Autor Tema: Meteogrames i models, any 2011  (Llegit 87457 cops)

0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2011
« Respondre #510 el: 30 de De Gen. de 11, 12:16:53 p. m. »

Els models estan com ahir, es dir, ens donen poca o res de precipitació, no obstant això, confie com vosaltres que el pas de la bossa freda per damnunt nostre junt a l´entrada de venbt de gregal, l´europeu ens la marca més clara, siguen suficients per a donar-nos algunes precipitacions, alguna cosa hauran vista també en l´AEMET quant han activat l´alerta groga per nevades, i es que la cota estarà realment baixeta.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #511 el: 30 de De Gen. de 11, 12:19:12 p. m. »
I esta eixida del Nogaps, jo firme ja, però amb els ulls tancats.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat dadisap

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 17
  • Tinc les ulleres brutes...
« Respondre #512 el: 30 de De Gen. de 11, 12:33:16 p. m. »
  I jo aquesta la firme amb els ulls oberts , tancats i uno obert i l'altre tancat ... :-si :-si :-si

I ja posats .....

Amb aquesta tanque hasta l'ull del c.l  ;D ;D ;D ;D
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 11, 12:37:19 p. m. per dadisap »
Tinc les ulleres brutes...

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #513 el: 30 de De Gen. de 11, 12:51:26 p. m. »
El JMA crec que es un model Japones, i sempre posa cantitats de precipitacions exageradísimes, si per ells fora ací tindirem mes de 1000 L. al any, cosa que li encantaria a Carboner  ;D ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #514 el: 30 de De Gen. de 11, 12:56:53 p. m. »
Pegueu una ullada a http://www.infometeo.es/
Aquesta pàgina no ens ha marcat neu fins a dia de avui, que marca un 60% de probabilitat de  neu per a demà dilluns al nord d'alacant...ibi, alcoy, banyeres...hi haurà que tindre en conter aquesta posibilitat perquè esta pagina no és gens sensacionalista!!
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #515 el: 30 de De Gen. de 11, 14:03:02 p. m. »
El JMA crec que es un model Japones, i sempre posa cantitats de precipitacions exageradísimes, si per ells fora ací tindirem mes de 1000 L. al any, cosa que li encantaria a Carboner  ;D ;D
Ainsssss, com aneu coneguent-me, mes de 1.000 de mitja anuals i alguna nevada d´eixes de mes de mig metre, que feliç seria. :D :-*

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #516 el: 30 de De Gen. de 11, 14:05:14 p. m. »

Mare de deu, es pot veure com tens raó comparant els dos mapes, que barbaritat de diferència.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #517 el: 30 de De Gen. de 11, 14:21:27 p. m. »
Ei xicots, bona vesprada:
Vos pose una gràfica molt interessant d'un llibre més interessant encara que he pogut acosseguir. En este cas es tracta de la última gran nevada a cota 0 que s'ha porduit per esta zona fa quasi 28 anys... i jo encara m'enrecorde, tot nevat fins el mar amb uns bons gruixos. Podeu vore que es van arreplegar bones quantitas.
Qui ho pillara ara  :-[!!!

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Missatges: 127
  • Mas del Potro
« Respondre #518 el: 30 de De Gen. de 11, 15:43:00 p. m. »
TV3 es reafirma. ".... per a demà possibilitat de tempestes a les comarques centrals i en moments de xàfec la cota de neu podria baixar fins els 400 metres...."
El que no es conforma és perque no vol.... :-si :-si :-si :-si :-si
Alcoi, zona Nord. 545 msnm. Si la Candelària riu, l'hivern és viu; si la Candelària plora, l'hivern és fora.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #519 el: 30 de De Gen. de 11, 15:51:25 p. m. »
i canal nou tambe plutges que poden ser persistens en esta zona de neu sobre els 400 m
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #520 el: 30 de De Gen. de 11, 16:02:17 p. m. »
Vos pose una gràfica molt interessant d'un llibre més interessant encara que he pogut acosseguir. En este cas es tracta de la última gran nevada a cota 0 que s'ha porduit per esta zona fa quasi 28 anys... i jo encara m'enrecorde, tot nevat fins el mar amb uns bons gruixos. Podeu vore que es van arreplegar bones quantitas.

Jo també tinc eixe llibre! És genial!  :)

És molt curiós que a Ontinyent caigueren uns 60-70cm de neu i a la majoria de la Vall "només" caigueren 20-30cm (Bocairent, Beniatjar, Albaida...), sobretot em sorprenen els 20cm de Bocairent! Supose que com la cota era de 0 metres, on més va precipitar, més va nevar.

Crec que tinc alguna foto d'eixa nevada, amb els cotxes sepultats de neu!  :o
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #521 el: 30 de De Gen. de 11, 16:11:08 p. m. »

És molt curiós que a Ontinyent caigueren uns 60-70cm de neu i a la majoria de la Vall "només" caigueren 20-30cm (Bocairent, Beniatjar, Albaida...), sobretot em sorprenen els 20cm de Bocairent! Supose que com la cota era de 0 metres, on més va precipitar, més va nevar.

Si es la nevada que recorde, en Otos  es va posar prou mes de mig metre de neu, en Albaida es van afonar moltes teulades de faquiques pel pes de la neu. Em ve moltes vegades al cap aquella nit de trons i neu, recorde tambe com vam estar sense llum un parell de dies i la gent per a caminar pel carrer va haguer de truare les pales i fer passadors,... va ser impresionant.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #522 el: 30 de De Gen. de 11, 16:12:47 p. m. »

De quin llibre es tracta?

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #523 el: 30 de De Gen. de 11, 16:20:12 p. m. »

De quin llibre es tracta?

EL llibre en qüestió es diu: Atlas climático de la Comunidad Valenciana (1961-1990) coordinat per un tal A.J.Pérez Cuevas i editat per la Generalitat Valenciana l'any 1994. ës una meravella i intentaré posar map de tot tipus poc a poc. S'ho val i es per gaudir-lo i remirar-lo.

Desconnectat boira

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 14
« Respondre #524 el: 30 de De Gen. de 11, 16:20:59 p. m. »
cregeu que dema pel mati nevara?  :)
Ontinyent, Valencia