella des de que tinc l'estació (2006).

Xirivella 30/09/09 18:45 UTC

Temperatura: 21.3 °C  [-0.5°C/h]Màxima: 23.2 °C  [13:07]Mínima: 17.2 °C  [03:39]
Wind Chill: 21°C
Humitat: 83%  [+ 2%/h]Màxima: 90%  [03:50]Mínima: 71%  [13:10]
Vent (mitja 10'): 0 Km/h  (NW)Màx. ratxa: 21 Km/h (ESE)  [12:26]
Pressió: 1015.8 hpa [+0.6 hPa/h]Màxima: 1017.4 hPa [09:43]Mínima: 1014.9 hPa [14:15]

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #622 el: 30 de De Set. de 09, 21:07:26 p. m. »
Ja estic en casa, i com sempre o quasi sempre en este tipo de situacions com la que hem patit esta vesprada, un servidor en trobava en la faena i per supost no tenia ni la càmera damunt ni les condicions per a utilitzar-la.

Primer que res dir que ha sigut espectacular tant la manera de ploure (tot en forma líquida), com la foscor que s´ha fet de nit a les 16:00h.

L´intensitat de la precipitació ha durat uns 40 minuts, deixant com a resultat uns 74mm. de mitja (i dic de mitja, perque he consultat 3 pluvios que tinc repartits al llarg del poble...). Així doncs m´agradaria poder consultar les dades de l´estació de Torretes - Font Roja, però esta DAVIS al ser de l´Universitat (departament de Geografia), en sembla que va a donarme el sol i em faria vell esperant informació per part d´aquest organisme...  :-\

Els efectes, doncs ja vos podeu imaginar que pasa quant els carrers es converteixen en rius, i a més a més superen el nivell de l´acera. Sense anar més lluny a la fábrica l´aigua ha entrat fins mitja nave.

M´agradaria fer-vos una apreciació per la meva part, i no es altra que estic segur que a la mateixeta falda del tant volgut Menejador, la precipitació aurá sigut major que a la part alta del poble, ja que aquesta serra a fet l´efecte de tapó en l´entrada de la tronada (direcció Sud- Sudest). A partir d´açí demanaria i en especial al castelluts i colivencs, que la próxima volta que tingau que "despotricar" del Menejador ho fereu en veu vaixa i en silénci, ja que si cabrejeu a esta serra, els primers en patir les consequéncies som els Iberuts... ;D

Ja ho he comentat en més de una vegada, i pel que fa a tronades severes portem uns 4 anys que patim (parle d´Ibi) estes incleméncies.  Recorde en especial la del 8 d´Octubre del 2007 on van caure 69 litres en tant sols 35 minuts.

Com avuí no he pogut fer fotos, vos deixe unes quantes d´aquella jornada del 2007, i vos podeu fer una idea del que avuí ha tornat a pasar.

Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #623 el: 30 de De Set. de 09, 22:19:57 p. m. »
ostias perdro¡¡¡¡¡  que barbaritat jo vaig viure una deixes, açi a biar amb 70mm en 20min :o  i vos heu promet que vaig pasar por i panic perque era acollonant vore com l´aigua entrava a la fabrica com si fora un riu i vore com baixaven el carrers vos heu promet que jo creia que en el poble s´´ havia endut algu.....be despres sols queda amb anecdota  :D

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #624 el: 30 de De Set. de 09, 22:24:55 p. m. »
ei amics necessite consells per a comprarme l´estacio....podeu donarme sugerencies?

la que tinc esta vella i obsoleta

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #625 el: 30 de De Set. de 09, 22:47:01 p. m. »
ei amics necessite consells per a comprarme l´estacio....podeu donarme sugerencies?

la que tinc esta vella i obsoleta

Doncs no se exactament de quint presupost comptes, però sens dubte et recomane DAVIS Vantage PRO2. Fina, fiable i no masa cara.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #626 el: 30 de De Set. de 09, 23:13:29 p. m. »

Fotre Ibi!!!!!!!!!! :o

Des de La Vall es podia veure molt be la negros de la tronada, però encara que la direcció era bona per arrivar ací, ho ha fet, però com sol passar quant vene des del sud, molt desfeta.

En Otos al migdia també n´ha fet una forta, però a durat poc, aixina i tot sume hui 16 mm mes, per arredonir uns magnifics 252 mm en l´episodi i uns exagerats 441 mm mensuals.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #627 el: 30 de De Set. de 09, 23:17:27 p. m. »
El regal de despedida eixes tronades de la vesprada, mara meua quins registres :o .

Per Almansa s'ha quedat les tronades sobre tot en les serres del NE (Almansa-Enguera) . Un ruixat cap a les 16:00h ha deixat a la ciutat 5 mm en poc mes de 5 minuts . Deprés la tronada s'ha centrat a la serra i quina aventura.

Abans de pujar a vore els efectes de la tronada, he anat al pantà i ,la veritat, a pesar dels mes de 100 mm caiguts estos díes apenes ha pujat 4 m dels 21 que te la presa , abans de l'episodi estava totalment sec:

Després m'he anat a on s'havia centrat la tronada, i conduint pels camins de terra he vist un clot en mig del camí ple d'aigua i he frenat en sec , amb la mala pata que el cami enfangat m'ha fet al cotxe efecte gel i ha faltat poc per a caure de costat per un desnivel de 2 metres  :-X  :-X  :-X  . Gracies a deu, no mos ha passat res a mí i al meu amic , pero m'he acojonat .

Després quan ja s'ens ha passat el susto hem continuat a la Fuente del Rebollo y les rambles baixaven tan plenes que han inundat el merendero.

Després de vore algunes rambles plenes (ha degut de caure molts litres esta vesprada), se mos ha fet de nit en plena Serra. I eixint de les montanyes per altre camí al d' anada, he estat a punt de ficarme dins de la riada que  travessava el camí  :o :o

He pegat mitja volta (MAI n'hi ha que travessar una rambla plena) i hem buscat altre camí alternatiu per a eixir. Al final hem arribat al poble sans i estalvis, però quina odisea.

Molt de cuidao amb les tronades i les rambles  ;)
« Darrera modificació: 01 de D'oct. de 09, 00:41:33 a. m. per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #628 el: 30 de De Set. de 09, 23:35:09 p. m. »
Mare meua. Quina barbaritat... evidentment flipe des de la distància... ;D Toni, eixes fotos de 2007 no les havia vist mai, m'he quedat a quadres.

També impressionants les fotos, Almansa. Aigua per a bé!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #629 el: 01 de D'oct. de 09, 00:01:55 a. m. »
Redeu quina vesprada mes mogudeta, quina diferencia jo que treballe als peus de la Font Roja, ha plogut molt pero no mes de 15 o 20 litros, en canvi a casa el pluvio feia 8. Ahh i he anat a fer bolets pero este mati amb el solet amb tant de jobilat i gent en para algu no tenia res que fer i ha fet una bona collita encara he pogut fer un platet per a la famili, era bonico com va riuets per tot arreu el camp esta precios.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.