Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87450 cops)

0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #495 el: 30 de De Gen. de 11, 00:12:34 a. m. »
Amigos, bienvenidos a la nave del misterio, veamos que paso esos días en que poco a poco fueron desapareciendo las precipitaciones sobre don grefusito, algo inquietante que no deja de sorprendernos.
Xàtiva, València.

Desconnectat tiberut

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 80
« Respondre #496 el: 30 de De Gen. de 11, 00:20:57 a. m. »
el cuarto milenio ja te faena en este misteri....joojojoojojo
Tibi, l'Alcoià.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #497 el: 30 de De Gen. de 11, 03:01:09 a. m. »
Pos jo no veig massa misteri. Per a valorar be un model hi ha que ser conscient de si la situació ve d'on hi han moltes dades o d'on no n'hi han. I està clar que per ahí per el marroc i demès, 'globitos'*  pos com que no s'en tiren molts, precisament.

I jo segueixc amb la mania de que demà per la nit, a mes del Maestrat i segurament també en la Calderona, seràn les serres més arrimades al cap de sant Antoni (Serrella i Aitana) les que mes possibilitats tenen de vore neu. Inclús podria haver alguna sorpreseta a València capital, d'algún nucli de tempesta que es forme a la Calderona.

Als demés llocs haurem de confiar que algún nucli postfrontal es digne a deixar algún josechu-elvasco de neu  de curta durada i poca cosa mes. 

Si voleu mes mesoescalars, ací en teniu un prou útil. (Just Another Fine Fun Oracle)

* globitos = radiosondes.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #498 el: 30 de De Gen. de 11, 03:04:52 a. m. »
Hola a tots!!
El divendres vaig estar esquiant en valdelinares i em va caure una nevadeta guapa guapa...això si la neu estava genial i no hi havia ningú!!
Pel que fa al meu poble, aquesta volta soc més pesimista, ja que de moment està totalment ras i amb una temperatura de 1,6...ens han llevat molta precipitació i si cau alguna cosa no crec que siga a menys de 1200-1300 metres, com aquests dies enrere. Ojalà m'equivoque i siga tot el contrari però aquest any crec que està gafat i això que com diuen per ací quan hi ha moltes bellotes al terra hivern de neu...bellotes hi ha bastants però neu de moment zero!!
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #499 el: 30 de De Gen. de 11, 05:16:15 a. m. »
Decepció modelistica dels generalistes.

Mesoscalar COSMO-7. Quantitat arreplegada fins el dimarts a les 12hr locals.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #500 el: 30 de De Gen. de 11, 07:23:39 a. m. »
Pfff la cosa esta molt estranya, sabem que no seran precipitacions generals i persistents com marcava dies enrere però hi han 2 coses que son diferents a la decepció del episodi anterior, la primera es que la bossa d'aire molt fred ens pasa per dalt i la inestabilitat sera ben alta i la geopotencial tambe es relativamnt baixa osiga que pot donarse el cas de que es formen pepinos irregulas alguna tempesta... i a qui li toque gracies. L'altra en quan al gregal que marca el GFS per dir algun.. es mes o menys com el de l'altra situació però hi ha que tindre en compte que en la primera situació el sol estava sec perque portavem molts dies sense ploure i amb temperatures que van arribar als 24ºC en alguns llocs, al entrar els nuvols a messura que s'adentraven cap a terra perdien humitat rapidament perque la terra tan seca l'absorbia però esta vegada ens ha plogut fa poc el sol esta banyat i als vents humits de gregal (poc marcat tot sa de dir) ja no perdrien humitat o inclus pot ser que per evapotranspiracio la briseta es recarregue una miqueta més i deixaria que estes precipitacions entraren algo mes cap a terra. Entre demà i despus demà ixirem de dudes ???

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #501 el: 30 de De Gen. de 11, 08:11:00 a. m. »
Bon día a tots:
Després de la desfeta que estem sofrint (una de les mes grans des de la batalla d'Almansa) crec que caldria fer unes reflexions al respecte:
-El models actuals pot ser modelitzen bé les clássiques situaciones atlàntiques tant freqüents a Europa.
-El models actuals no pareixen servir per al nostre clima mediterrani. Pot ser és molt més caótic on entren en joc factors com el vent, l'aire fred en altura, la orografia i altres.
-Per tant es necessitarien uns nous models adaptats a climes com el nostre.
Conclussió: no se per a què collons mirem els models doncs no aporten pràcticament res i més a més ens cabrejen i desil.lusinen molt vegent como no n'acerten ni una.
Aquesta reflexió en veu alta és per a començar fort un diumenge de bon mati, i per cert encara pense que esta nit plourà una mica per esta zona i poc més.
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 11, 08:53:34 a. m. per Pego »

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #502 el: 30 de De Gen. de 11, 10:00:54 a. m. »
aemet ens marca nuboso a muy nuboso con chubascos debiles y dispersos de nieve por encima de 300 metros
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #503 el: 30 de De Gen. de 11, 10:08:10 a. m. »
Hi ha alguns models que són persistents i ens continuen marcant algo de precipitació. Crec que deixaré de mirar models per un temps i centrar-me en el satèl·lit i el radar.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
« Respondre #504 el: 30 de De Gen. de 11, 10:12:03 a. m. »
El sol está pegando desde ayer, veremos lo que pasa cuando llegue esa bolsa fria  a partir del mediodia, yo sigo pensando que pueden haber sorpresas ::)
Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #505 el: 30 de De Gen. de 11, 10:13:14 a. m. »
Hi ha alguns models que són persistents i ens continuen marcant algo de precipitació. Crec que deixaré de mirar models per un temps i centrar-me en el satèl·lit i el radar.
la cota ja la tenim mes que asegura ara falta que s enganyen els models i que entre mes gregal del que preveuen ,i jo crec que s engañaran no es la primera vegada que pasa

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
« Respondre #506 el: 30 de De Gen. de 11, 10:20:59 a. m. »
la cota ja la tenim mes que asegura ara falta que s enganyen els models i que entre mes gregal del que preveuen ,i jo crec que s engañaran no es la primera vegada que pasa

No et faces il·lusió amb la cota, és possible que siga suficient però no ho tinc molt clar. Això sí, per lo que he llegit en el seguiment, per la resta d'Espanya ha sigut començar a ploure i la temperatura desplomar-se, encara que no mes de dos o tres graus.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #507 el: 30 de De Gen. de 11, 10:40:02 a. m. »

No et faces il·lusió amb la cota, és possible que siga suficient però no ho tinc molt clar. Això sí, per lo que he llegit en el seguiment, per la resta d'Espanya ha sigut començar a ploure i la temperatura desplomar-se, encara que no mes de dos o tres graus.
ja pero donat conter que l embolsament d aire fred encara no el tenim açi la davallada gran de les temperatures crec que sera entre esta vesprada i a poqueta nit

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #508 el: 30 de De Gen. de 11, 11:00:59 a. m. »
ens han posat en alerta per nevades de hasta 4 cm
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 11, 11:12:02 a. m. per llevanta »

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
« Respondre #509 el: 30 de De Gen. de 11, 12:12:54 p. m. »
Doncs ix el GFS i pareix que ens augmenta les precipitacions, o millor dit, les possibilitats de precipitacions, no penge mapes per que no tinc temps. Ens mantindrem a l'expectativa, jo amb veure nevar decentment em conformaria.

Edite: Vinga va, munte uns quants mapetes interesants, acabats de traure del forn.
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 11, 12:18:26 p. m. per Alcoianet »
Alcoi, Alacant. 560 msm