Autor Tema: Situació Especial 18-20 Desembre 2009  (Llegit 23589 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
Re: Situació Especial 18-20 Desembre 2009
« Respondre #105 el: 19 de De Des. de 09, 10:47:55 a. m. »
Bon dia. Per Beneixma lo esperat. Dos dits de neu als cotxes i teulades. Una enfarinadeta als camps i persupost a totes les serres del voltant. Esperavem mes, però es que esta setmana estavem mal acostumats. Fa un fred que pela 1.4º, i mon pare patint per la gelada forta que pot pegar esta nit.

Ara el pluvio em marca pluja, però es perque esta desfent-se la neu, no penseu que es pluja.

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #106 el: 19 de De Des. de 09, 10:55:38 a. m. »
Bon dia.

Per ací l'acumulat de precipitació entre ahir i hui es de 16,15 mm en l'Hellmann. Ara mateixa tinc 4,4ºC, 75% d'humitat relativa i vent de gregal fluix. Aquesta nit si al final es queda ben ras i el vent encalmat podem tindre una mínima de campionat.

Me'n vaig a la Serra Grossa a veure com està el panorama.  ;D

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #107 el: 19 de De Des. de 09, 11:14:00 a. m. »
Bon dia de merda, estic cabreja't, així que no em parle ningú.

:'(
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #108 el: 19 de De Des. de 09, 11:23:35 a. m. »

Però un expert com tu no ho veia vindre. Ahir per la vesprada ja estave clar el que anava a fer.

1.8º i un fred que pela

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #109 el: 19 de De Des. de 09, 11:42:29 a. m. »

Però un expert com tu no ho veia vindre. Ahir per la vesprada ja estave clar el que anava a fer.

1.8º i un fred que pela

Val, ahir per la vesprada. Però a nem a vorer... que algú m'explique amb arguments de pes com és posible un canvi tan tan radical de les quantitats de precipitació a 12 hores vista... a 12 hores vista! Aquest és el meu cabreig, que no m'entra.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #110 el: 19 de De Des. de 09, 12:26:37 p. m. »
no hi ha ninguna possibilitat de neu esta vesprada? Asi en Agullent 2 graus o menys. Ahir per la nit aiguaneu i alguna cosa de neu, perè res!
Agullent, València.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #111 el: 19 de De Des. de 09, 13:04:39 p. m. »
Hola, bona vesprada.

Doncs ací l'episodi no s'ha comportant gens malament, amb una precipitació de 15 mm entre ahir i hui. Este matí ha aparegut la Serra del Cid (1000 msnm) lleugerament enfarinada, així com la vessant sud del Maigmó. Ara bé, quina no ha sigut la meua sorpresa, quan mire cap a ponent i veig la Serra de Beties, entre Novelda i Monòver(700 msnm) i totes les serres que n'hi ha darrere d'esta amb bona cosa de neu. Aprofitant que era dissabte, he agafat el cotxe i acò és el que he trobat en la Umbria de l'Algaiat, entre La Romana i l'Alguenya. Tota la neu esta per damunt de la cota 550-600.

Després he continuat des de l'Alguenya cap a El Pinós on hi havien cotxes amb un pam de neu. La temperatura a les onze i mitja a El Pinós era de 0ºC.

Episodi molt interesant, però un tant decepcionant per le manca de precipitació.  :(

« Darrera modificació: 19 de De Des. de 09, 13:15:04 p. m. per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #112 el: 19 de De Des. de 09, 13:07:20 p. m. »
Navalon este mati, 7-8cm al poble, al voltant de 10cm a la serra.

Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #113 el: 19 de De Des. de 09, 13:37:07 p. m. »

1.8º i un fred que pela

Val, ahir per la vesprada. Però a nem a vorer... que algú m'explique amb arguments de pes com és posible un canvi tan tan radical de les quantitats de precipitació a 12 hores vista... a 12 hores vista! Aquest és el meu cabreig, que no m'entra.

Crec que ho vaig dir, pot ser no molt clar -ahir estava un poc espés-: Els models que mes resolució tenen (IFS, també conegut per ECMFW) i els mesoescala basats en ell (COSMO) crec que ho han calcat. A mes en el IFS la eixida de control pesa mes en la eixida operativa (1/4 crec recordar) que en el GFS (1/10). La eixida de control es basa en situacions similars que hi hagen a la base de dades del model, no en calculs.
Això és bo en algunes situacions, com esta, pero no en altres, especialment en cas de danes, on el GFS, al tindre prous mes nivells verticals en el seu calcul, encara que no tinga tanta resolució horitzontal com el IFS, guanya clarament.

La situació d'ahir era típica: la situació en superficie dominava clarament la situació. I, damunt, en una zona -estret de Gibraltar- on la orografia és complicada. Estava clar que els models podien fallar i molt. I que en este cas concret millor fiar-se del IFS (ecmwf)

Aixina que ja sabeu la meua regla: Si la situació está dominada per les condicions en altura.. el GFS és el vostre model, que és la situació en superficie la que s'intueix important, pos el IFS, que ni idea, asigneu probabilitats a cada model. Vamos algo aixina com lo que NO es fa en el meteoret.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #114 el: 19 de De Des. de 09, 13:39:38 p. m. »
Hola, bona vesprada.

Doncs ací l'episodi no s'ha comportant gens malament, amb una precipitació de 15 mm entre ahir i hui. Este matí ha aparegut la Serra del Cid (1000 msnm) lleugerament enfarinada, així com la vessant sud del Maigmó. Ara bé, quina no ha sigut la meua sorpresa, quan mire cap a ponent i veig la Serra de Beties, entre Novelda i Monòver(700 msnm) i totes les serres que n'hi ha darrere d'esta amb bona cosa de neu. Aprofitant que era dissabte, he agafat el cotxe i acò és el que he trobat en la Umbria de l'Algaiat, entre La Romana i l'Alguenya. Tota la neu esta per damunt de la cota 550-600.

