Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89545 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #210 el: 31 de De Gen. de 12, 13:38:19 p. m. »
Buf, jo estic nervioset...fins anit tenia clar que el dijous plouria una mica per la meua zona i voria neu a les muntanyes del voltan de Pego (cosa per cert que sol passar quasi tots els anys), però este matí noho veig clar però espere que finalment si entre una mica de NE suficient per a que neve una mica...
Però gràcies pels ánims Sergi i vore si finalment si hi ha sort i el dijous per la vesprada m'en puje en el cotxe per a tocar una mica de neu...
En altres tres ocasions en els últims anys, que jo recorde, amb un mica de N-NE ha sigut suficient per fer una enfarinadeta. Ara m'enrecorde del 2005 on ningú no donava un duro i finalment va precipitar a ram de costa amb una nevadeta per la Marina a cota 0 i un bon empastre a l'autopista durant unes hores. S'enrecordeu?

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #211 el: 31 de De Gen. de 12, 15:26:08 p. m. »
Així es Sergi. I el Hirlam al plaç de 24 - 48h. sol ser prou certer (però no infalible). ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #212 el: 31 de De Gen. de 12, 15:53:03 p. m. »
Mare meua.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #213 el: 31 de De Gen. de 12, 16:00:43 p. m. »
M'agrada el DWD  ::) ::)

Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #214 el: 31 de De Gen. de 12, 16:53:58 p. m. »
Tambe esta eixint be el GFS  :P
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #215 el: 31 de De Gen. de 12, 16:54:11 p. m. »
Pos a mí no estàn agradant-me els mapes.

Esperava que la zona de baixes mediterranies es desplaçara mes cap al est i que al anar trobant-se amb aire mes fred i sec aniguera perdent força.

La questió está en la possició que agafarà finalment l'anticicló format per la barreja de la zona de subducció de azores amb l'aport d'aire sec i gelat (i per tant molt dens). I això depén d'on siga el màxim d'eixida d'aire fred cap al atlàntic. Si eixa eixida es principalment a la zona de les britàniques, allí serà cap on vaja l'anticicló atlantic, podent les baixes rodejar-lo per el sud, donant la situació de nevades que ens convé.

Pero si per contra la eixida d'aire sec i gelat es dona més cap al golf de Biscaia, per culpa de la baixa mediterrània, com pareix ser el cas, el anticicló sen's tirarà al damunt prou rapidament.

En atres paraules: si voleu que neve, reseu per a que la embertida no siga tan forta com pinten els models ara mateix.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #216 el: 31 de De Gen. de 12, 16:58:16 p. m. »
Pos a mí no estàn agradant-me els mapes.

Esperava que la zona de baixes mediterranies es desplaçara mes cap al est i que al anar trobant-se amb aire mes fred i sec aniguera perdent força.

La questió está en la possició que agafarà finalment l'anticicló format per la barreja de la zona de subducció de azores amb l'aport d'aire sec i gelat (i per tant molt dens). I això depén d'on siga el màxim d'eixida d'aire fred cap al atlàntic. Si eixa eixida es principalment a la zona de les britàniques, allí serà cap on vaja l'anticicló atlantic, podent les baixes rodejar-lo per el sud, donant la situació de nevades que ens convé.

Pero si per contra la eixida d'aire sec i gelat es dona més cap al golf de Biscaia, per culpa de la baixa mediterrània, com pareix ser el cas, el anticicló sen's tirarà al damunt prou rapidament.

En atres paraules: si voleu que neve, reseu per a que la embertida no siga tan forta com pinten els models ara mateix.

Pero mira el mapa que he colgar ara, per a el Dijous de mati, els vents tenen recorregut maritim, i per tant donen precipitació, depesres segurament giren a tramuntana i siguen secs, pero es posa interesant per al Dijous.  ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #217 el: 31 de De Gen. de 12, 16:58:27 p. m. »

Pos, com he dit, per culpa de eixa bosseta d'humitat vinguda de la pèrfida albió, que torna a arrossegar la baixa mediterrània cap ací, ens quedarem sense neu, o vorem 4 floquets per kilómetre quadrat la nit del dijous.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #218 el: 31 de De Gen. de 12, 17:01:08 p. m. »

Pos, com he dit, per culpa de eixa bosseta d'humitat vinguda de la pèrfida albió, que torna a arrossegar la baixa mediterrània cap ací, ens quedarem sense neu, o vorem 4 floquets per kilómetre quadrat la nit del dijous.

