Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89538 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #225 el: 31 de De Gen. de 12, 19:34:54 p. m. »
Jo crec que dependrà sols del vent, si ve de gregal o llevant pot nevar algo si ve de tramuntana o mestral res...se que és una obvietat però més que mai és així!!

http://www.meteociel.fr/modeles/ukmo2.php?nh=0&carte=1594&ech=6&archive=0
« Darrera modificació: 31 de De Gen. de 12, 20:06:22 p. m. per JORDI BANYERES »
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #226 el: 31 de De Gen. de 12, 20:42:47 p. m. »
La veritat és que també depen del Jet, o millor dit un poc mes avall, a uns 400hPa, ja que el aire gelat fa baixar molt a la tropopausa. La baroclina en alçada causada per la bestial 'xuplada' cap avall cap a terra que fa el aire tan dens (per gelat i sec) crea una desviació del jet per baix i eixe jet és el que fa que les baixes mediterranies tinguen tendència a anarse'n rápidament cap al est.

Sembla que es redueix un poc la seua velocitat en la zona on diuen els models que es profunditza la borrasca mediterrania. Això vol dir que pot ser que dure unes poques hores en eixa posició, i ahí sí podrien començar a rolar els vents poc a poc a NE.

Pero no hi ha que il·lusionar-se molt, encara que tampòc pedre la esperança de vore una nevadeta 'bé'. Estem en una situació molt límit, on xicotetes variacions ens afecten moltíssim.

Per contra jo no confiaría massa en que la sola humitat que baixa des del cantabric puga fer gran cosa, si no arriva a donarse el cas del gir de vent a gregal. Lo mes segur és que el mateix fred esmunyisca fins la última gota d'aigua abans d'aplegar fins ací tan al sud.

Pd: Llàstima que no estiguem units al continent per el cantabric, en conte de per els pirineus!!
« Darrera modificació: 31 de De Gen. de 12, 20:50:38 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat Miguel

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 93
    • MeteoSafor
« Respondre #227 el: 31 de De Gen. de 12, 20:47:01 p. m. »
Hola buenas noches!

Respecto a la entrada de aire siberiano, la cual esperamos todos muy impacientes, en lo que se refiere a la presencia de nieve en nuestro territorio (nieve en gran medida que es lo que se espera con esta entrada por lo que leo) pues siempre es difícil. En otras comunidades de España la entrada de una ola de frío así siempre asegura nieve prácticamente si o si. En Valencia nunca es seguro, depende de la cantidad de humedad de la dirección del viento etc. Aunque bueno esta entrada de aire frío es bastante fuerte, la nieve está asegurada pero en tan gran medida como estoy leyendo en algunos foros de meteo pues..... no lo sé la verdad.

Por lo que veo primero tenemos la entrada del frente frío  el dia 2 y parte del día 3 que es el que nos dejará las precipitaciones:

Aqui tenemos las precipitaciones registrada por el GFS ese mismo día:

Para los siguientes días, que ya es el fin de semana (que es cuando las temperaturas serán mas bajas), se esperan algunas precipitaciones cerca de la costa, bueno no me atreveré a decir que a lo mejor en puntos de costa puede caer algo de nieve pero lo dejo ahi.....

En lo que se refiere a las temperaturas el día 2, que es cuando se van a registrar las precipitaciones, no son las más bajas que nos va a dar este aire siberiano puesto que para el finde se esperan temperaturas más bajas, pero son por supuesto suficientes como para nevar.

En estos diagramas de 2 puntos distintos de la Comunidad está todo condensado. También podeis ver lo que comentaban algunos compañeros del foro acerca de la dirección del viento. Se puede ver como el la dirección del viento será del NORTE o del NOROESTE pese a lo que yo personalmente podía imaginar viendo las isóbaras, creyendo que tendría algo más de fecth marítimo.

Después es cuando vendrá el aire más frío y seco para el fin de semana, ahí será cuando estaremos todos pendiente de las estaciones meteorológicas. Yo personalmente disfrutaré más del frio que vosotros jajaj porque ahora estoy residiendo cerca de Girona y aqui se espera que el señor frío llegue con ganas.

UN saludo a todos!!

« Darrera modificació: 31 de De Gen. de 12, 20:48:47 p. m. per Miguel »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #228 el: 31 de De Gen. de 12, 21:00:32 p. m. »

Por lo que veo primero tenemos la entrada del frente frío  el dia 2 y parte del día 3 que es el que nos dejará las precipitaciones:

Pero fíjate que ese frente lleva asociado muy poca humedad absoluta. Los mapas de 'razón de mezcla' así lo atestiguan.
Así mismo, tienes que tiene que vencer la cordillera cantábrica con una presión bastante elevada. ¿qué significa eso? pues que le va a costar saltarla algo más de lo normal, si a eso le unes que los modelos no contemplan demasiado bien la orografía, tendràs que dificilmente va a precipitar más allá de la meseta norte.

Yo no contaría con ese frente.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #229 el: 31 de De Gen. de 12, 21:10:58 p. m. »
Per molt optimista que siga em fie del que diu Vaqueret, que es un expert!
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #230 el: 31 de De Gen. de 12, 21:33:38 p. m. »
Per molt optimista que siga em fie del que diu Vaqueret, que es un expert!

