Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 89535 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.851
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #540 el: 16 de De Març de 12, 10:44:02 a. m. »
Acabe de vore el freemeteo (GFS) i m'he caigut de la cadira  :o

Quina broma és esta?  ;D

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #541 el: 16 de De Març de 12, 15:54:29 p. m. »
Ostres! Quasi em caic jo també.. 35mm, amb aiguaneu jajajaj..
Interesant.
Agullent, València.

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
« Respondre #542 el: 16 de De Març de 12, 22:20:31 p. m. »
jo al GFS l ´he batejat com al models de les ilusions

... ja ve a la càrrega de nou  avant*,  :P. Ara bé, si pareix que esta vegada la resta de models intueixen un canvi coincidint, més o menys, amb el dia 19. A veure si esta vegada sí.

Per altra part el més segur serà la baixada de temperatures amb l'arribada del cap de setmana i, potser, alguns ruixats Divendres a final del dia.
Se repite la historia, GFS aigua a manta des del dia de Sant Josep i l´Europeu ni gota ni gota cap de dia, aixina que ja sabem que és el que acabarà passant finalment, continue pensant que fins a Pasqua no anem a tindre cap canvi destacable.

He mirat els meteogrames en els ultims 3 dies, i no han fet més que millorar. Primer em donava 2 litres ben caiguts per dilluns. Després, 60 litres però o deixava per dimarts. Este matí, segons freemeteo tenia fins i tot aiguaneu el dimarts  :-si me parto... i ara la festa començaria dilluns a la nit (i fotria la cremà), dimarts aigua tot el dia i dimecres la traca final, per 30 litres.

Al final no caurà res. ¿algú sap quin model ha encertat més situacions en els ultims mesos? Es per no perdre més el temps mirant pàgines absurdes.

edite: jaja, continua millorant...
« Darrera modificació: 17 de De Març de 12, 10:31:33 a. m. per kurkonen »
Xàtiva

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #543 el: 17 de De Març de 12, 14:35:47 p. m. »

Quina broma és esta?  ;D

Doncs hui continua la broma Felet:

... les locures de Freemeteo  avant*.

EL GFS continua insistint en una situació de pluges fortes de cara a dimarts per a la nostra zona. L'ECMWF, no es ni molt menys tan exagerat. Encara queda temps com per a saber que farà eixa bossa d'aire fred. Toca esperar.

Salutacions...
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #544 el: 17 de De Març de 12, 15:11:16 p. m. »

Quina broma és esta?  ;D

Doncs hui continua la broma Felet:

... les locures de Freemeteo  avant*.

EL GFS continua insistint en una situació de pluges fortes de cara a dimarts per a la nostra zona. L'ECMWF, no es ni molt menys tan exagerat. Encara queda temps com per a saber que farà eixa bossa d'aire fred. Toca esperar.

Salutacions...
pero freemeteo no es basa en el gfs ? No ho entenc
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #545 el: 18 de De Març de 12, 08:33:25 a. m. »
Bon día:
Només falten 24 hores pes començar un canvi important en la situación meteorològica... segons indiquen els models. Finas ara cel ras i temperatures més que agradoses.
Falta per definir on finalment es situarà la DANA pero tot pareix indicar a data de hui que podem tindreuna bon saó... a vore com evoluciona la situació al llarg del día.
« Darrera modificació: 18 de De Març de 12, 09:30:27 a. m. per Pego »

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #546 el: 18 de De Març de 12, 17:42:47 p. m. »

La veritat és que dona goig veure els models des de demà per la nit, amb una llevantada de primera que podria donar acumulats importants en molts llocs de les nostres comarques, fins i tot més de 3 digits en alguns punts. I ompoprtant també l´evolució futura amb l´anticicló que sen va de vacances cap a centre Europa.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #547 el: 18 de De Març de 12, 18:27:10 p. m. »
Tinc els dits encreuats amb lotite a una taula de fusta, perquè els models per fi ens donen un episodi interesant. Fins demà no em puc moure del costat de la taula.
]

