Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89545 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #180 el: 30 de De Gen. de 12, 19:02:36 p. m. »
jo crec que en tant d aire fred es pot formar alguna borrasca per açi , pero clar jo no ho entenc molt, ademes si eixa borrasca de corcega i cerdeña es desviara mes al sud ens entraria segur el gregal, pero algu que ho entenga mes podria explicaro millor,i lo del dimecres a la nit crec que ja seria neu per açi
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #181 el: 30 de De Gen. de 12, 19:08:35 p. m. »
Mmmmm. Pics de -15ºC... M'agrada. Ens falta la preci  :neu: :neu: .
Vosaltres que sou més profesionals, hi ha alguuna remota possibilitat que es forme alguna coseta que ens done precipitació? O el dimecres tindrem prou cota per vore floquets?

El CFS és l'únic que veu "algo":

Però quan és l'únic en voreu, supose que no serà el que pase finalment..
Montitxelvo, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #182 el: 30 de De Gen. de 12, 19:37:04 p. m. »
crec que encara no hi ha res decidit el gfs no es pareix a l europeu ni a l ukmo ni al gem , que pasara ja vorem

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #183 el: 30 de De Gen. de 12, 20:04:31 p. m. »
crec que encara no hi ha res decidit el gfs no es pareix a l europeu ni a l ukmo ni al gem , que pasara ja vorem

Tindrem la primera tonga de aire fred, però la segona crec que no la vorem, el GFS va sol en eixe aspecte.
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #184 el: 30 de De Gen. de 12, 20:07:09 p. m. »
el hirlam tambe veu precipitacio dijous de vesprada

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #185 el: 30 de De Gen. de 12, 20:13:05 p. m. »
La situació que se'ns ve damunt és excepcional. Cal prendreseu amb calma, ser objectius i no deixar-se portar, que ja portem dos anys de decepció darrere decepció.

Pareix que tindrem una entrada siberiana en tota regla, tot i que encara hi que ser prudents. No m'agradaria que entrara tant de fred i si un poc més de precipitació, però les baixes (si en tenen que haver) no apareixeran fins a 24-48 hores abans, així que paciència.

Recomane que mireu aquest anàlisi fet per un forer de Meteored. Baix la meua humil opinió, tot un treballàs que demostra alguns dels factors que poden determinar si arribe més o menys fred.

Anàlisi: influència del jet i de la injecció càlida en el Mar del Nord.

Situació molt interessant a seguir, ens esperen dies de seguiment, ja tinc ganes d'obrir un seguiment especial per neu ;)

Amb franquesa.... he arrivat fins a "....ni las dorsales ni las vaguadas mueven al jet, es al reves,..."
Són simplificacions que no duen a res. Ni el jet mou a les peces sinòptiques (anticiclons mòbils i borrasques al voltant d'ells)  ni al revés, són tot part d'una mateixa cosa, que en un ambient de "lapse rate" negatiu es manifesten d'una manera (anticiclons i borrasques) i en un ambient d'uno possitiu i molt mes enrareït en forma de jet.
Pero hi ha mes: els anticiclons hivernals formats per irradiació no entren per a res en este joc, sols s'expandeixen cap on hi haja una barreja de poques hores de sol i molt baixa humitat absoluta,de manera que el sòl puga refredar-se amb rapideça. a la llarga, fan de "xupló" de la tropopausa, de manera que la abaixen molt i això causa una modificació deljet, no al revés.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #186 el: 30 de De Gen. de 12, 20:14:52 p. m. »
Esta curios el cas, en tot el que portem d'hivern ha sigut l'Europeu el que ens ficaba els dents llargs i el GFS el que sempre ens tornava a la cruda realitat, ara la barbaritat historica de fred la marca el GFS i va sol amb eixos pics de temperatura de quasi -14 a 850 Hpa que actualment preveu, els demes models tambe veuen una entrada d'aire fred pero molt mes moderada.
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #187 el: 30 de De Gen. de 12, 20:40:40 p. m. »
Mmmmm. Pics de -15ºC... M'agrada. Ens falta la preci  :neu: :neu: .
Vosaltres que sou més profesionals, hi ha alguuna remota possibilitat que es forme alguna coseta que ens done precipitació? O el dimecres tindrem prou cota per vore floquets?

El CFS és l'únic que veu "algo":

Però quan és l'únic en voreu, supose que no serà el que pase finalment..
el hirlam veu algo paregut ha eixe model, igual estariem parlant de nevades debils o moderades durant unes hores el dijous sobre els 300m , i qui sap si arriba a profundizarse mes eixa baixa i ens deixa una bona neva

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #188 el: 30 de De Gen. de 12, 20:53:31 p. m. »
El problema és que la mateixa baroclina que flanqueja la zona freda per el sud s'endú a les borrasques ràpidament cap al est, cap on no hi haja tanta diferència tèrmica. Es que estem en una situació límit -com és normal, per atre costat, ja que l'anticicló tèrmic no pot avançar fora del continent.