Baix la teua responsabilitat... després farà lo que li done la gana....

Especialment per ahí per el golf de València, que és en l'unic punt on poden haver sorpresetes demà en la nit (matinada. mes be).

Desconnectat Miguel

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 93
    • MeteoSafor
« Respondre #231 el: 31 de De Gen. de 12, 21:42:09 p. m. »
Por supuesto que no es un frente demasiado potente y que viene del interior, y la orografía que tiene que cruzar hasta llegar a nuestro territorio es amplia (no solo la cordillera cantábrica), aun así estamos a 2 días y todos los modelos predicen precipitaciones en algunos puntos de la comunidad. No hablo de precipitaciones generalizadas por supuesto ni muchísimo menos de nevadas, ero creo que en puntos concretos donde nuestro orografía también ayude, si que tendremos algo de precipitación en forma de nieve.

Hace unos días yo tampoco me atrevía a afirmar las precipitaciones pero viendo los modelos a 2 días.... Aunque te tengo que dar la razón en una cosa en que los modelos sinópticos no modelan bien la orografía en cambio los mesoescalares si, y en ese sentido aciertas. El mesoescalar MM5 del servei de Catalunya da predicción de lluvia pero en la Comunidad no. En cambio si en parte de catalunya que es lógico puesto que ahí ese frente llega menos desgastado.

Aún así quiero tener algo de esperanza en alguna precipitación en forma de nieve aunque sea aislada.

Un saludo comañeros!!

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #232 el: 31 de De Gen. de 12, 23:45:41 p. m. »
eixida del gfs mante la precipitacio per dijous, i jo ara vec canvis a partir de disabte l anticiclo dels azores vol allargarse al nord de la peninsula i es despenja al mateix temps que s ailla eixa gran massa d aire fred, son cambis importants per a nosaltres per que en que es forme una borrasqueta o l anticiclo s estire mes i acabe enviant el gregal açi s arma ja que les isos encara serien molt baixetes, i que cregueu que tinc rao , o no
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #233 el: 31 de De Gen. de 12, 23:49:44 p. m. »

Home, si no tenim clar el que acavarà fent el dijous, pensar ja més endavant, encara menys.

Jo crec que el dijous hi hauran precis, però només seran en forma de neu en cotes mitjes, ja que serà la mateixa borrasca la que ens portarà el fred, però conforme vaja retirant-se. La veritat, neu en cotes baixes , de moment ho veig malament.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #234 el: 31 de De Gen. de 12, 23:59:00 p. m. »
La precipitació per al Dijous i a cada eixida amb més quantitat i duració esta assegurada, el que falta per saber és a que cota nevara finalment, jo crec Llevanta, que la vorem caure, tal vegada no desde el principi de començar a precipitar pero si al llarg del mati del Dijous.

Sobre el que puga passar a partir del Dissabte...un mon encara, ni ha molta indefinició als models.
Ontinyent, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 407
« Respondre #235 el: 01 de De Febr. de 12, 00:04:56 a. m. »
Mirant els models que vaig servir per a l'anterior episodi en el que vaig estar prou encertat (Promes & Hirlam) El dimecres nit començarà a creuarnos un front molt desgastat desde el N que travesara tota la peninsula, anira deixant 4 gotes al seu pas excepte cuan entre a la provincia de València, on es recarregara amb una lleugera entrada de vents de gregal que, al pasar el front giraran a NNE i abans de que s'acabe el dia a tramuntana, aquest ''front'' separara la masa freda de la massa ''superfreda'' es a dir que segurament cuan començe a precipitar la cota estará a uns 800 metres i la precipitacio del ''front'' portara un descens de les temperatures fent que la cota baixe fins als 300-400. Després fred sec, els que es posaran les botes son els de les Balears, espere que faja vent, ja que es l'única esperança de que no es gelen tots els cultius, de no fer absolutament res de vent i estar el cel ras (disabte o diumenge) amb la inversió termica de la meua vall esperaria temperatures de -8º, pero en fi confiem en el vent, que neu no portará molta pero ens fará abrigarnos de valent

PD: Si voleu vore neu recomane que el dijous entre les 4 i les 7 de la matinada agafeu el coche i aneu a un lloc entre 600 i 1000 metres a valencia i a Alacant entre les 6 i les 8
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 45.2º el 10/08/2023 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #236 el: 01 de De Febr. de 12, 00:21:09 a. m. »
mireu l ultima eixida del hirlam eviantnos vent de gregal tot el dijous es reforça la borrasca mes al sud ;D

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #237 el: 01 de De Febr. de 12, 00:26:00 a. m. »
Cagen....en tocara traure les cadenes!!!! Xe tu....dema vorem....te bona pinta ....

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #238 el: 01 de De Febr. de 12, 00:26:32 a. m. »
mireu l ultima eixida del hirlam eviantnos vent de gregal tot el dijous es reforça la borrasca mes al sud ;D

Alabem a Hom!

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #239 el: 01 de De Febr. de 12, 00:28:47 a. m. »
aixo no meu pensava jo, no se si sera una eixida loca o no pero començe a ilusionarme