Autor Tema: Gener de 2012  (Llegit 30787 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Gener de 2012
« Respondre #105 el: 16 de De Gen. de 12, 19:18:23 p. m. »
No desespereu que açò te pinta d'animar-se, vos havia dit que començaria a ploure a les 7 i ja la tenim ací, lo bo ve a partir d'ara, soc dels que pensa que demà hi haurà un bon acumulat de neu a les nostres serres!!

Jo l'aigua soc mooolt optimista... El que no ho tinc tant clar és la neu. Molta gent està dient que la cota comença a pujar.. Jo la veritat es que no tinc ni idea.. :S

Ja,ja,ja jo eixe problema no el tinc, ací la neu només cau cada 50 anys, així que hui tampoc serà, jo ja em conforme amb una bona saó...
Vosaltres és diferent però la neu jo la veig per sobre dels 800-900 metres, més avall difícil.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #106 el: 16 de De Gen. de 12, 19:21:04 p. m. »
No desespereu que açò te pinta d'animar-se, vos havia dit que començaria a ploure a les 7 i ja la tenim ací, lo bo ve a partir d'ara, soc dels que pensa que demà hi haurà un bon acumulat de neu a les nostres serres!!

Jo l'aigua soc mooolt optimista... El que no ho tinc tant clar és la neu. Molta gent està dient que la cota comença a pujar.. Jo la veritat es que no tinc ni idea.. :S

Ja,ja,ja jo eixe problema no el tinc, ací la neu només cau cada 50 anys, així que hui tampoc serà, jo ja em conforme amb una bona saó...
Vosaltres és diferent però la neu jo la veig per sobre dels 800-900 metres, més avall difícil.

Si. Aixo ho tinc assumit.. :P Neu als 800-900. Però jo tenia la santa esperança de que, quan la precipitació fora forta, vore algo de "aiguaneu" que alegre la vista.. però no serà possible.
Per cert, nevant en Utiel i en Caudete de las Fuentes.
Agullent, València.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #107 el: 16 de De Gen. de 12, 19:23:18 p. m. »
vinga estic amb tu el hirlam es molt bo desde les 10 de la nit i la neu a les muntanyes, este episodi no es per a nevar als pobles esperen que dimecres al mati tots tingam alguna cosa que contar i alguna foto per fer ...

pd per açi ja plou una miqueta
« Darrera modificació: 16 de De Gen. de 12, 20:03:25 p. m. per H2O »

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #108 el: 16 de De Gen. de 12, 19:38:41 p. m. »
vinga estic amb tu el hirlam es molt bo desde les 10 de la nit i la neu a les muntanyes, este episodi no es per a nevar als pobles esperen que dimecres al mati tos tingan alguna cosa que contar i alguna foto per fer ...

pd per açi ja plou una miqueta

¿Als pobles? L´alerta de Aemet esta activada desde les 8 del mati de hui per a damunt de 800m, he esta tota la vesprada entre la serra de Mariola i despres a la de Beneixama, a mes de 1000 m les dos i res de res.....ja se que a Beneixama a 600m res però els pobres de Banyeres a 800m, que? ;D ;D

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #109 el: 16 de De Gen. de 12, 19:58:14 p. m. »
Doncs com a curiositat... (no se si serà deberes), al facebook han comentat que ha comensat a nevar fluix a Banyeres. Algú ho pot confirmar?

PD: 6,4 a Agullent amb plutja debil moderada.
Agullent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #110 el: 16 de De Gen. de 12, 20:03:30 p. m. »
Per fo comença a ploue amb alegria al meu Poble.
Si voleu podeu entrar la meua web cam i es pot vore molt bé la cortina de precipitació (millor del que em podia imaginar): pego.web2cam.com

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #111 el: 16 de De Gen. de 12, 20:03:44 p. m. »
Temperatura estabilitzada als 4º, punt de reixiu pujant, ara 3,0º. Poca neu veig per davall dels 1000 metres esta nit.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #112 el: 16 de De Gen. de 12, 20:24:44 p. m. »
A València la cosa ha afluixat prou però hem tingut unes 3 horetes de bona cosa d'aigua.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #113 el: 16 de De Gen. de 12, 20:32:21 p. m. »
Temperatura estabilitzada als 4º, punt de reixiu pujant, ara 3,0º. Poca neu veig per davall dels 1000 metres esta nit.