Jo crec que fins que la borrasca d'italia no conseguixca tallar l'advecció freda, és molt dificil que puga arrimarse cap ací.
En definitiva: les nevades soles les podrem vorer quan s'acabe la 'siberiana'.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #189 el: 30 de De Gen. de 12, 21:12:24 p. m. »
Collons Manu jo creia que Carboner era insuperable en cuant a pesimisme i negativitat, pero estas guanyant punts ultimament...

Si, tens raó i mes be pareix un concurs de pessimistes... Les últimes setmanes ho em passat d'allo mes be amb la pluja i ara ens queda patir fred i vore neu...esta clar q no ho tenim fàcil, però fred en farà i amb sort pot entrar vent humit de la mar i Ja la tenim muntada.
Dema dilluns les coses estaran mes clares.

No confongau pesimisme amb realisme ::) ;). Jo ja fa dies que vos ho dic, ve més sec que la moixama. Ara mateix " sembla" que lo que ve és una onada de fred siberià, amb gelades nefastes per al camp. :-X

PD. Com que tinc collita de taronges penjant de l´arbre i no vullc que gele, però al mateix temps entenc que la gent vol tindre una mega onada de fred, amb records de temperatures, vaig a deixar de postejar uns dies per ací, donaré les dades en seguiment i au.

Pos ja saps lo que has de fer:  Quedada collidora de teronjes de mario. Jo, si vols, pose el tractor i el remolc, prou gran (8000 kg).

¿no tens manera de pegarli una bona regada?

Offf topic per contesta-li a Vaqueret.

El problema és que soc soci de la cooperativa i encara tenen més d´un milio de quilos per collir de varietats mes primerenques que les meues. La varietat que jo tinc, Nadorcot, es cull a ultims de febrer o principis de març, encara que enguant esta molt avançada, de fet ahir em van collir vora 15.000 kg, per a una encomanda que tenien (encara he tingut sort que han collit les meues), aixina que ens hem d´esperar unes setmanes. Les tinc assegurades, però ja saps com actuen eixos de les assegurançes, sobretot els anys que fa més mal.
  En quant a l´aigua, saó en tenen de sobra, ahir encara quedaven bones basses pels bancals, o les regue a goteig, l´enxufarè, però més que res per a que no es carregue les tuberies.

Vinga, a veure si es forma eixa borrasqueta i les tapa de neu, ahi baix ja no les gela.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #190 el: 30 de De Gen. de 12, 23:49:45 p. m. »
Esteu veient els mapes que trau ara el GFS? Aixo no es normal.

Els deixare per vore en estiu les barbaritats que van mostrar en aquest hivern. En fin ja no se que pensar d'aquesta situacio, a on fa dos dies no teniem clar si aplegaria fins a nosaltros i ara ja aplega endins del continent africa. A gaudir de lo que pugam i de la situacio avans de que pase lo que tinga que pasar que de tot podem aprendre.
« Darrera modificació: 30 de De Gen. de 12, 23:53:52 p. m. per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #191 el: 30 de De Gen. de 12, 23:54:14 p. m. »
Ja tenim açi l'ultima eixida del GFS, i com no...mes fred encara, i una novetat esperada per tots, l'unió fa la força! Sembla que la zona de baixes presions del Mediterrani ens la volen arrimar un poc  ::)
Per a mi a més a més de l'excepcionalitat del fred que es marca eixida rrere eixida destacaria la prolongació en el temps.
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #192 el: 30 de De Gen. de 12, 23:56:13 p. m. »
Brutal......simplement brutal....vaig a comprar herbero pa durmelo a castalla per si falla la calefaccio....

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #193 el: 30 de De Gen. de 12, 23:58:14 p. m. »
i a mes la nevadeta que podriem tindre el dijous

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #194 el: 31 de De Gen. de 12, 00:03:20 a. m. »
Esta vesprada mateix estava parlant amb mon pare de la gelada de febrer del 56, per el q em conta va ser espectacular amb molta fred però molt seca i va fer malbé tots el tarongers i això q llavors no hi havien a zones tan interiors com ara.
Jo li done la raó a Mario, menys fred i mes neu... A vore com acaba tot.
Per cert jo tb soc optimista pel dijous de mati i ens podem emportar alguna sorpreseta en forma de neu...