Per a matar el mono sobra. :-si
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #219 el: 31 de De Gen. de 12, 17:01:45 p. m. »

Pero mira el mapa que he colgar ara, per a el Dijous de mati, els vents tenen recorregut maritim, i per tant donen precipitació, depesres segurament giren a tramuntana i siguen secs, pero es posa interesant per al Dijous.  ;D

El vents tendríen recorregut marítim si eixa situació es mantinguera unes -prous- hores. En eixe mapa lo únic que posa és que les isobares ens entren des del NE, res mes.

No confongues isobares amb vent. La direcció del vent anirà pareixense a la de les isobares sols quan la terra haja pegat un parell de voltes sobre sí mateixa.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #220 el: 31 de De Gen. de 12, 17:04:03 p. m. »

El vents tendríen recorregut marítim si eixa situació es mantinguera unes -prous- hores. En eixe mapa lo únic que posa és que les isobares ens entren des del NE, res mes.

No confongues isobares amb vent. La direcció del vent anirà pareixense a la de les isobares sols quan la terra haja pegat un parell de voltes sobre sí mateixa.

Bo, algo més que se hui, gracies ;)
Ontinyent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #221 el: 31 de De Gen. de 12, 17:36:29 p. m. »
Bueno, ¿entonces neva dijous pel mati o no?
Xàtiva, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
« Respondre #222 el: 31 de De Gen. de 12, 17:49:50 p. m. »
Bueno, ¿entonces neva dijous pel mati o no?

Si es cumplix açò sí  ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #223 el: 31 de De Gen. de 12, 17:55:18 p. m. »
Amb franquesa.... he arrivat fins a "....ni las dorsales ni las vaguadas mueven al jet, es al reves,..."
Són simplificacions que no duen a res. Ni el jet mou a les peces sinòptiques (anticiclons mòbils i borrasques al voltant d'ells)  ni al revés, són tot part d'una mateixa cosa, que en un ambient de "lapse rate" negatiu es manifesten d'una manera (anticiclons i borrasques) i en un ambient d'uno possitiu i molt mes enrareït en forma de jet.
Pero hi ha mes: els anticiclons hivernals formats per irradiació no entren per a res en este joc, sols s'expandeixen cap on hi haja una barreja de poques hores de sol i molt baixa humitat absoluta,de manera que el sòl puga refredar-se amb rapideça. a la llarga, fan de "xupló" de la tropopausa, de manera que la abaixen molt i això causa una modificació deljet, no al revés.

Tenia el pressentiment de que em respondries per a ressaltar algun matís. Els meus coneixements són nuls, el poc que sé (supose que estaré equivocat en moltes coses) és el que he aprés a Internet.

Supose que no es poden fer anàlisi tan tècnics perquè molts es perdrien, però al meu pareixer, el temps dedicat ja és suficient com per a recomanar la seua lectura.

Gràcies a tu també per les aclaracions,poc a poc vaig aprenent més gràcies a les aportacions de cada un.

Per cert, l'altre dia vaig veure en el seguiment que mencionaves la tropopausa. És una capa d'inversió tèrmica que delimita la troposfera i l'estratosfera, no?

Gràcies ;)
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #224 el: 31 de De Gen. de 12, 19:24:33 p. m. »

Per cert, l'altre dia vaig veure en el seguiment que mencionaves la tropopausa. És una capa d'inversió tèrmica que delimita la troposfera i l'estratosfera, no?

Gràcies ;)

La tropopausa és molt important. Al ser una superficie que separa dos capes molt diferents (en una baixa la temp amb l'alaçada, en l'atra puja) fa algo aixina com la superficie del aigua, que quan la perturbes en un lloc, forma ones i traslada eixa perturbació a atres llocs. Obviament la tropopausa no es pareix en res a la superfície del aigua, pero a 'grosso modo' la comparació és válida, sobre tot si considerem com a 'superficie' quasi tota la estratosfera. lar, al ser tan estable, la estratosfera es comporta com una capa, com la pel·licula eixa que observem damunt de l'aigua formant la seua superfície, pero molt mes grossa.

Anant al tema...

Tenint en compte que la advecció freda que ens ve al damunt és un fenòmen bàsicament 'terrer', prou superficial... quin serà el efecte que tindrà l'orografia en el seu recorregut? Els Pirineus, desviaràn el fluxe més fred cap al est o cap a l oest? El aire que conseguisca passar per damunt d'ells, es recalfarà o es gelarà encara mes?