Autor Tema: Novembre de 2009  (Llegit 17438 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Novembre de 2009
« Respondre #105 el: 28 de De Nov. de 09, 18:48:00 p. m. »
Hola! En Montitxelvo hem tingut una màxima de 17.4º i una mínima de 5.6º, a hores d'ara tenim 9.8º amb un 73% d'humitat! Crec jo que hui serà la nit més fresqueta desde fa temps... sense arribar a gelar, ja vorem !!
Adéu !
Montitxelvo, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #106 el: 28 de De Nov. de 09, 19:45:53 p. m. »
Joen, amb les teues dades tindrem més en comte l'efecte de tindre una estació a 1,5 m del terra i no a altures evidents com les que tenim a la ciutat. De fet, hui ja la diferència arriba a 1º per damunt en les màximes... també passarà l'efecte contrari amb les mínimes.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #107 el: 28 de De Nov. de 09, 23:10:52 p. m. »
Bona nit.

Acabe de donar la meua estació d'alta a meteoclimatic. Apareix com Ontinyent - zona NE. Ara mateixa tinc 12,3 ºC i un 55% d'humitat.

Adeu.

Enhorabona Joen!!!!  ;)

Si no m'equivoque l'estació està per la zona de la Clariana, ¿no? En eixa zona jo crec que les màximes seran un poquet més altes no només perquè està a 1,5m de la superficie, sino perquè està a menys altitud i es notarà en algunes dècimes. I les mínimes també es noten més encara, ja que les estacions de la ciutat estan sobre edificis i les mínimes no poden baixar tant, sobretot quan hi ha inversions tèrmiques.

Quina noticia més bona ens has donat!!  :)

Esta nit es noten les inversions tèrmiques, tinc 9ºC, Germanies està amb 10ºC i fa una estona tenia menys, i el Llombo i Sant Josep tenen 12ºC i pel que es veu per allí fa vent, ací en Sant Rafel no en fa ni tan sols un poc.
En Fontanars tampoc baixa la temperatura pel vent, amb 10ºC, i en Onil - Marjal estan prop dels 0ºC!!  :o

Jo crec que possiblement baix, al riu, per la zona del Filaner potser hi haurà uns 5ºC, encara que no ho tinc molt cert.

Timonet, quan vas posar el termòmetre allí baix (que algun indesitjable es va emportar  >:(), ¿Quines diferències hi havia respecte a dalt? Es que em fa curiositat, a veure un dia que faça prou de fred baixar amb un termòmetre a primera hora i mirar fins a quan aplega la temperatura. Tinc una obsessió en les temperatures del barranc...  ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #108 el: 28 de De Nov. de 09, 23:37:21 p. m. »
Acabe de mirar el tòpic de Novembre de 2007 perquè tenia curiositat, i he llegit que una nit al Clariano va baixar fins a -3ºC mentre a la ciutat teniem 5ºC de mínima, i una vesprada hi havia 5,5ºC mentre que a dalt hi havia uns 16ºC.

No recordava estes dades, són impressionants!!  :o :o
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #109 el: 28 de De Nov. de 09, 23:49:43 p. m. »
Acabe de mirar el tòpic de Novembre de 2007 perquè tenia curiositat, i he llegit que una nit al Clariano va baixar fins a -3ºC mentre a la ciutat teniem 5ºC de mínima, i una vesprada hi havia 5,5ºC mentre que a dalt hi havia uns 16ºC.

No recordava estes dades, són impressionants!!  :o :o

Efectivament... jo crec que tindriem que parlar amb el del Filaner i ficar un sensor allà... és que és realment acollonant.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #110 el: 29 de De Nov. de 09, 09:41:45 a. m. »
Hola Bon dia. Cel cubert de nuvols alts, i minima de 8.2, la pressio que ha baixat prou esta nit, ara mateix 1009 Hpa, alguns moldels donen aigua per a esta vesprada-nit, no espere molt d'aquestes situacions.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #111 el: 29 de De Nov. de 09, 10:31:31 a. m. »
Bon dia.

Sembla que després d'un mes de Novembre totalment avorrit, ara sí que podem dir açò de que l'hivern ja està ací, tot i que a meitat setmana tornen a suavitzar-se les temperatures. La mínima de hui (provisional ja que tinc esperança que baixe més a última hora de la nit), ha sigut de 7.4ºC.

A hores d'ara tenim el cel molt núvol cap a ponent i eixa nuvolositat avança cap a llevant. També es poden veure alguns mammatus de poca importància.

Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #112 el: 29 de De Nov. de 09, 10:40:39 a. m. »
Fa mes fred a Novelda que a Almansa, ara per aci 10ºC després d'una mínima de 3,3ºC abans que es cobrira .

Molt nuvol pero sense pluja de moment:

Webcams en directe:

« Darrera modificació: 29 de De Nov. de 09, 10:46:23 a. m. per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #113 el: 29 de De Nov. de 09, 10:50:15 a. m. »
Bon dia.

Ben animat està el seguiment per a un diumenge a primera hora del matí...  ;D

Com heu dit, el cel s'ha cobert i fins fa uns moments feia un ponent d'allò més fresquet (ara ha calmat i inclús comença a entrar del N-NE). Esperem que ploga una miqueta esta vesprada, encara que no maquillarà les pobres xifres de novembre.

Interessantíssima la nova estació de Joen: com a mostra, la mínima d'avui:

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #114 el: 29 de De Nov. de 09, 12:02:48 p. m. »
Bon dia a tots. Ving de pegar la volteta de rigor per la serra i a dir veritat, avuí ja m´ha fet falta portar roba d´abric... :-si Aixó si, esperant la devallada del termómetre a partir d´aquesta vesprada.

Mínima a la part alta del poble de 4ºC.

Adeuuu.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #115 el: 29 de De Nov. de 09, 12:34:22 p. m. »
Efectivament, l'estació es troba entre la Clariana i l'abocador d'inerts.

Segurament, el fet de tenir la garita a 1,5 m del sòl fa que les màximes mesurades siguen una miqueta més altes i les mínimes un poc més baixes, però con l'anemòmetre també es troba a 2,3 m del nivell del sòl, fa que la velocitat mitja del vent que mesure siga més baixa que les que mesureu vosaltres per la fricció del vent amb el sòl.

Pel que fa al seguiment de hui, la mínima s'ha donat a les 2:38 i en poquets minuts a entrat el ponent fent pujar la temperatura dels 6,1ºC als 10ºC a les 3:30.

;)

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #116 el: 29 de De Nov. de 09, 12:55:08 p. m. »
plou a biar,  plujeta fineta amb una tem de 10* :-\

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #117 el: 29 de De Nov. de 09, 12:57:29 p. m. »
Per açi tambe per fi, a estrenar els pluvios
« Darrera modificació: 29 de De Nov. de 09, 13:00:20 p. m. per H2O »

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #118 el: 29 de De Nov. de 09, 13:05:10 p. m. »
Comencen a caure les primeres gotetes per Ontinyent també.
Ontinyent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #119 el: 29 de De Nov. de 09, 13:06:31 p. m. »
Per Ontinyent comença a xispejar, amb 14,5ºC, llebeig moderat amb ratxes de 40 km/h i una pressió atmosfèrica que segueix afonant-se  ;)