Autor Tema: Seguiment especial: Onada de fred siberià (dies 21- ?)  (Llegit 53089 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
Re: Situació especial: Onada de fred siberià (dies 21- ?)
« Respondre #180 el: 22 de De Gen. de 11, 22:12:39 p. m. »
No sé si alegrar-me o entristir-me si s'ennuvola, perquè amb els registres estratosfèrics que tenim a hores d'ara, en un puc de sort demà podríem aproximar-se als -8ºC si no s'ennuvolara, i total tota la vegetació ja està cremada pel fred. De totes maneres, si fora a canvi d'una enfarinadeta valdria la pena el sacrifici en les mínimes. Ara -2,9ºC i 59% d'humitat relativa, amb un punt de rosada de -9,8ºC. Comentar com a curiositat que la temperatura més baixa registrada en Ontinyent es de -9,4ºC en el mític febrer del 56  ::).

Desconnectat pepetronà

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 35
« Respondre #181 el: 22 de De Gen. de 11, 22:15:04 p. m. »
TEMPERATURA   -5.3 ºC
HUMITAT RELATIVA   63 %
PRESSIÓ ATMOSFÈRICA 1019.9 hPa
Espere que els tingam algo de sort i els nuvols arriben asi dalt perquè si no, malament. ;)
PD: Està nevant a Barcelona.
« Darrera modificació: 22 de De Gen. de 11, 22:24:44 p. m. per pepetronà »
Fontanars dels Alforins, la Vall d'Albaida.

Esperant la nevada de metro i mig.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #182 el: 22 de De Gen. de 11, 22:27:33 p. m. »
No sé si alegrar-me o entristir-me si s'ennuvola, perquè amb els registres estratosfèrics que tenim a hores d'ara, en un puc de sort demà podríem aproximar-se als -8ºC si no s'ennuvolara, i total tota la vegetació ja està cremada pel fred. De totes maneres, si fora a canvi d'una enfarinadeta valdria la pena el sacrifici en les mínimes. Ara -2,9ºC i 59% d'humitat relativa, amb un punt de rosada de -9,8ºC. Comentar com a curiositat que la temperatura més baixa registrada en Ontinyent es de -9,4ºC en el mític febrer del 56  ::).

Jo no vull que s'ennuvole...  ;D

En el tema dels cultius, la veritat és que els cultius típics d'ací (vinya, blat i olivera) soporten el fred, la vinya perfectament, el blat encara no hi ha, i les oliveres em sona que poden aguantar fins a -8ºC o per ahí...però clar, qui tinga taronges a la caseta se li cremaran, però es que plantar taronges a Ontinyent amb les gelades que pot pegar-se és absurd, a la meua caseta fa anys en van plantar 2 o 3 i no van durar ni un hivern. xD  :-si

No sabia quina era la mínima absoluta, la veritat és que tampoc és tan baixa, tot i això, supose que a l'extrem l'oest del terme, serà prou més baixeta, m'imagine que en 2006 baixaria de -15ºC quan ací estava ennuvolat i per allí es vas quedar ras i amb neu (-19ºC a les Cases de Vidal).

-2,7ºC ara.
Ontinyent, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #183 el: 22 de De Gen. de 11, 22:30:30 p. m. »
Primeres líneas de núvols que es dirigeixen cap ací  :)

Per ací , el vent ha fet pujar la temperatura hasta els -1.5º actuals
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #184 el: 22 de De Gen. de 11, 22:30:48 p. m. »
Bona nit,

M'agradaria desmentir el fet de que "està nevant a Barcelona", estic ara amteix assomat a la finestra des de la part alta de la ciutat i no es veu precipitació per cap lloc, el radar, això si, m'havia donat precipitació fa una estona en una distància d'uns 10km. Així i tot, dubte que siga en forma sòlida...

Espere que tingueu molta sort!
Bocairent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #185 el: 22 de De Gen. de 11, 22:33:48 p. m. »
Bona nit,

M'agradaria desmentir el fet de que "està nevant a Barcelona", estic ara amteix assomat a la finestra des de la part alta de la ciutat i no es veu precipitació per cap lloc, el radar, això si, m'havia donat precipitació fa una estona en una distància d'uns 10km. Així i tot, dubte que siga en forma sòlida...

Doncs estava escoltant a Catalunya Ràdio la retransmissió del partit del Barça i havien dit que al Maresme estava nevant.

Desconnectat pepetronà

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 35
« Respondre #186 el: 22 de De Gen. de 11, 22:36:03 p. m. »
Bona nit,

Perdó, però esque ho estaven diguent a un altre fòrum.
La temperatura segueix baixant, ja pareix que els nuvols vuiguen acostar-se una miqueta.
Fontanars dels Alforins, la Vall d'Albaida.

Esperant la nevada de metro i mig.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #187 el: 22 de De Gen. de 11, 22:54:57 p. m. »
Per ací estem al voltant de 0º però per molt que mire no veig núvols pel mar (això si agafaré un bon costipat tant d'eixir fora a mirar). Alguns models diuen que les primeres precipitaicons podem arribar al final de la matinada i això seria meravellós  ;D.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #188 el: 22 de De Gen. de 11, 23:03:13 p. m. »
Jo tinc que dir, que perfí m'apareix els simbolets de neu a la consola de l'estació  ;D ;D !!

Montitxelvo, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #189 el: 22 de De Gen. de 11, 23:03:32 p. m. »
el model NAE ha acertat lo que està caiguent a BCN nord i Badalona, que diu ixe model ací per a demà?
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #190 el: 22 de De Gen. de 11, 23:05:04 p. m. »
el model NAE ha acertat lo que està caiguent a BCN nord i Badalona, que diu ixe model ací per a demà?

L'AEMET també ha posat una alerta al litoral de Barcelona per nevades per a aquesta nit.
Montitxelvo, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #191 el: 22 de De Gen. de 11, 23:42:47 p. m. »
És espectacular lo de les mínimes en les hores que estem, ja és veuen els -7 i -6 per ahi a les 23:42 !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Magiba

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 4
« Respondre #192 el: 22 de De Gen. de 11, 23:49:05 p. m. »
Bona nit a tots, per primera volta la meua Oregon esta marcan el simbolet de neu desde fa uns minuts!!!
A vore si la podem vore encara que siga un poc.
Albaida 323 msnm

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #193 el: 23 de De Gen. de 11, 00:11:03 a. m. »
Vaig a descansar amb el cel ras i la temperatura de 0,9º.
Tot marxa com cal, la temperatura molt baixa i els nuvols s'acosten lentament per a arribar a la matinada i llavors...
Pot ser ja estic dormint i és tan sols un somni  :).

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #194 el: 23 de De Gen. de 11, 00:24:43 a. m. »
Bo, uno que es retira ja, deixe el seguiment per hui amb una temperatura actual de -2.6 Cº, la humitat al 51 % i 1016 hpa, no espere res per a dema, pero si vene nuvols doncs tindrem els ulls ben oberts per si de cas.

Auuu, bona nit a tots.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.