Mira, veus, anit veient el radar pensava el mateix: que tenia que estar caent be al Pinós. El Cartxe deu tindre una bona nevada hui.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #115 el: 19 de De Des. de 09, 14:10:44 p. m. »
Esta nit si calma el vent gelarà amb força, sobretot al barranc i més encara a les zones nevades.

Ja vorem quines mínimes tenim!!

Pareix que en les casetes més elevades d'Ontinyent, a uns 500-550m en l'Ombria (ananat cap a Fontanars) ha quallat la neu, es veu blanquet per allí.

4,1ºC y cel amb núvols alts. Fa frescor, però res comparable amb el que feia dilluns i sobretot dimarts i el dimecres, fins a la vesprada.
Ontinyent, València.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #116 el: 19 de De Des. de 09, 14:11:09 p. m. »
Al final ha sigut nevada débil per Almansa, a l'asfalt no ha arribat a cuallar . A les afores 2-3 cm . Aixó sí, per damunt dels 800 m la nevada ha cuallat molt mes i totes les serres estàn ben blanques.

Imatge a les afores d'Almansa fa una hora:

Continuem a 0ºC .
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #117 el: 19 de De Des. de 09, 14:19:46 p. m. »
Crec que ho vaig dir, pot ser no molt clar -ahir estava un poc espés-: Els models que mes resolució tenen (IFS, també conegut per ECMFW) i els mesoescala basats en ell (COSMO) crec que ho han calcat. A mes en el IFS la eixida de control pesa mes en la eixida operativa (1/4 crec recordar) que en el GFS (1/10). La eixida de control es basa en situacions similars que hi hagen a la base de dades del model, no en calculs.
Això és bo en algunes situacions, com esta, pero no en altres, especialment en cas de danes, on el GFS, al tindre prous mes nivells verticals en el seu calcul, encara que no tinga tanta resolució horitzontal com el IFS, guanya clarament.

La situació d'ahir era típica: la situació en superficie dominava clarament la situació. I, damunt, en una zona -estret de Gibraltar- on la orografia és complicada. Estava clar que els models podien fallar i molt. I que en este cas concret millor fiar-se del IFS (ecmwf)

Aixina que ja sabeu la meua regla: Si la situació está dominada per les condicions en altura.. el GFS és el vostre model, que és la situació en superficie la que s'intueix important, pos el IFS, que ni idea, asigneu probabilitats a cada model. Vamos algo aixina com lo que NO es fa en el meteoret.

És molt interessant el que comentes, el problema es que, si no m'enganye l'IFS no s'ofereix a accés lliure a la xarxa. És a dir, que per molt bo que siga nosaltres no el podem emprar. A l'Aemet i l'oratge de TVE fins ahir també donaven pluges i estavem en alerta taronja per neu,  amb el que interprete que si el tenien disponible no li feren massa cas tampoc i erraren en la previ, ahir encara llegia allò de "chubascos débiles a moderados en el sur de València...". (extrany perque segons tinc entés es basen en el model europeu)
Del model Europeu el que sí que vaig poder vore, que no em donà masa joia, fou el: http://www.ecmwf.int/samples/d/banner/page.html que és el producte que alliberen de ECMWF cada dia. El dijous a la eixida de les 12Z i per al termini de 48 hores donaven que la massa humida a 700 hPa tenia el seu límit nord a Alacant i la direcció de la mateixa era WSW-ENE. En eixos moments la majoria de models eren bastant optimistes i donaven un dissabte pasat per aigua i neu al S de València i a Alacant..

En fi, és el que hi ha, l'episodi anterior els models milloraren conforme s'acostava l'episodi i esta vegada han empijorat, per cert, a cap de les dos situacions hi ha hagut una interacció clara de la vaguada continental retrògrada amb les borrasques atlàntiques, ja que la d'aquest episodi s'ha desfet en arribar al golf de Cadis i la de l'anterior episodi pasà pel Sud de l'Atlas.

Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #118 el: 19 de De Des. de 09, 14:28:56 p. m. »
be no ha estat gens mal, en estos moments gela ha biar amb una temperatura de 0.2º la neu es fon poc a poc i les serres estan blanquetes amb gruixos desde un pam en el cosi i en el barranc de la ametla fins tres dits al poble i la penya tallada les carreteres ben netes i els espoliadors de neu( gent de elda, elx,villena) asaltant els nostres serres i posant neu damunt dels cotxes jejejeje

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #119 el: 19 de De Des. de 09, 15:56:26 p. m. »
les carreteres ben netes i els espoliadors de neu( gent de elda, elx,villena) asaltant els nostres serres i posant neu damunt dels cotxes jejejeje

A Onil ens passa el mateix, però ací pujen mes d'Alacant, Sant Vicent i inclòs Elx  :P. I sempre la mateixa escena; quant s'en tornen s'omplien el capó del cotxe de neu (neu, que normalment es derreteix al passar a la vesant Sud del Maigmo  ;D).
Espoliadors de neu ! 
Encara que esta vegada pense que serà a les serres de Castalla on pensen actuar, ja que es veu tota l´Argenya i el Maigmò molt ben nevat ... ;D

A Onil, la neu que encara queda a les telades i a les ombries gelanse a 0 Cº.

Una foto de l´estat d´Onil fa unes hores:

« Darrera modificació: 19 de De Des. de 09, 16:15:35 p. m. per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...