El punt de reixiu a Murcia cap a les dotze començava a ser negatiu a partir dels 800 metres (65 %), no sé fins a quin punt aquesta dada pot ser important.

Alcoi - El Collao: 5,3 ºC / 3.3 ºC (86 %)
Alcoi - El Menejador: 0.3 ºC / 0.3 ºC (100 %)

També hi hauría que tindre en conte que les precipitaciones poden ser d'origen convectiu, ja que a alguns punts s'han escoltat trons. Qué en penseu?

http://weather.uwyo.edu/cgi-bin/sounding?region=europe&TYPE=TEXT%3ALIST&YEAR=2012&MONTH=01&FROM=1612&TO=1612&STNM=08430
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #114 el: 16 de De Gen. de 12, 20:33:27 p. m. »
El punt de reixiu a Murcia cap a les dotze començava a ser negatiu a partir dels 800 metres (65 %), no sé fins a quin punt aquesta dada pot ser important.

La importància que te és que quan comença a precipitar i l'aire no està saturat (HR < 100%) sempre s'evapora part de la pluja (o neu) llevant calor del entorn, fins que s'arriva a una humitat del 100%. I això ocurreix precissament a la temperatura del punt de reixiu.

En altres paraules: al començar a ploure, la temperatura anirà baixant gradualment fins alcançar el valor del punt de reixiu. Si plou fort i el punt de reixiu està clarament per davall de zero, la neu està assegurada.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #115 el: 16 de De Gen. de 12, 20:45:22 p. m. »
La importància que te és que quan comença a precipitar i l'aire no està saturat (HR < 100%) sempre s'evapora part de la pluja (o neu) llevant calor del entorn, fins que s'arriva a una humitat del 100%. I això ocurreix precissament a la temperatura del punt de reixiu.

En altres paraules: al començar a ploure, la temperatura anirà baixant gradualment fins alcançar el valor del punt de reixiu. Si plou fort i el punt de reixiu està clarament per davall de zero, la neu està assegurada.

Moltes gràcies per les teues aportacions, és d'agrair tindre l'oportunitat d'aprendre coses noves. Bé, doncs almenys per la meua zona i altituds similars, com era de preveure, ens tindrem que conformar amb vore neu a la serra.

A vore si els companys de Banyeres, Biar, etcètera tenen mes sort. A Albacete estan caen flocs ;)
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat meteoelda

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 23
    • meteoelda
« Respondre #116 el: 16 de De Gen. de 12, 20:57:34 p. m. »
Aquí en Llombai, lleva ya más de 3 horas lloviendo moderadamente y hace media hora llovia torrencialmente que no se podia ir a más de 50 km/h. Y confirmo que se han visto dos relampagos muy fuertes..
www.meteoelda.com    Ea5gvb Javier Martínez Brinquis

Detector de tormentas: http://meteoelda.com/~boltek/nexstorm.jpg

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #117 el: 16 de De Gen. de 12, 20:57:49 p. m. »
Estem esperant-la amb 4º però de moment mullisneja, pluja fina vamos,jaja!! Si ho fa serà a les serres, la pagina de acif posa que està nevant en el menejador!!

Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #118 el: 16 de De Gen. de 12, 21:05:46 p. m. »
Jo ja no se si tinc que esperar alguna cosa més o tanque el xiringuito......  :-\
I mentres, al facebook de l'Oratge diu un xic de banyeres que nevisqueja...... no se on estarà situat, però els meus amics em diuen que no fa res de neu..
http://www.facebook.com/oratgertvv#!/oratgertvv
Agullent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #119 el: 16 de De Gen. de 12, 21:09:46 p. m. »
Per Beneixama estem en 5º. Cauen gotes i l´humitat al 89%

Per favor, algu hem diu en la davis on es mira lo del punt de reixiu.....ara a canal 9 estava eixint Vistabella del Maestrat nevant prou....a Barracas en directe ara plou. Que dents mes llarges de vorer com ha nevat hui a Castelló interior.

Aci esperarem a febrer que sempre ha segut el de les grans nevades a la nostra terra

Bona nit

Beneixama, 600m, Alacant.