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #548 el: 18 de De Març de 12, 19:53:19 p. m. »
Molt poc mobiment veig... esteu tots de falles?
Esta volta pareix que el GFS tindrà la rao i el Europeu ha anat al rebuf en totes les eixides...conclusió i com ja va dir Vaqueret fa unes setmanes, el model bó és el que ho encerta i a voltes ho encerta un i d'altres voltes l'altre...
Vos pose una foteta de la situació per al dimarts al migdia amb pluja i neu a cotes altes...ens podem divertir.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #549 el: 18 de De Març de 12, 20:14:21 p. m. »
Esta volta pareix que el GFS tindrà la rao i el Europeu ha anat al rebuf en totes les eixides...conclusió i com ja va dir Vaqueret fa unes setmanes, el model bó és el que ho encerta i a voltes ho encerta un i d'altres voltes l'altre...
Vos pose una foteta de la situació per al dimarts al migdia amb pluja i neu a cotes altes...ens podem divertir.
si que pareix que ve forteta la cosa, ara que milloren mes aquestes 24h que queda per a que comense l episodi

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #550 el: 18 de De Març de 12, 20:58:32 p. m. »
si que pareix que ve forteta la cosa, ara que milloren mes aquestes 24h que queda per a que comense l episodi
freemeteo ens torna a marcar aiguaneu per al dimarts, nose que te de veritat aço

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #551 el: 19 de De Març de 12, 09:22:40 a. m. »
Te molt bona pinta el hirlam per la nostra zona, podriem tindre un bon acumulat durant tot el dia de dema, pose dos mapes del hirlam de precipitacio acumulada entre les 7:00 i les 13:00

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #552 el: 19 de De Març de 12, 10:03:44 a. m. »
Bon día:
Per ací la Marina comença a ploure molt fluixet... crec que esta nit no cremen les falles del meu poble  :P.
Tot pareix indicar que ens esperen 36  hores de pluja continuada però hi ha un detall que ningú no menciona i és la cota de neu...al meu paréixer estarà sobre els 900-1000 metres i els acumulats poden ser molt importants, que penseu?
P.D. No se si ja s'ha comentat però han canviat al presentadors de l'oratge de canal nou (encara no se pq) i el nivell és molt penòs... parlen del temps com si parlaren de la fruïta del mercat... no mencionen quantitats, cota de neu, zones més afectades... però és clar que no saben ni a on estan els pobles, el que és una saó i menys encara saben de METEOROLOGIA...buf, mala barraca  >:(

Edite: AEMET ja ha posat l'alerta groga per nevades i és que no ho entenia...
« Darrera modificació: 19 de De Març de 12, 10:42:22 a. m. per Pego »

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #553 el: 19 de De Març de 12, 10:34:16 a. m. »
Bon día:
Per ací la Marina comença a ploure molt fluixet... crec que esta nit no cremen les falles del meu poble  :P.
Tot pareix indicar que ens esperen 36  hores de pluja continuada però hi ha un detall que ningú no menciona i és la cota de neu...al meu paréixer estarà sobre els 900-1000 metres i els acumulats poden ser molt importants, que penseu?
P.D. No se si ja s'ha comentar però han canviat al presentadors de l'oratge de canal nou (encara no se pq) i el nivel és molt penòs... parlen del temps com si parlaren de la fruïta del mercat... no mencionen quantitats, cota de neu, zones més afectades... però és clar que no saben ni a on estan els pobles, el que és una saó i menys encara saben de METEOROLOGIA...buf, mala barraca  >:(.
pero tambe eixiran els de tota la vida no?

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #554 el: 19 de De Març de 12, 12:41:51 p. m. »
Lo de la cota 900 que marca aemet jo no me l'acabe de creure i per a mi es quedarà en uns 1200-1300 metres, però vamos que si has de guanyar tu Pego en la teua predicció jo encantat perquè voria nevar a Banyeres,jaja!! i ens donen prou de precipitació com be dius!! La cosa està interessant, almenys per a ploure que ja feia falta.
Banyeres de Mariola, Alacant.